ویتالیک بوترین شرح داده که چگونه با سرمایه‌ گذاری در دوج کوین در مدت سه سال، ۲۵۰۰۰ دلار را به ۴/۳ میلیون دلار تبدیل کرده است.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم در حضور اخیر خود در پادکست Lex Fridman افشا کرد که وی بیش از ۴ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰۰ دلاری که در سال ۲۰۱۶ روی دوج کوین انجام داده، سود کسب کرده، اما طبق معمول، وی تمام آن را صرف امور خیریه کرده است.

سود میلیونی ویتالیک بوترین از سرمایه‌ گذاری در دوج کوین

دوج کوین در دسامبر ۲۰۱۳ ساخته شد و تلاش کرد تا از محبوبیت سگ محبوب شیبا اینو استفاده کند. بوترین نیز دوج را به عنوان اولین سکه سرگرم‌کننده‌ای توصیف کرد که در اکوسیستم در حال رشد دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی شده است.

اگرچه بوترین تحت تأثیر جامعه‌ای که پیرامون دوج کوین شکل گرفته بود قرار داشت، اشاره کرد که در مورد سرمایه ‌گذاری در دوج کوین هیچ ایده‌ای نداشته و این کار بیشتر برایش جنبه شوخی داشته است:

در آغاز، مردم دوج کوین را خیلی جدی نمی‌گرفتند. به یاد دارم که با خودم فکر کردم چگونه می‌خواهم برای مادر خود توضیح دهم که من ۲۵،۰۰۰ دلار روی دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده‌ام؟ تنها نکته جالب در مورد این سکه، لوگوی یک سگ است. اما مطمئناً این یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی بود که من انجام داده‌ام.

سود میلیونی ویتالیک بوترین از سرمایه گذاری در دوج کوین

ویتالیک بوترین از سرمایه گذاری در دوج کوین سود میلیونی کسب کرده است

اگرچه بوترین اظهار داشت که دوج طی سال‌های بعد واقعاً خوب عمل کرده، اما اظهار داشت که شور و هیجان سوداگری ناشی از شیفتگی ایلان ماسک نسبت به این میم کوین حسابی او را غافلگیر کرد.

به نظر می‌رسد، علاقه ماسک به دوج کوین از رأی‌گیری جامعه دوج کوین در سال ۲۰۱۹ که وی را به عنوان مطلوب‌ترین مدیرعامل فرضی این پروژه انتخاب کردند، سرچشمه می‌گیرد.

بوترین گفت:

در پایان سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک شروع به صحبت در مورد دوج کوین کرد و ارزش بازار آن تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت و قیمت چندین مرتبه بالا رفت.

فروش نیمی از دوج کوین‌ها در اوج قیمت

وی با یادآوری اینکه در سنگاپور در قرنطینه بود، اظهار داشت: وقتی قیمت دوج کوین طی یک روز از ۰/۰۰۸ دلار به ۰/۰۷ دلار و ۷۷۵٪ افزایش یافت، با خودم فکر کردم: خدای من، دوج کوین من ارزش زیادی دارد!

من بلافاصله با برخی از دوستانم تماس گرفتم و به آنها گفتم که همه چیز را رها کرده و روی دوج کوین تمرکز کنید. من نیمی از دوج کوین‌های خود را فروختم و ۴/۳ میلیون دلار به دست آورده و این سود را به GiveDirectly اهدا کردم. چند ساعت پس از این کار، قیمت افت کرد و از حدود ۰/۰۷ دلار به ۰/۰۴ دلار بازگشت.

بوترین می‌گوید پس از فروش نیمی از دوج کوین‌های خود در اوج قیمت، احساس می‌کرد که یک تریدر شگفت‌انگیز است، البته، قیمت از ۰/۰۴ دلار برگشت و سپس به ۰/۰۷ دلار و بعد به ۰/۵۰ دلار افزایش یافت.

با فرض اینکه بوترین ۵۰ درصد باقیمانده دوج کوین‌ها را نگه داشته باشد، خالق اتریوم در حال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیون دلار از این توکن را هولد کرده است.

بوترین علی رغم اینکه اخیراً از توسعه دوج کوین حمایت کرده، تأکید کرده که پیش بینی نمی‌کند دوج کوین بتواند جریان اصلی را از آن خود کرده و مجدداً به عنوان یک دارایی پیشرو از نظر ارزش بازار ظاهر شود:

تبدیل شدن دوج کوین به این پدیده بزرگ، جایی که حتی تعداد زیادی از مردمی که دوج کوین را می‌شناسند، نام اتریوم را نشنیده‌اند، چیزی است که حتی من پیش‌بینی نمی‌کردم.

نظر شما در مورد سرمایه‌ گذاری در دوج کوین چیست؟ آیا هولدر این توکن هستید یا اینکه سکه‌های خود را فروخته‌اید؟ تجربیات و نظرات خود را در این باره از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر کوین نیک نیز می‌توانید علاوه بر اطلاع از قیمت روز ارزهای دیجیتال از اخبار مهم این حوزه باخبر شوید.

منبع: cointelegraph