رسانه‌های چینی خبر از بسته شدن کیف پول EOS Ecosystem دادند و اعلام کردند ۵۲ میلیون دلار از دارایی سرمایه‌گذاران بلوکه شده است.

گزارش‌های حاکی از آن است فعالیت یک کیف پول الکترونیکی بر پایه ارز EOS به دستور مقامات ارشد این کمپانی متوقف شده است و ۵۲ میلیون دلار سرمایه کاربران که روی این والت قرار داشت از دسترس خارج شده است. البته کیف پول EOS Ecosystem که در چین فعالیت می‌کند به کاربران خود قول داده است که بازپرداخت خوبی برای سرمایه آن‌ها در نظر گرفته است.

در اوایل هفته گذشته برخی از سرمایه‌گذاران برای ورود به حساب کاربری خود در کیف پول EOS  با مشکل مواجه شده بودند. بر اساس گزارش رسانه‌های چینی دارایی بسیاری از سرمایه‌گذاران به حساب Huobidevice3 منتقل شده است.

بسته شدن کیف پول EOS

کیف پول EOS Ecosystem

با این حال یک نظر مشترک وجود دارد که شاید استفاده از EOS برای سرمایه‌گذاری انتخاب درستی نبوده است، زیرا با توجه به اینکه هوبی (Huobi) بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در چین است اکنون دارایی‌ها به خوبی قابل ردیابی و کنترل هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: گسترش کلاهبرداری ارزهای دیجیتال همزمان با شیوع ویروس کرونا

دلایل بسته شدن کیف پول EOS Ecosystem

بلاک چین اپن سورس یا همان منبع باز EOSIO از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۸ تاکنون مورد بحث و انتقاد قرار داشت.  پیش از این گزارش  شده بود تعداد زیادی از شرکت‌ها از این بلاک چین برای اجرای طرح‌های هرمی خود استفاده کرده‌اند. در نتیجه اکوسیستم پشتیبانی شده توسط این بلاک چین مانند EOS Vote، EOSCUBE و EOSFIN هم به عنوان به عنوان سیستم‌های غیرقابل اعتماد معرفی شدند.

گفتنی است شهرت اکوسیستم ای او اس (EOS Ecosystem) از وقتی دروغ آن‌ها در مورد مالکیت EOS node  آشکار شد زیر سوال رفته بود. طبق گفته رسانه‌های چینی EOS node نه تنها هیچ گاه وجود نداشت بلکه با معرفی CryptoLion و اطلاعات جعلی در مورد آن تیم باعث گمراه شدن سرمایه‌گذاران شد.

ادعاهای مطرح شده توسط EOS node در مورد CryptoLion در وبسایت آن به شدت تکذیب شد و یک هشدار کلاهبرداری برای دوری از سرمایه‌گذاری در حساب cryptolions2 صادر کرد.

همچنین آن‌ها سال گذشته پس از آنکه به اتهام انجام طرح‌های هرمی و پانزی به پرداخت غرامت بیش از ۳۳ میلیون توکن EOS معادل ۸۱ میلیون دلار در دادگاه چین محکوم شده بودند، تحت پیگرد قانونی قرار داشتند.

منبع: bitcoinexchangeguide.com