بیت کوین همچنان در بازار رمزارزها حکمرانی می‌کند و بی‌شک یکی از محبوب‌ترین نام‌ها در این حوزه است؛ اما با این وجود، هزاران رمزارز دیگر هم وجود دارند که در کل به آن‌ها «آلت کوین» گفته می‌شود. آلت کوین‌ها رمزارزهای جایگزین برای بیت کوین هستند و شما می‌توانید به جای بیت کوین روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. این رمزارزهای جایگزین طی چندین سال رشد قابل‌توجهی داشته‌اند و با وجود کندی بازار در سال ۲۰۱۸، امسال عملکرد خوبی از خود نشان دادند. در این مقاله از کوین نیک، برخی از بهترین پلتفرم های مناسب برای خرید و فروش آلت کوین در سال ۲۰۲۰ را بررسی کردیم تا شما بتوانید از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده کنید.

در بین محبوب‌ترین آلت کوین‌ها می‌توان از لایت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و… نام برد. با اینکه این نام‌ها برای اکثر افرادی که در این حوزه کار می‌کنند کاملا شناخته شده‌اند، صدها ارز دیگر هم وجود دارد که کمتر شناخته‌ شده‌اند و در عین حال رشد چشمگیری هم داشته‌اند. ناگفته نماند، قبل از اینکه نگاه دقیق‌تری به آلت کوین‌های برتر سال ۲۰۲۰ داشته باشیم؛ به شما یاداور می‌شویم که قبل از هر چیز از قانونی بودن رمزارز مورد نظر در کشور خود اطمینان پیدا کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی تمرکز زدایی اتریوم چیست؟

۵ مورد از بهترین پلتفرم های مناسب برای خرید و فروش آلت کوین در سال ۲۰۲۰

در لیستی که ما تهیه کرده‌ایم هیچ ترتیب خاصی در نظر گرفته نشده است؛ چون تمام این موارد برترین نام‌های موجود در بازار را شامل می‌شوند. لیست بهترین پلتفرم های خرید و فروش آلت کوین براساس چند فاکتور انتخاب شده و البته اگر نگاه دقیق‌تری به آن‌داشته باشید متوجه می‌شوید دلایل بیشتری هم برای این برتری وجود دارد:

  • اعتبار این پلتفرم‌ها در طی سال‌ها
  • حجم تجارت این پلتفرم‌ها
  • تعداد رمزارزها (و اعتبار رمزارزها)ی لیست شده
  • امنیت پلتفرم‌ها

 

لوگوی بایننس - بهترین پلتفرم های مناسب برای خرید و فروش آلت کوین

صرافی بایننس

۱. بایننس مطرح ترین صرافی خرید و فروش آلت کوین

وقتی پای اکسچنج‌های رمزارز به میان می‌آید Binance یکی از محبوب‌ترین نام‌هایی است که برتری آن زبان‌زد بوده و از سال ۲۰۱۷ که کارش را شروع کرد حجم زیادی از معاملات در آن صورت گرفته است. کاربران به محض کار با این پلتفرم، به دلیل رابط کاربری ساده و وجود گزینه‌های آسان برای تجارت، آن را می‌پسندند.

در حال حاضر Binance تجارت با بیش از ۴۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند که در این بین نام ارزهای شناخته شده هم به چشم می‌خورد و البته نام‌های کمتر آشنا در دنیای رمزارز هم در لیست این پلتفرم جای دارند. Binance دامنه وسیعی از رمزارزها و تعدادی از کوین‌های باثبات (که کاربران ممکن است بخواهند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند) را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

این شرکت امنیت بالایی دارد و چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) آن را مدیریت می‌کند. ژائو در بازار رمزارز اعتبار زیادی دارد. همه این مشخصه‌ها دست‌به‌دست هم داده و باعث شدند Binance به یکی از بهترین پلتفرم های مناسب برای خرید و فروش آلت کوین در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود.

 

خرید و فروش آلت کوین لوگوی کوین بیس

کوین بیس Coinbase

۲. کوین‌ بیس

Coinbase نه تنها بزرگ‌ترین اکسچنج رمزارز در آمریکای شمالی محسوب می‌شود؛ بلکه در جهان هم همین رتبه را کسب کرده است. این شرکت با چند آگهی در طول سال کار خود را شروع کرد و اکنون یکی از معتبرترین نام‌ها در اکوسیستم‌های رمزارز به‌شمار می‌رود. این پلتفرم استفاده ساده‌ای دارد و با توجه به نوع کاربر (خرده‌فروشی، نهادی و…) پیشنهادات متنوعی به او ارائه می‌دهد. Coinbase خدمات متولی هم عرضه می‌کند؛ کاربران با استفاده از آن می‌توانند رمزارزهای خود را در مخازن سرد ذخیره کنند. این شرکت در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی داشته و چند مورد از بهترین مغزهای حوزه بلاکچین را هم استخدام کرده است.

Coinbase در حال حاضر از هشت رمزارز پشتیبانی می‌کند اما در تلاش است تا موارد بیشتری را به پلتفرم خود اضافه کند. در پست اخیری که توسط این شرکت منتشر شده این وعده داده شده که هم‌اکنون ۳۰ رمزارز جدید در شرکت در حال بررسی است و اگر همه چیز به خوبی پیش برود این ۳۰ مورد هم به پلتفرم اضافه خواهد شد. حتی اگر Coinbase تعداد محدودی از ارزها را ارائه دهد، باز هم از لحاظ اعتبار می‌تواند در دنیای رمزارز شهرت خود را حفظ کند. Coinbase از نظر امنیتی هم از سطح بالایی برخوردار است و این موضوع باعث شده در زمره یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید و فروش آلت کوین قرار داشته باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی بلاک چین در احراز هویت چه نقشی دارد و چطور بکارگرفته می‌شود؟

خرید و فروش آلت کوین لوگوی هوبی

اکسچنج رمزارز Houbi

۳. هوبی

اکسچنج رمزارز Houbi هم یکی دیگر از مواردی است که سال‌ها است با اقتدار به کار خود ادامه می‌دهد. Houbi از نظر حجم تجارت جایگاهی محکم در لیست سه اکسچنج برتر برای خود دست و پا کرده است. در حال حاضر از نظر حجم رتبه سوم را دارد و در بازار رمزارز فعالیتی مداوم داشته است. این پلتفرم، تجارت با بیش از ۳۸۰ جفت رمزارز را پشتیبانی می‌کند و از لحاظ امنیتی هم شناخته شده است.

Houbi سرویس‌های دیگری مانند پلتفرم تجارت همتابه‌همتا (peer-to-peer) هم ارائه می‌دهد. این شرکت که قبلا نامی بزرگ در چین و آسیا محسوب می‌شد در طول سال ۲۰۱۸ در پی گسترده ساختن ابعاد خود بوده و انتظار می‌رود در سال‌های بعد به سطح جدیدی برسد. در حقیقت باید منتظر باشیم تا نام آن را در لیست بهترین پلتفرم‌های مناسب برای خرید و فروش آلت کوین در سال‌های آتی هم مشاهده کنیم.

خرید و فروش آلت کوین لوگوی اوککس

اکسچنج رمزارز OKEx

۴. اوککس

در حال حاضر اکسچنج رمزارز OKEx در کنار Binance و Houbi در لیست سه اکسچنج برتر قرار گرفته است و در موقعیت‌های مختلف بین مقام اول و دوم در نوسان است. امنیت قوی و حجم بالای تجارت در این پلتفرم جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته است. این پلتفرم با وجود امنیتی که دارد حسن نیتش را در بازار ثابت کرده است.

OKEx از ۴۱۵ تجارت جفت رمزارز پشتیبانی می‌کند و تقریبا تمام رمزارزهای معروف در بازار را می‌توان در لیست این پلتفرم مشاهده کرد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ کارش را شروع کرده و با گذشت هر سال رشد قابل توجهی از خود به نمایش گذاشته است. OKEx به کاربران خود علاوه بر تجارت فیات به رمزارز خدماتی چون تجارت جفت ارزها را هم ارائه می‌دهد. اخیرا در بازارهای Futures هم وارد شده و به همین سبب در لیست ۵ پلتفرم برتر برای تجارت آلت کوین قرار گرفته است.

خرید و فروش آلت کوین لوگوی بیترکس

بیترکس

۵. بیترکس

آخرین موردی که به آن می‌پردازیم Bittrex است که البته نسبت به سایر پلتفرم‌ها کم‌اهمیت‌تر نیست. Bitterex در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرده و با گذشت زمان عملکردی قوی در بازار رمزارزها داشته است. این پلتفرم در طی این سال‌ها کاملا امن بوده و جای هیچ بحثی از خود را به جای نگذاشته است. از طرفی به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا روی دامنه وسیع و متنوعی از رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند. در حال حاضر Bitrex تعداد ۲۹۷ تجارت جفت رمزارز را ارائه می‌دهد. تنها تجارت جفت ارزها از طریق آن ممکن است اما در آینده قرار است تجارت فیات را هم به خدمات خود اضافه کند.

Bittrex اعتبار خوبی هم دارد و رمزارزهایی که ماهیت مشکوک دارند یا اینکه نقدینگی بالایی ندارند را از لیست خدمات خود حذف کرده است. این شرکت با امید به پیشرفت در بازار رمزارز با رشدی که از خود نشان می‌دهد قصد دارد در سال جدید سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار دهد.

نتیجه گیری خرید و فروش آلت کوین

خرید و فروش آلت کوین طی سال‌های اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. اگر چه هنوز هیچ کدام از آلت کوین‌ها نتوانستند به جایگاه بیت کوین حتی نزدیک هم بشوند اما آینده خوبی برای بسیاری از آن‌ها قابل تصور است.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید انواع آلت کوین بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!