تیم دراپر (Tim Draper) در مصاحبه‌ای که روز ۲۲ ژانویه با فاکس بیزنس (Fox Business) داشت به نسل جوان توصیه کرد بیت کوین بخرند.

در ضمن این گزارش، دراپر معتقد است برای نسل جوانی که به دنبال کنار گذاشتن سرمایه کافی برای بازنشستگی خود هستند بیت کوین اهمیت خاصی دارد. از نظر او سیستم بانکداری سنتی دیگر منسوخ شده است.

شما به بیت کوین نگاه می‌کنید و می‌گویید هی این عالیه چون مثل اولدزموبیل پدرم نیست. سیستم بانکداری ما اولدزموبیل است، اولدزموبیل قدیمی است.

تیم دراپر
نسل جوان و بیت کوین

خرید ارز جدید بیت کوین

معایب سیستم بانکداری

دراپر سیستم بانکی سنتی را ملامت می‌کند چرا که این سیستم باعث می‌شود نسل جوان درگیر ده‌ها و هزاران دلار وام شود. او توضیح می‌دهد «با حقوق‌های امروزی، نسل جوان نمی‌تواند از پس این بدهی‌ها بربیاید. دوره سختی است و آن‌ها بجای خریدار به اجاره کننده تبدیل می‌شوند چون راه دیگری ندارند.» او همچنین تاکید می‌کند که داشتن «توانایی مهاجرت و جابجایی آزادانه سرمایه و کالا در جهان» اهمیت زیادی دارد».

دراپر به دلایلی که گفته شد در توصیه به نسل جوان می‌گوید با بکارگیری یک مدل جدید امپراطوری خود را بسازند. روشی که برخلاف دلار در آن مجبور نباشند با عوارض و قوانین سنگین تراکنش سروکله بزنند. او اشاره کرد که کنار گذاشتن پول مثل نسل قدیم به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی آن‌ها را رفع کند.

فکر می‌کنم اگر واقعا می‌خواهید کار کنید، فکر می‌کنم بهتر است به سمت بیت کوین و رمزارز بروید.

تیم دراپر

بسیاری معتقدند که بیت کوین یک راه حل برای سیستم مالی وام-محور و تورم بالا است. برای اینکه بیت کوین برخی از مشکلات را رفع کند تجار باید به جای ارز محلی، براساس BTC کالایشان را قیمت‌گذاری کنند. دلیلش این است که اگر قیمت‌ها با ارز معمول تنظیم شود تورم همچنان بر قیمت کالا و خدمات تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: cointelegraph