فردا، اول مارس ۲۰۲۱ هاردفورک مری شبکه کاردانو اجرا می‌شود. تیم IOHK از این به روزرسانی جدید به عنوان نقطه عطفی برای دستیابی به موفقیت بزرگ در دوران گوگن (Goguen) استقبال می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود گوگن قراردادهای هوشمند را به پروژه ADA آورده و اقتصاد ارز دیجیتال غیر متمرکز و پر رونقی را ایجاد کند.

اجرای هاردفورک مری طبق برنامه زمان‌بندی

کاردانو (ADA) یک پروژه متن باز غیرمتمرکز است که یکی از برترین بلاکچین‌ها را برای قراردادهای هوشمند راه‌اندازی کرده است. این پروتکل تأیید کرده است به روزرسانی پروتکل مری (Mary) درست طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.

تیم توسعه هسته کاردانو (IOKH) در یک توییت رسمی به جامعه اطلاع داد که به روزرسانی پروتکل مری کاردانو از تاریخ ۱ مارس فعال می‌شود. این تیم، از اجرای هاردفورک مری روی شبکه اصلی به عنوان یکی دیگر از نقاط عطف مهم ADA برای نزدیک شدن به دوران گوگن استقبال کرد.

تیم IOHK در توییتی نوشت:

ما به زودی به روزرسانی مری را روی شبکه اصلی ارتقا خواهیم داد: آماده برای اجرا از طریق یک هارد فورک در epoch 251 در ساعت ۲۱:۴۴:۵۱ به وقت UTC در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۱.

خرید بیت کوین

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، قبلاً اشاره کرده بود که آزمایش مری و تضمین کیفیت در ۲۴ فوریه نهایی شده است. فعالسازی واقعی برای شبکه اصلی مری قرار بود پنج روز پس از راه‌اندازی اولیه epoch (بازه‌های زمانی در بلاکچین کاردانو) قبلی انجام شود.

طبق اظهارات تیم IOHK، این به روزرسانی توسط Hardfork Combinator فعال می‌شود و به این سیستم امکان می‌دهد بدون نیاز به تقسیم زنجیره‌ای روی کاردانو انتقالات را انجام دهد.

هارد فورک برای شروع دوران گوگن از الزامات است

هاردفورک مری یکی از دو هاردفورک مورد نیاز برای راه‌اندازی دوران گوگن است

گامی به سوی قراردادهای هوشمند

هاردفورک مری یک موفقیت بزرگ برای پروژه کاردانو است، زیرا همراه با دوران گوگن به سمت قراردادهای هوشمند حرکت می‌کند. پیاده‌سازی این هاردفورک روی شبکه اصلی، شروع گذار پروتکل ADA از دوران تمرکززدایی شلی (Shelley) و نزدیک شدن به دوران گوگن است.

طبق آخرین توئیت منتشر شده از IOHK، این به روزرسانی که مدت‌ها منتظر آن بودیم، توکن‌های بومی و پشتیبانی از چند دارایی را ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود این تحول موارد استفاده جدید و جالبی را برای ADA به ارمغان آورده و زمینه را برای شکوفایی اقتصاد ارز دیجیتال غیرمتمرکز فراهم کند.

در اصل، هاردفورک مری دنیایی از فرصت‌ها را به روی توسعه‌دهندگانی باز می‌کند که می‌خواهند به طور کامل به کاردانو مهاجرت کرده یا توکن‌های بومی تعریف شده توسط کاربر را ایجاد کنند. این ویژگی، این بلاکچین غیرمتمرکز را به یک بلاکچین multi-asset (با چندین دارایی) تبدیل می‌کند.

این به روزرسانی قریب‌الوقوع قرار است کاردانو را به تحقق کامل تعهدات خود در زمینه موارد استفاده گسترده‌ای از قبیل توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، استیبل کوین‌ها، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و موارد دیگر نزدیک ‌کند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: دلیل افزایش قیمت کاردانو با وجود کاهش قیمت سایر ارزهای دیجیتال چیست؟

گام‌های تدیجی به سمت اجرای کامل دوران گوگن

هاردفورک مری یکی از دو هارد فورک مورد نیاز برای راه‌اندازی گوگن است، دورانی که نوید ادغام چندین سرویس و راه حل غیرمتمرکز را می‌دهد.

علاوه بر این، گوگن توسعه‌دهندگان شخص ثالث بیشتری را به بلاکچین کاردانو آورده و این امر باعث افزایش تقاضای خودکفا برای توکن ADA می‌شود. مهاجرت به کاردانو نیز اثرات کلی این شبکه را تقویت می‌کند.

کاربران می‌توانند منتظر بهبود مقیاس‌پذیری، عملکرد و کارمزدهای معاملاتی پایین‌تر باشند، که به ویژه این امر به پلتفرم‌های دیفای با کارمزدهای گزاف روی شبکه اتریوم سود می‌رساند. علاوه بر این، ADA به طور کامل با توکن‌های بومی قابل معامله خواهد بود و پتانسیل کامل اپلیکیشن‌های دیفای را آشکار خواهد کرد.

به نظر شما اجرای هاردفورک مری چه تأثیری در قیمت توکن کاردانو خواهد گذاشت؟ نظرات خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان گذاشته و با دوستانتان تبادل نظر کنید.

منبع: beincrypto