در حالی که همه نگاه‌ها به سمت بیت کوین و اتریوم دوخته شده، کاردانو (ADA) یکی از بهترین عملکردها را در بین دارایی‌های دیجیتال داشته است. بر اساس داده‌های به دست آمده از Coin Market Cap، این آلت کوین محبوب در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته که ارزش ارز دیجیتال کاردانو را به ۰٫۱۴ دلار رسانده است.

حالا تا زمان نگارش این مطلب، این افزایش به ۱۲/۴۵ درصد رسید تا ارزش ارز دیجیتال کاردانو به ۰٫۱۵ دلار برسد. در حال حاضر این آلت کوین در حدود قیمت ۰٫۱۴۰ دلار دست به دست می‌شود. این اتفاق، کاردانو را به ششمین ارز دیجیتال بزرگ عمومی تبدیل کرده است.

البته این افزایش ارزش ارز دیجیتال کاردانو بی‌دلیل هم نبوده است. پس از انتشار خبر شروع به کار آپدیت هارد فورک شلی (Shelley) بود که کاردانو از جای خود برخاست.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاردانو، لایت کوین و بایننس کوین بازار آلت کوین ها را قبضه کردند

شلی یک آپگرید در شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال است که شیوه گواه اثبات سهام را در آن تعبیه می‌کند. این اتفاق باعث شد تا خرید و استفاده از این ارز دیجیتال در شبکه بلاک چین تقویت شود. موسس کاردانو در توضیح آپگرید شلی نوشته است:

شلی یک طرح واگذاری و تشویق را در شبکه بلاک چین معرفی خواهد کرد، یک سیستم پاداش برای تحریک سهام‌گذاران. تا پایان دوره شلی، انتظار داریم که کاردانو ۵۰ تا ۱۰۰ برابر نسبت به دیگر شبکه‌های بلاک چین، غیرمتمرکزتر شده باشد.

در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، این آپگرید تا ۲۹ جولای به طور کامل آنلاین خواهد شد و شلی را فعال خواهد کرد.

نظر کارشناسان در خصوص خرسی بودن ارزش ارز دیجیتال کاردانو بر اساس تحلیل‌های تکنیکال

نظریه‌های مختلفی در خصوص آینده این ارز دیجیتال محبوب ارائه شده است. علی مارتینز (Ali Martinez) تحلیلگر سایت NewsBTC چندین روز پیش نمودار زیر را به اشتراک گذاشت و گفت:

شاخصه‌های نمودار TD Sequential، یک سیگنال فروش را روی روند ۳ روزه ADA نشان می‌دهند. این فرم خرسی به شکل شمع سبز ۹ توسعه یافته و پیشبینی می‌شود که کاردانو یک خیز برای یک اصلاح ۱ تا ۴ شمعدانی داشته باشد.

تحلیل ارزش ارز دیجیتال کاردانو در نمودار تکنیکال TD Sequential
تحلیل روند ارزش ارز دیجیتال کاردانو

نمودار تکنیکال TD Sequential، یک شاخص زمانی است که ۹ و ۱۳ شمع را در نقاط عطف ترند یک دارایی نشان می‌دهد. آخرین سیگنال‌های این نمودار خبر از بازگشت کاردانو بر خلاف دلار می‌دهند.

علاوه بر پیشبینی روند کاهشی این ارز دیجیتال، تحلیلگران با استناد بر داشبرد ارز کاردانو در سایت The Block، کاردانو را غالبا خرسی ارزیابی کرده‌اند. دلیل ارزیابی خرسی بودن کاردانو، بررسی وضعیت آن طبق ۴ معیار هسته‌ای در سایت The Block است. این معیارها بر اساس پول، تراکنش‌های بزرگ، قیمت هوشمند و ناهماهنگی حجم پیشنهاد و مزایده صورت گرفته است.

آنالیز کاردانو
تحلیل ارز کاردانو بر اساس ۴ معیار سایت The Block

در کنار این مورد، یک سری عقاید هم از سوی مفسران بازار ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشته شده است. طبق نظر این افراد، هنگامی که به نظر برسد بیت کوین آماده گریز است، آلت کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری ضعیف هستند. تحلیلگر تکنیکال سایت Blockfyre در این خصوص نوشته:

اگر بیت کوین و اتریوم شروع به ترند شدن کنند، من نسبت به اشتیاق در خصوص آلت کوین‌ها محتاط و هوشیار خواهم بود. مخصوصا اگر این ترند، یک روند صعودی جدید برای بیت کوین باشد. نتیجه احتمالی این اتفاق این خواهد بود که در حالی که بیت کوین از ۱۰٫۵ هزار دلار عبور می‌کند، در این سناریو، نسبت دلار و آلت کوین‌ها، بی‌تاب و توان خواهد شد و از رمق می‌افتند.

احتمال یاری فاندامنتال‌ها به کاردانو

این احتمال وجود دارد که فاندامنتال‌ها، به جلوگیری از شکست کاردانو کمک کنند. با عرضه شلی و دیگر توسعه‌هایی که در اکوسیستم کاردانو انجام می‌شود، تقاضا برای سرویس‌ها روی بلاک چین کاردانو ممکن است افزایش پیدا کنند که در نتیجه این مسئله باعث افزایش تقاضا برای کاردانو خواهد بود. بیل بارهیت، مدیر اجرایی پلتفرم Abra در ۱ ماه پیش در خصوص آپگرید شلی نوشت:

خیلی‌ها روی این پروژه خوشبین هستند و انتظار چیزهای بزرگی را دارند، در حالی که برخی‌های دیگر این پروژه را به گونه‌ای در نظر می‌گیرند که هرگونه شکست در ارائه آن باعث کاهش ارزش این ارز خواهد شد. عقیده من این است که رقابت در فضای ارزهای دیجیتال همیشه چیزی عالی است و دقیقا همان چیزی است که ما برای شتاب در پیشرفت و مورد قبول واقع شدن ارزهای دیجیتال نیاز داریم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا در آینده بلاک چین کاردانو جایگزین اتریوم خواهد شد؟

چالرز هاسکینسون، موسس بلاک چین کاردانو گفته است که آپگرید شلی اجازه خواهد داد تا کاردانو به سمت سهام بازارهایی برود که اتریوم مدت‌هاست آن‌ها را از آن خود کرده است.

نظر شما در خصوص وضعیت حال حاضر کاردانو چیست؟ آیا ارزش ارز دیجیتال کاردانو کاهش پیدا خواهد کرد یا روند صعودی خود را طی می‌کند؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: News BTC