یکی از مهم‌ترین بانک‌های مرکزی اروپا به XRP به عنوان یک پلتفرم احتمالی برای انتشار یوروی دیجیتال می‌نگرد. CPA Australia گزارشی را منتشر کرده است که بانک مرکزی فرانسه در حال بررسی استفاده از ریپل (XRP) به عنوان مبنای یورو دیجیتال است.

بیت کوین و اتریوم به عنوان مبنای CBDC رد شدند

CPA Australia یک سازمان حسابرسی حرفه‌ای در استرالیاست که از سال ۱۸۸۶ با بیش از ۱۶۶ هزار کارمند در بیش از ۱۵۰ کشور در جهان کار می‌کند.

این شرکت گزارشی با عنوان «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs): یک بررسی تطبیقی» منتشر کرده است. این سند نشان داده که بانک مرکزی فرانسه در مورد ریپل و XRP به عنوان مبنای احتمالی برای راه‌اندازی یوروی دیجیتال بحث‌هایی انجام داده است.

دو ارز دیجیتال بزرگ بیت کوین و اتریوم نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند. با این حال، این گزارش بیت کوین را یک وسیله مبادله‌ای بسیار پرریسک خوانده است. در مورد اتریوم نیز این رمز ارز غیر متمرکز بوده و توسط هیچ دولتی قابل کنترل نیست.

بر اساس این گزارش، دولت استرالیا در حال بررسی یک برنامه CBDC برای جامعه اتریوم است.

XRP به عنوان مبنای یوروی دیجیتال

ریپل به جای بیت کوین و اتریوم مبنای یورو دیجیتال بانک مرکزی فرانسه قرار گرفت

این مطلب راهم مطالعه کنید: ریپل و امضای ۱۵ قرارداد جدید با موسسات بانکی علی رغم شکایت SEC

در این سند آمده که جهان به دلیل همه گیری جهانی اخیر که از چین نشأت گرفته، به سرعت وارد مرحله جدیدی از توسعه فناوری می‌شود. این امر موجب پذیرش ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های آنلاین به جای پول نقد شده است. چرا که پرداخت نقدی می‌تواند باکتری‌ و ویروس را از یک فرد به فرد دیگر منتقل کند.

از XRP به عنوان یک جایگزین بهتر و متمرکز یاد شده است

این گزارش از ریپل به عنوان «پلتفرم جایگزین برای اتریوم» و از XRP به عنوان سکه‌ای که روی دفتر کل خودش کار می‌کند صحبت کرده و اظهار داشته که « ریپل فی نفسه روی یک شبکه بلاکچین کار نمی‌کند» اما برای انجام تراکنش‌ها دفتر کل مخصوص به خودش را دارد، یعنی احتمالاً XRPL.

همچنین، نویسندگان این گزارش اشاره کرده‌اند که ریپل به دلیل متمرکز بودن بالای آن مورد اعتماد بسیاری از بانک‌ها به عنوان مدلی برای CBDC است.

ریپل و XRP به عنوان یک مدل برای CBDC از اعتماد بسیاری از بانک‌ها برخوردار هستند، زیرا بسیار متمرکز بوده و مبتنی بر یک شبکه مجازی هستند که در آن تنها گره‌های خاصی از شبکه می‌توانند تراکنش‌ها را تأیید کنند، برخلاف بیت کوین و اتر که غیرمتمرکز بوده و نیازی به مجوز ندارند.

XRP به عنوان مبنای یورو دیجیتال از نگاه بانک مرکزی فرانسه

همچنین، در این سند آمده که بانک مرکزی فرانسه قبلاً درباره XRP و ریپل به عنوان یک پلتفرم بالقوه برای ساخت یوروی دیجیتال بحث‌هایی داشته است.

بانک مرکزی فرانسه، Banque de France، صریحاً درباره Ripple/XRP به عنوان پلتفرم احتمالی ارز دیجیتال مرکزی اروپا بحث کرده است.

خرید ریپل

به نظر شما اگر XRP به عنوان مبنای یوروی دیجیتال در نظر گرفته شود، این موضوع در قیمت ریپل چه تأثیری خواهد داشت؟ فراموش نکنید که می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خودتان را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: u.today