در تازه‌ترین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) با ۳۹/۵ درصد رشد به بالاترین قیمت خود رسید و در طی ۱۰ روز ۶۸ درصد به ارزش اتم (ATOM) افزوده شد. در این مطلب از کوین نیک به بررسی علت افزایش قیمت ارزهای چین لینک و اتم می‌پردازیم، با ما همراه شوید.

چین لینک به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

ارز لینک  (LINK) که نام اختصاری توکن چین لینک است ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۴ درصد رشد را تجربه کرده است و با احتساب ۵ درصد رشد روزهای گذشته حالا به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۸/۴۸ دلار رسیده است. به این ترتیب ارزش بازار این ارز نوظهور از ۲/۵ میلیارد دلار هم عبور کرد.

به نظر می‌رسد سه عامل، همکاری گسترده، فرآیند کشف قیمت (اطلاع‌رسانی کامل و به موقع) و همچنین نیروی محرکه که در بازار آلت کوین‌ها وجود دارد باعث این افزایش قیمت در ارزش چین لینک شده است.

قیمت لینک در تاریخ ۶ ژوئیه به ارزش ۵/۳ دلار رسید و وارد فاز کشف قیمت شد، همین امر باعث به وجود آمدن فضای فومو «ترس از دست دادن فرصت» در سرمایه‌گذاران شد. نتیجه این امر توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال و رشد ۴۰ درصدی آن تنها در طی یک هفته بود.

یکی از تحلیلگران سایت کوین‌تلگراف گفته است، پیش‌بینی می‌شود چین لینک قبل از پایان سال جاری میلادی به ۱۰ دلار هم برسد.

افزایش قیمت چین لینک و اتم

ارزش چین لینک به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

سرگی نازاروف (Sergey Nazarov) بنیانگذار چین لینک همچنین از همکاری‌های گسترده این ارز دیجیتال با مجموعه‌های مختلف خبر داد که باعث شناسایی بیشتر «لینک» توسط سرمایه‌گذاران شد.

به تازگی چین لینک با نکسو (Nexo) یکی از بزرگترین پلتفرم‌های وام ارزهای دیجیتال با ۸۰۰٫۰۰۰ کاربر قرارداد همکاری منعقد کرده است. همچنین در دو ماه گذشته چین لینک با مجموعه‌های «Hedera Hashgraph» و «Matic Network» هم همکاری کرده است.

علاوه بر این‌ها در یک پستی که توسط گوگل منتشر شد، مشخص شد چین لینک در حال کار روی توسعه یک بلاک‌چین ابری هیبرید با همکاری اتریوم و گوگل کلاد است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آلت کوین ها در آستانه فصلی تازه : معرفی آلت کوین هایی که بهترین عملکرد را داشته اند

رشد ۶۸ درصدی قیمت اتم

اما از آنجایی که بازار آلت کوین‌ها در روزهای اخیر حسابی داغ است به جز چین لینک یک ارز دیگر هم حسابی سر و صدا برپا کرده است. ارز اتم (ATOM) از پلتفرم کاسموس (Cosmos) تنها در طی ۱۰ روز گذشته ۶۸ درصد رشد را تجربه کرد.

در حالی که قیمت اتم در تاریخ ۳ ژوئیه ۲/۶۴۲ دلار بود در تاریخ ۱۱ ژوئیه به ۴/۴۶۶ دلار رسید تا در کنار چین لینک از موفق‌ترین ارزهای روزهای گذشته محسوب شوند.

افزایش قیمت چین لینک و اتم

نمودار افزایش قیمت ارز اتم در هفته اخیر

کاسموس که به خاطر قابلیت بالای مقیاس‌پذیری یک رقیب بالقوه برای اتریوم و کاردانو محسوب می‌شود، میزبان چندین شبکه بلاک چین در اکوسیستم خود است، به همین دلیل از توانایی پردازش تراکنش‌های بسیار زیادی در هر ثانیه برخوردار است.

یکی از دلایل افزایش علاقه به کاسموس افزایش هزینه تراکنش در اتریوم به دلیل بالا رفتن تقاضای سرویس‌های دیفای (DeFi) است. به همین دلیل کاربران به دنبال بلاک چین‌های جایگزین با هزینه تراکنش کمتر مانند کاسموس هستند.

در تاریخ ۷ ژوئیه و با شروع افزایش قیمت اتم، پلتفرم کاسموس با پولکادات (Polkadot) و ترا (Terra) برای راه‌اندازی یک پروتکل دیفای جدید به نام انکر (Anchor) همکاری کرد. با اعلام این خبر روند صعودی اتم قدرت تازه‌ای گرفت و در طی سه روز از ۳ دلار به ۴/۴۶۶ دلار رسید.

کاسموس در حال حاضر با ۲/۴۷ درصد رشد در ارزش بازار به رده بیست و یکمین ارزهای مهم بازار تبدیل شده است. در حال حاضر ارزش بازار کاسموس به ۷۹۷/۳۵ میلیون دلار رسیده است و حجم معاملات روزانه آن ۱۸۷/۷۶ میلیون دلار است.

با توجه به افزایش ارزش چین لینک و اتم در روزهای گذشته می‌توانیم انتظار داشته باشیم سایر آلت کوین‌ها هم رشد قابل توجهی را تجربه کنند. شما هم اگر در زمینه ارزهای دیجیتال دستی بر آتش دارید نظرات و تحلیل‌های خودتان را می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منابع: Cryptoslate و Cointelegraph