در چند هفته اخیر آلت کوین ‌ها در حوزه امور مالی غیرمتمرکز، نسبت به رقیب خود، بیت کوین، عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند. آلت کوین ها حسابی کولاک کرده‌اند. عملکرد بهتر آلت کوین ها در چند هفته اخیر موجب شده تا برخی از رمزارزهایی که حجم بازار کوچکی دارند با افزایش قیمت‌های بیش از صددرصد رو‌به‌رو شدند. البته رمزارزهایی که حجم بازار بزرگی داشتند نیز رشد قابل توجهی داشتند مانند وی چین، استلار، کاردانو و چین لینک.

عملکرد بهتر آلت کوین ها

عملکرد ارزهای دیجتالی طی هفت روز گذشته

ده ارز دیجیتالی که در هفته قبل بهترین عملکرد را داشتند

در هفته گذشته، وی چین، استلار، کاردانو، الگورند، چین لینک، ساتوشی ویژن، کازماس، ریپل، کریپتو و اتریوم کلاسیک از بقیه ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین که در این بازه زمانی فقط توانسته ۱/۱۳٪ رشد کند، عملکرد بهتری داشتند.

در نمودار زیر می‌توانید مقدار رشد این ده ارز دیجیتال را در طول هفت روز گذشته مشاهده کنید. حجم بازار هر یک از این رمزارزها حداقل ۷۰۰ میلیون دلار است.

عملکرد بهتر آلت کوین ها

۱۰ آلت کوین برتر هفته گذشته

از ماه مارس تاکنون، بیت کوین و اتر ۱۵۰٪ رشد داشته‌اند، که می‌توان دلیل این جهش را افزایش تقاضای خرید این دو ارز دیجتال از سوی خریداران خرد و همچنین از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ دانست. به دنبال برگشت قدرتمندانه این دو ارز دیجیتال مهم، نیروی بیشتر آلت کوین ها نیز افزایش یافت؛ به‌ویژه پس از هاوینگ بیت کوین در اواسط ماه می.

وی چین توانست در جایگاه سوم بهترین‌های این هفته قرار بگیرد. برخی معتقدند شرکت تیم وی چین در یک کنفرانس مهم و احتمال رونمایی از یک محصول جدید موجب این جهش شده. از طرفی هم عده‌ای بر این عقیده‌اند که احتمال اضافه شدن این ارز دیجیتال به لیست رمزارزهای کوین بیس دلیل این افزایش قیمت بوده.

یازدهم ژوئن کوین بیس اعلام کرد که در حال بررسی وی چین و ۱۹ ارز دیجیتال دیگر است. این صرافی به وی چین اشاره‌ای کرده و گفته است:

امروز باید اعلام کنیم که در حال بررسی اضافه کردن چند دارایی دیجیتال جدید هستیم. طی این فرایند که در حال حاضر در مراحل مقدماتی به سر می‌برد، مشتری‌ها ممکن است APIهای عمومی و نشانه‌های دیگری ببینند که نشان‌دهنده عملیات مهندسی برای پشتیبانی از این دارایی‌هاست.

استلار و کاردانو نیز در حال به‌روزرسانی پروتکل‌هایشان هستند، هاردفورک کاردانو قرار است ۳۰ جولای فعال شود. خبرهای به‌روزرسانی ارزهای دیجیتال و همچنین رونمایی احتمالی محصولات جدید موجب شده تا جنب و جوش عجیبی اطراف رمز ارزهای معروف شکل بگیرد.

بقیه ارزهای دیجیتال، مانند چین لینک، توانسنتد پس از عبور از ماه سخت ژوئن روی پای خود بایستند و از بیشترین رکورد خود نیز بالاتر بروند.

تقاضای خرید چین لینک هنگامی افزایش یافت که این ارز دیجیتال وارد فاز کشف قیمت شد. کشف قیمت یک اصطلاح تکنیکال است و به زمانی می‌گویند که یک ارز دیجیتال از بیشترین ارزش ثبت‌شده‌اش بالاتر برود و وارد محدوده‌ای شود که قبلا هیچگاه آنجا نبوده است.

دوج کوین نیز، که بعد از هجوم کاربران تیک تاک با یک جهش فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد، در بین رمزارزهایی که حجم بازارشان کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار است بهترین عملکرد را داشت. این ارز دیجیتال به بالاترین ارزش دو سال گذشته‌اش رسید. البته اکانت توییتر دوج کوین به کاربرانش هشدار داد که حواسشان به ترس از بازنده شدن باشد و هوشمندانه عمل کنند.

بیشتر بخوانید: فصل آلت کوین ها در راه است

چرا آلت کوین ها آینده‌ای روشن دارند؟

به‌طور کلی در این چند هفته گذشته آلت کوین‌های جایگاه مثبتی پیدا کرده‌اند و می‌توان این نگاه مثبت را در دو وجه بررسی کرد. وجه اول اینکه اتریوم در برابر دلار آمریکا عملکرد بسیار قدرتمندانه‌ای داشت. اگر به تاریخ ارز دیجیتال نگاهی بیندازیم می‌بینیم که هروقت اتریوم موفق بوده، آلت کوین‌ها نیز روند رو به رشدی داشته‌اند. در چهار ماه اخیر، ارزش اتریوم از ۹۰ دلار به ۲۷۰ دلار رسید، یعنی چیزی حدود ۲۷۰٪ رشد.

وجه دوم هم اینکه بیشتر رمزارزهای مهم اولین فاز به‌روزرسانی شبکه اصلی‌شان را به اتمام رسانده‌اند. به عنوان مثال کاردانو، در مراحل آخر به‌روزرسانی شبکه شلی به سر می‌برد و احتمالا تا آخر جولای به پایان برسد. موسسان کاردانو می‌گویند در به‌روزرسانی جدید شلی سرعت تمرکززدایی شبکه بلاکچین کاردانو صد برابر بلاکچین‌های رقیب‌هایشان است.

دوران شلی قدیمی رو به پایان است و با آغاز دوران جدید، با توجه به طر‌ح‌های تشویقی‌ای که برای رسیدن به ۱۰۰۰ استخر سهام‌گذاری طراحی شده‌اند، انتظار داریم کاردانو ۵۰ تا ۱۰۰ برابر شبکه‌های بزرگ بلاکچین دیگر تمرکززدایی کند.

نگاه مثبت سرمایه‌گذاران به بیست رمزارز برتر بازار ارز دیجیتال و همچنین به‌روزرسانی‌های این رمزارزها می‌تواند نیروی محرک قدرتمندی برای جهش آلت کوین‌ها باشد.

ارزهای دیجیتالی که مرتبط به حوزه مدیریت مالی غیرمتمرکز و سهام‌گذاری هستند، مانند کازماس، کایبر نتورک و کامپوند نیز از ابتدای جولای عملکرد خوبی داشته‌اند. ارزش این رمزارزها طی این مدت، نسبت به دلار، با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است.

منبع: COINTELEGRAPH