آلت کوینی که به چین لینک (Chainlink) یا لینک هم معروف است، بهترین عملکرد را در حوزه دارایی‌های دیجیتال سال گذشته داشته است که حتی بیت کوین را با اختلاف زیادی شکست می‌دهد. طبق آخرین داده‌ها، این رمزارز تقریبا کل بازار ارز دیجیتال را شکست می‌دهد، البته به‌جز بیت‌کوین.

در این مطلب از کوین نیک بیایید ببینیم چین لینک در رتبه چندم قرار دارد و آیا سایر ارزهای دیجیتال پیشی می‌گیرد.

طبق گزارش‌های اخیر حجم معاملات چین لینک حجم معامله‌ سایر ارزهای دیجیتال، ریپل و اتریوم را شکست می‌دهد.

شاید در این مرحله، چین لینک حتی در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرار نگیرد و از تزوس (Tezos) عقب بماند، اما بر اساس داده‌های بازار دیجیتال Messari، تقریبا بر کل بازار ارز دیجیتال در سال گذشته تسلط یافت.

با این وجود که ارز دیجیتال چین لینک در رتبه یازدهم قرار دارد، در بازار معامله‌های دیجیتال از ارزهایی مانند اتریوم و ریپل که در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند، بیشتر معامله می‌شود.

چین لینک بازار را در دست می‌گیرد

چین لینک (Chainlink)

این مطلب راهم مطالعه کنید: آلت کوین چیست و چطور روی‌آن سرمایه گذاری کنیم؟

چین لینک در تاریخ ۱۳ آوریل شاهد بیش از ۱۳۰ میلیون دلار در حجم معامله‌های خود بود. در حالی که این رقم برای اتریوم ۱۱۸ میلیون دلار بود. حجم معامله‌های لینک تقریبا دو برابر XRP با ۷۷ میلیون دلار است. همچنین حجم معامله‌های چین لینک به تنهایی با جمع معامله‌های بایننس کوین، EOS ،تزوس، بیت‌کوین کش و ترون برابر است.

تنها ارز دیجیتالی که چین لینک نتوانست در بازار از آن پیشی بگیرد، بیت‌کوین (باارزش‌ترین ارز دیجیتالی در بازار)‌ بود.

بیت‌کوین در رتبه اول قرار دارد که همین مسئله به این رمزارز تسلط بر بازار را می‌دهد. این مزیت جزء برجسته‌ترین دارایی‌های یک ارز دیجیتال است که باعث می‌شود در بین تاجران بزرگ در جهان، پذیرش و برجستگی بیشتری به‌دست آورد.

این مسئله که ارز دیجیتال چین لینک، از ارزهایی مانند اتریوم و xpr پیشی می‌گیرد، نشان می‌دهد که تا چه اندازه سرمایه‌گذارهای کوچک و نوپا از چین لینک استفاده می‌کنند که همین موضوع آن را به ارزی مهم و رقابتی در بازار تبدیل کرده است.

عملکرد باورنکردنی چین لینک در سال ۲۰۲۰

ارز دیجیتال چین لینک

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی یک فعال دنیای رمز ارز، فصل آلت کوین‌ها فرارسیده است

عملکرد باورنکردنی چین لینک در سال ۲۰۲۰

در طول سال ۲۰۱۹، ارزش لینک بیش از ۱.۴۰۰ درصد افزایش یافت تا سال را به عنوان بهترین آلت‌کوین سال ۲۰۱۹ به‌پایان برساند. این دارایی سال جدید را هم قوی شروع کرد، حتی در زمان آشفتگی دنیا به‌علت ویروس کرونا، به پیشرفت خود ادامه داد.

سرانجام هرج‌ و مرج موجود حتی لینک را هم تحت تاثیر قرار داد که با کاهش قیمت بیش از ۷۰ درصد به تقریبا ۱ دلار سقوط کرد. در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، دارایی‌های در صف فروش  لینک تقریبا به صفر رسیده بودند، پیش از این‌که روند بهبودی سریع حاصل شود.

اکنون که کمی وحشت عمومی آرام شده است، ارزش لینک دوباره در حالت صعودی قرار گرفته است.

با این حال، «هیولای مطلق» ارز دیجیتال ممکن است در آینده نزدیک روند نزولی قابل‌توجهی را تجربه کند. پس از تعیین نرخ پایین‌تر، این دارایی سیگنال فروش TD 9 را در بازه‌های زمانی روزانه در معامله‌های USD و BTC آغاز کرده است.

درستی سیگنال‌هایی که توسط کارشناس بازار و «خدای ریاضی»، توماس دمارک (Thomas Demark) ایجاد شد، بارها اثبات شده است، حتی بالاترین قیمت اخیر بیت‌کوین یعنی ۷.۴۰۰ دلار هم پیش بینی شده بود. او همچنین پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین را ۳.۲۰۰ دلار و بالاترین قیمت را ۲۰.۰۰۰ دلار اعلام کرده بود.

منبع: bitcoinist.com