شرکت فلیپ‌ساید کریپتو (Flipside Crypto) که در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات بلاک چین فعالیت می‌کند، در گزارش اخیرش به بازار سودآور بازی‌ های بلاک چینی (Blockchain gaming) اشاره کرد. فلیپ‌ساید کریپتو در این گزارش درآمد سه بازی محبوب این حوزه یعنی CryptoKitties، Gods Unchained و My Crypto Heroes را با هم مقایسه کرده است.

درآمد ۲۷ میلیون دلاری بازی بلاک چینی کریپتوکیتیز

کریپتوکیتیز (CryptoKitties) بیشترین درآمد حاصل از بازی‌ های بلاک چینی را به خودش اختصاص داده است. این بازی که در نوامبر سال ۲۰۱۷ منتشر شده است در مورد خرید، پرورش و فروش بچه گربه‌های مجازی است که ابتدا به وسیله بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شد. این بازی که یک فرصت عالی برای دوست داران گربه است توانست به خوبی نظر این افراد را به خود جلب کند و با موفقیت چشمگیری روبرو شد.

با توجه به اینکه ارزش این گربه‌ها به صفات منحصربه‌فردی است که از والدین خود کسب می‌کنند وابسته است، ارزش این گربه‌های مجازی هم با توجه به ویژگی‌های نادر و خاصی که دارند تغییر می‌کند. جالب است که در یکی از معاملات در این بازی یک گربه به ارزش ۶۰۰ اتر یا ۱۷۲ دلار به فروش رسید.

کریپتوکیتیز در سال اول راه‌اندازی توانست ۲۷٬۹۲۲٬۵۲۶ دلار درآمد کسب کند که بیش از ۲۰ میلیون دلار آن به عنوان پاداش به کاربران پرداخت شد.

بازی های بلاک چینی

بازی Gods Unchained

این مطلب راهم مطالعه کنید: بلاک چین و بازی محبوب Minecraft در یک اتفاق تاریخی به یکدیگر می‌رسند

دو شرکت موفق دیگر بازی های بلاک چین که در فضای بازی‌های رقابتی فعالیت می‌کنند، Gods Unchained و My Crypto Heroes هستند.

Gods Unchained در سال اول فعالیت خود موفق به کسب درآمد ۴٫۲ میلیون دلاری شد که ۲۳۷ هزار دلار ناچیز آن سهم بازیکنان آن شد. بازی My Crypto Heroes هم که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد نزدیک به ۱٫۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد که فقط ۱۱۸ هزار دلار آن به بازیکنان رسید.

این موضوع نشان می‌دهد نسبت پرداخت در شرکت‌های بسیار متفاوت است. برای مثال کریپتوکیتیز بیش از ۷۵ درصد درآمد خود را به بازیکنان باز می‌گرداند، در حالی که دو شرکت دیگر تقریبا تمام درآمد به دست آمده را  خودشان در اختیار می‌گیرند.

بعد از موفقیت چشمگیر حالا توسعه دهندگان کریپتوکیتیز مشغول بلاک چین اختصاصی خودشان به نام بلاک چین فلو (Flow Blockchain)  هستند تا بازی را از بلاک چین اتریوم به بلاک چین مخصوص خود انتقال دهند. توسعه دهندگان بازی علت این کا را مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری اتریوم اعلام کردند.

با اینکه این بازی هنوز در بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شود اما اکثر ویژگی‌های جدید آن تنها روی بلاک چین فلو در دسترس خواهد بود.

منبع: Bitcoinexchangeguide