شرکت فناوری شبکه چونگ‌کینگ جینوُوُ (Chongqing Jinwowo Network Technology Co) در چین در حال همکاری با کمیته انجمن بلاک چین سیار چین است. هدف از این همکاری ایجاد یک پایانه بلاک چین به نام بلاک چین طلا (Gold Chain) و اولین آزمایشگاه مشترک بلاک چین و تجارت الکترونیک است. برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص جدیدترین اخبار حوزه بلاک چین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

بر اساس گزارش‌ها در ۱۵ آوریل ۲۰۲۰، این تیم قصد دارد پایانه بلاک چین طلا را ایجاد کند که باعث تقویت اعتماد و شفافیت اکوسیستم تجارت الکترونیک کشور می‌شود.

تقویت تجارت الکترونیک چین با دفترکل توزیع‌شده توسط جینوُوُ

به نقل از منابع آگاه، چونگ‌کینگ جینوُوُ و کمیته حرفه‌ای بلاک چین انجمن ارتباطات سیار چین اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند. این تفاهم‌نامه‌ قرار است منجر به ایجاد یک آزمایشگاه مشترک با «محیط تجارت الکترونیک + بلاک چین» در چونگ‌کینگ چین شود که در نوع خود بی‌نظیر است. این آزمایشگاه قصد دارد اعتماد و شفافیت را در اکوسیستم تجارت الکترونیک این منطقه افزایش دهد.

برای دستیابی به این منظور جینوُوُ قصد دارد پایانه‌ بلاک چینی به نام بلاک چین طلا یا زنجیره طلا (gold chain) بسازد. به گفته این تیم، هدف اصلی زنجیره طلا حل مشکلات مربوط به اعتماد متقابل، مسئولیت‌های تامین‌کننده، و بهبود تجارت الکترونیک بین‌المللی و در عین حال محافظت از منافع مشتریان است.

بلاک چین طلا در چین

تقویت تجارت الکترونیک چین

علاوه بر این، این تیم همچنین اظهار داشت که انتظار دارد این طرح ابتکاری و نوآورانه پیاده‌سازی فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) را در تجارت الکترونیک تسهیل کرده و یک اکوسیستم کسب‌وکار جدید با بهره‌مندی از بلاک چین به وجود آورد.

جینوُوُ گفت:

توسعه مشترک آزمایشگاه باعث تقویت روند ادغام بلاک چین و تجارت الکترونیک می‌شود. از جمله مزایای این ادغام می‌تواند به تجارت الکترونیک بین‌المللی و ایجاد یک اکوسیستم کسب‌وکار جدید روی این پایانه بلاک چینی اشاره کرد که به شکلی همه‌جانبه فناوری را با این صنعت ترکیب می‌کند.

علاوه بر آموزش پرسنل، مشاوره در خصوص سیاست‌گذاری، و تحقیق، این تیم اشاره کرد که این آزمایشگاه تجارت الکترونیک و بلاک چین خدمات دیگری از جمله «کمک به رشد استارتاپ‌ها، مشاوره فنی، و آموزش استعدادها» و غیره نیز در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

چین یکی از سخت‌گیرترین کشورها در امر سیاست‌گذاری در مورد رمزارزها است. با این حال، این کشور بزرگ آسیایی پتانسیل فناوری زیربنایی رمزارزها، یعنی بلاک چین، را تائید کرده و مصمم است تا خط مقدم را در این حوزه نوین از آنِ خود کند.

پایانه تجارت الکترونیک بین‌المللی علی‌بابا، کوآلا هایگو (Koala Haigou)، نیز اخیرا فناوری بلاک چین را در فرآیند کاری خود ادغام کرده تا شفافیت را در زنجیره تامین بالا ببرد.

منبع: btcmanager.com