چین یکی از پیشروترین کشورها در صنعت بلاک چین محسوب می‌شود و هر هفته تعداد ارزهای دیجیتال عرضه شده در این کشور افزایش می‌یابد. این کشور پیش از این پروژه CBDC را اجرا کرده بود و مقرراتی را در زمینه انرژی برای ماینرها در دستور کار قرار داده است. اکنون قصد دارد یک گام دیگر رو به جلو بردارد و به کمک غول‌های اقتصادی منطقه، استیبل کوین شرق آسیا را عرضه کند.

هنگ کنگ به عنوان قلب این پروژه

به گفته رسانه محلی Chainnews، شن نانپنگ (Shen Nanpeng)  عضو هیئت مدیره شورای سیاسی CCP طرح یک ارز ثابت دیجیتال فرامرزی را در هنگ کنگ ارائه کرده است.

نانپنگ عقیده دارد تجارت بین کشورهای هنگ کنگ، ژاپن، چین و کره جنوبی به وسیله این ارز دیجیتالی تقویت خواهد شد. همچنین چنین اقدامی می‌تواند به بازگشت همکاری‌های اقتصادی به حالت قبل از شیوع ویروس کرونا سرعت ببخشد.

موقعیت کشور هنگ کنگ و سیاست‌های آزاد تجاری این منطقه آن را به عنوان گزینه اصلی برای  مرکز این پروژه تبدیل می‌کند. همچنین در طرح اولیه این ارز دیجیتالی از توسعه یک کیف پول الکترونیکی و شبکه عمومی برای ذخیره دارایی‌ها و مشاهده تراکنش‌ها هم صحبت شده است.

عرضه استیبل کوین منطقه‌ای در شرق آسیا

استیبل کوین های در شرق آسیا

این مطلب راهم مطالعه کنید: استیبل کوین ها چه ضرری برای قیمت بیت‌کوین دارند؟

۳ مزیت عرضه استیبل کوین شرق آسیا

نانپنگ در ادامه صحبت‌هایش به ۳ مزیت اصلی استیبل کوین شرق آسیا اشاره کرده است که عبارتند از:

۱. ارزهای دیجیتال برای همه کشورهای همکار ریسک نرخ مبادله ارز را کاهش می‌دهد. نرخ مبادله ارز یکی از مهمترین مشکلاتی است که شرکت‌های واردات و صادرات در جهان با آن روبرو هستند. داشتن یک استیبل کوین ضمن ارائه یک قیمت منصفانه، از اشتباه در محاسبات هم جلوگیری می‌کند. هنگ کنگ به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری می تواند معاملات را با حجم بالا و قیمت گذاری نرخ مبادله ارز انجام دهد تا ارزش از پیش تعیین شده این ارز ثابت را حفظ کند.

۲. سیستم‌های توزیع شده، صحت معاملات را سریع‌تر تایید می‌کنند و باعث بهبود کارایی پرداخت‌ها می‌شوند. سیستم‌های فعلی ضمن اینکه سرعت پایینی دارند، بیش از اندازه به کاغذبازی متکی هستند و هزینه بالایی را برای هر معامله دریافت می‌کنند. هنگ کنگ از این نظر می‌تواند تا ۷۰ درصد پرداخت‌های جهانی از طریق ارز یوان را پردازش کند.

۳. در نهایت یک ارز دیجیتالی منطقه‌ای یک بستر آزمایش را برای سایر پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین محسوب می‌شود. در این پروژه به خصوص برای اطمینان از سهولت نقدینگی و امکان تراکنش در هر لحظه از شبانه روز، استیبل کوین شرق آسیا با سایر ارزهای فیات هماهنگ خواهد شد.

البته پیشنهاد نانپنگ در مورد عرضه یک ارز دیجیتال منطقه‌ای نیاز به آزمایشات گسترده و تنظیم مقررات امنیتی دارد که در صورت تصویب باید تحقیق و توسعه در زمینه مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در سیستم‌های بلاک چین انجام شود.

 

منبع: btcmanager