بانک ژشانگ چین (Zhe­shang Bank) که یک بانک تجاری دولتی است از فناوری بلاک چین برای صدور اوراق تجاری با پشتوانه دارایی استفاده کرده است. این اوراق که ۱۶۹ میلیارد دلار ارزش دارند به عنوان بخشی از پروژه آزمایشی انجمن ملی سرمایه گذاران سازمانی بازار مالی (NAFMII) صادر شده است. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد مزایای صدور اوراق تجاری روی بلاک چین بیشتر صحبت می‌کنیم.

اوراق تجاری با پشتوانه دارایی یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که توسط موسسات دولتی برای کمک به شرکت‌ها جهت دستیابی به اهداف کوتاه مدت صادر می‌شود.

دوره فاز اول صدور این اوراق تجاری که (Lianxin 2020) نام‌گذاری شده، شش ماهه است و زمان صدور بعدی هنوز مشخص نشده است.

یکی از مقام‌های اجرایی انجمن ملی سرمایه گذاران سازمانی بازار مالی (NAFMII)در این باره می‌گوید: «استفاده از تکنولوژی بلاک چین باعث می‌شود که شرکت‌ها به صورت مستقیم به بازار دست پیدا کنند و به افزایش دسترسی به منابع مالی آن‌ها کمک می‌کند.»

شرکت‌های کوچک و متوسط معمولا در زمینه انتشار اوراق مشارکت با مشکل روبرو هستند چرا که هیچ ارتباطی با بازارهای آزاد ندارند.

صدور اوراق تجاری روی بلاک چین تضمین می‌کند که شرکت‌های کوچک و متوسط به راحتی به دنبال پشتوانه مالی بگردند. در واقع به گفته یکی از مقام های ارشد در این پروژه، صدور اوراق تجاری به کمک بلاک چین دسترسی به منابع مالی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط که در تأمین مالی از طریق صدور بدهی مستقیم مشکل دارند، افزایش می‌دهد.

همچنین این موضوع می‌تواند زنجیره تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط برای حمایت از تولید آن‌ها یکپارچه کند.

صدور اوراق تجاری روی بلاک چین

فناوری بلاک چین

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ تاثیر ارزهای دیجیتال و بلاک چین در کارآفرینی و کسب و کارها

بانک مرکزی چین به همراه دیگر بانک‌های بزرگ در حال به‌کارگیری نوآوری‌ بلاک چین در امور مالی سنتی هستند.

در تاریخ ۱۳ مه، فن ییفی (Fan Yifei) معاون بانک خلق چین (People’s Bank of China’) تاکید کرد که چین نیاز دارد تا استراتژی پذیرش بلاک چین را با سرعت بیشتری پیگیری کند. تنها یک روز بعد از آن کوین‌تلگراف گزارش داد که بانک خلق چین یک بستر مالی مبتنی بر بلاک چین برای بندر تجاری منطقه گواندونگ، هنک کنگ و ماکائو پیشنهاد کرده است.

در اوایل ماه آوریل بانک صنعت و تجارت چین برنامه‌ای را منتشر کرد که در آن  استفاده از فناوری بلاک چین برای امور مالی پیشنهاد شده بود.

منبع: cointelegraph