وضعیت ویروس کرونا روز به روز بدتر می‌شود و بسیاری از کارخانه‌ها و کسب و کارها در چین تعطیل شده‌اند. این مسئله روی بازار ارزهای دیجیتال هم تاثیر گذاشته است. در چند وقت اخیر نه تنها به دلیل کرونا ویروس شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌های بیت کوین بوده‌ایم، بلکه به تازگی مسئولین چین اعلام کرده‌اند که مزارع استخراج بیت کوین این کشور هم تعطیل شده است.

ژیانگ ژور، اپراتور استخر استخراج بیت کوین چینی اعلام کرد که مراکز استخراج بیت کوین او چند شرکت دیگر به دلیل حوادث اخیر توسط پلیس تعطیل شده است. او در این مورد می‌گوید:

من در حومه شهر یک مزرعه ماینینگ دارم. پلیس آمد و ما را مجبور کرد تا تجهیزات استخراج بیت کوین خود را تعطیل کنیم. قابل درک است که دولت بخواهد شرایط را نظم ببخشد و مانع برخی از کارها شود، اما خاموش کردن و تعطیلی مراکز استخراج بیت کوین چه مزیتی دارد؟

با این که نمی‌توان موقعیت دقیق این مرکز استخراج بیت کوین را مشخص کرد، اما گفته می‌شود که این مرکز در حومه شهر سین کیانگ قرار دارد. جایی بسیار دورتر از ووهان، مرکز شیوع بیماری کرونا.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش ارزش بیت کوین با شیوع ویروس کرونا؛ بیت کوین و ویروس کرونا چه ارتباطی با هم داشته‌اند؟

ژیانگ ژور در ادامه می‌گوید:

شاید دیگر کارخانه‌ها و مراکز مختلف هم تعطیل شده باشد و ما هم نسبت به آن‌ها استثنا نیستیم. اگر این تعطیلی ادامه داشته باشد، بسیاری از مردم قبل از این که به خاطر بیماری کرونا ویروس جان دهند، به خاطر فقر از بین خواهند رفت.

کروناویروس اقتصاد کشور چین را متوقف کرده است و تا امروز جان بیش از ۸۰۰ نفر را گرفته است و بیش از ۳۴ هزار نفر هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.  با این که دولت چین تبادل ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده، اما این کشور همچنان یکی از بزرگ‌ترین مراکز استخراج بیت کوین به شمار می‌‌رود و حدود ۶۵ درصد از تمامی نرخ هش‌ها را به خود اختصاص داده است.

با وجود تعطیلی مراکز استخراج بیت کوین، نرخ هش بیت کوین دائما بالا می‌ رود و به نظر می‌ رسد که باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در آینده نزدیک باشیم. این اتفاق همچنین ممکن است به افزایش چشمگیر ایجد مراکز استخراج بیت کوین در خارج از چین منجر شود.