شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال مساری، فاش کرده است که ادعای خرید ۳۰٫۰۰۰ بیت کوین توسط گری‌اسکیل کاملا اشتباه بوده و این میزان بسیار کمتر از گزارشی است که پیش از این ارائه شده بود. با کوین نیک همراه باشید.

پیش از این در گزارشی از سوی ZyCrypto آمده بود که شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) پس از سومین هاوینگ بیت کوین، بیش از ۲۷۹ میلیون دلار ارز دیجیتال، به خصوص بیت کوین را به اندوخته‌های خود اضافه کرده است. هرچند، طبق تحقیقات جدید شرکت مساری (Messari) به نظر می‌رسد که پلتفرم سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال گری‌اسکیل، مقدار بسیار کمتری نسبت به گزارش ZyCrypto ارز دیجیتال خریداری کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه گذاری بلند مدت روی بیتکوین افزایش یافته است؛ آیا این کار سودمند است؟

خرید ۳۰٫۰۰۰ بیت کوین توسط گری‌اسکیل صحت ندارد

به طور دقیق‌تر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پلتفرم سرمایه‌گذاری گری اسکیل، تنها ۳۱ درصد از بیت کوین‌های استخراج شده پس از سومین هاوینگ را خریداری کرده است. در حالی که در گزارش قبلی آمده بود که این شرکت بیش از ۱۵۰ درصد از بیت کوین‌ها را خریداری کرده است.

در صفحه پرسش و پاسخ وبسایت رسمی پلتفرم گری‌اسکیل اشاره شده است که سرمایه‌گذاران حال و آتی ممکن است به صورت غیر نقدی در سهام دارایی‌های گری‌اسکیل شرکت کنند. این مسئله تایید می‌کند که پلتفرم گری‌اسکیل این میزان سرمایه را برای خرید ۳۰٫۰۰۰ بیت کوین تامین نکرده است.

در حال حاضر پلتفرم گری‌اسکیل هنوز هیچ یک از این ادعاها را تکذیب یا تایید نکرده است.

تورم قیمت‌های برتر برای ارزهای دیجیتال توسط گری‌اسکیل تراست

خرید ۳۰٫۰۰۰ بیت کوین

تورم قیمت‌های برتر برای ارزهای دیجیتال توسط گری‌اسکیل تراست

در بخش سرمایه‌گذاری اتریوم تراست پلتفرم گری‌اسکیل، سرمایه‌گذاران برتر می‌تونند به سهام‌های اتریوم تراست دسترسی داشته باشند. این سهام‌ها را می‌توان به صورت غیرنقدی هم ایجاد کرد. پس از ۱ سال نگهداری این سرمایه، سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود سهام خود را به صورت عمومی به فروش برسانند.

هرچند، اگر زمانی که تعداد خریداران از تعداد فروشندگان در بازار پیشی گرفت، سرمایه‌گذران می‌توانند با بالا بردن قیمت‌های حال حاضر سهام‌ها، باعث افزایش ارزش آن‌ها نسبت به قیمت اصلی ارزهای دیجیتال شوند و قیمت‌های برتر (Premium Price) ایجاد کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: باز هم پرداخت مبلغی عجیب برای کارمزد اتریوم :‌ راز پشت این حرکت چیست؟

از آن‌جایی که هیچ سهام جدیدی وجود ندارد، بنابراین هیچ ارز دیجیتال جدیدی هم وارد پلتفرم گری‌اسکیل نشده است. این مسئله اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاران اصلی این پلتفرم، سهام‌های جدیدی را ایجاد کنند تا برای سرمایه‌گذاران معتبر این موقعیت را ایجاد شود تا از تفاوت قیمت سهام‌ها سود ببرند.

این قیمت‌های ممتاز همچنان در حال رشد هستند و باعث شده تا سرمایه‌گذاران اصلی باور داشته باشند که قیمت ممتاز اتریوم، نسبت به قیمت اصلی آن همتا هستند. این اتفاق باعث شده تا سرمایه‌گذاران بیش از ۷۵۰ درصد برای اتریوم بپردازند.

پرداخت برای این مبلغ اغراق آمیز یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش نوسانات و عدم ثبات ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

منبع: ZyCrypto