کوین بیس، پلتفرم پیشرو برای تبادل ارز فیات با رمزارز در غرب، با مشکلاتی در ارتباط با برند و عملکرد خود روبه‌رو است. تازه‌ترین افشاگری در مورد معامله با دولت ایالات متحده در تجزیه‌و‌تحلیل‌های این وب‌سایت آخرین ضربه را به آن وارد کرد. حال صحبت از دلیل بستن حساب های مشتریان کوین بیس توسط خود مشتریان به‌میان آمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

اوایل هفته جاری، هنگامی ‌که این صرافی در طی دامپ اخیر بیت‌کوین به‌طور موقت از کار افتاد (۲۶ دقیقه) عملکرد کوین بیس مورد تردید قرار گرفت. این اتفاق نادری نبود، قبلا هم موتورهای آن در مواقع نوسان شدید از کار افتاده‌اند.

بستن حساب های مشتریان کوین بیس به‌دست خود مشتریان

بستن حساب های مشتریان کوین بیس

فروش یکجا به دولت؟

در حال حاضر، اسناد عمومی نشان می‌دهند که کوین بیس در حال فروش خدمات تحلیلی خود به IRS (سیستم درآمد داخلی آمریکا) و DEA (سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا) است. این خبر برای اولین‌بار توسط وب‌سایت The Block گزارش شد و به‌نظر می‌رسد اعتماد مشتریان و سایر سرمایه‌گذاران در بازار را از بین برده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر ؛ اتفاقی مهم در بازار رمزارزها

طبق گزارش‌ها، کوین بیس از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۲، بیش از ۳۰ میلیون مشتری داشته است. با این حال، هم‌اکنون شاهد بستن حساب های مشتریان کوین بیس و از دست‌دادن مشتریان هستیم.

با این وجود، این صرافی‌ تایید می‌کند که هیچ زدوبندی میان این صرافی و بخش تحلیلی وجود ندارد. این بخش مانند سایر شرکت‌های تحلیلی بر اساس داده‌های برون‌زنجیره‌ای در دسترس عموم کار می‌کند. سخنگوی کوین بیس گفت:

داده‌های Coinbase Analytics به‌طور کامل از داده‌های آنلاین و در دسترس عموم تهیه شده‌اند و صرف‌نظر از این‌که افراد از کوین بیس استفاده می‌کنند یا خیر، شامل هیچ‌یک از اطلاعات شخصی و قابل شناسایی افراد نیستند … همچنین، کوین بیس این محصول را به موسسه‌های مالی و سازمان‌های مجری قانون ارائه می‌دهد تا از موارد کاربردی جهت انطباق با آن‌ها و امور تحقیقاتی پشتیبانی کند.

این امر یک سال پس از افشاگری هکرهای جاسوسی به رهبری شرکت Neutrino اتفاق افتاد که بخش تحلیلی مالک آن بود. جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل و بنیان‌گذار کارکن (Kraken)، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) را در برابر وعده‌هایی پیرامون حذف هکرهای بدنام مسئول دانست. او پرسید:

برای آن افراد چه اتفاقی افتاد؟ آیا آن‌ها به خارج منتقل شدند؟

این مطلب راهم مطالعه کنید: امکان خرید OmiseGo با دلار و بیت کوین در پلتفرم کوین بیس پرو فراهم شد

عملکرد ضعیف و بستن حساب های مشتریان کوین بیس

صرافی کوین بیس

عملکرد ضعیف و بستن حساب های مشتریان کوین بیس به‌دست خود مشتریان

از کار افتادن این سایت در تاریخ یکم ژوئن به‌عنوان یک اتفاق متداول در Crypto Twitter مورد استقبال قرار گرفت. این شرکت در بررسی عملکرد خود در مورد حادثه اعلام کرد:

ما بیش از چهار دقیقه یک ترافیک پنج برابری را تجربه کردیم. اتواسکیل (autoscale) ما نتوانست پابه‌پای افزایش چشمگیر این ترافیک پیش برود.

به‌علاوه، این شرکت متعهد شده است «فرآیند توسعه» را بهبود ببخشد تا در آینده از چنین مسائلی اجتناب شود. با این حال، از آن‌جا که این اولین‌بار نیست، معامله‌گران به‌ویژه افرادی که آربیتراژ می‌کنند، بسیار ناراضی هستند. نوسان‌ها فرصتی مناسب برای آربیتراژ هستند که این افراد می‌توانند از این جهش سود ببرند یا حتی برای معامله‌گران مارجین هم سودمند است که می‌خواهند مارجین‌های خود را فورا پر کنند.

به‌علاوه، اکنون با ظهور سایر پلتفرم‌های خرده‌فروشی محبوب مانند کارکن، جمینی (Gemini)، Cash App و …، مشتریان گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب دارند.

آیا به‌نظر شما کوین بیس می‌تواند برتری خود را در ایالات متحده حفظ کند؟ آیا می‌توانیم شاهد حل مشکل بستن حساب های مشتریان کوین بیس باشیم؟

منبع: coingape