پربازدیدترین وبسایت برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران به دنیای ارزهای دیجیتال یعنی کوین مارکت کپ یک سیستم جدید برای رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال پیاده‌سازی کرد. با کوین نیک همراه باشید.

این سیستم جدید با حذف «حجم تنظیم شده» و جایگزینی شاخص‌های «اعتماد» و «نقدینگی» برای هر جفت بازار، صرافی‌ها را رتبه بندی خواهد کرد.

این سیستم رتبه بندی جدید صرافی‌های ارز دیجیتال را بر اساس ۳ معیار رتبه‌بندی خواهد کرد که دو مورد آن‌ها به صورت اختصاصی توسط  کوین مارکت کپ طراحی شده است. این سه معیار عبارتند از: حجم گزارش شده، نقدینگی و تخمین تعداد کاربران پایه که بر اساس میزان ترافیک وبسایت تخمین زده می‌شود.

شاخص نقدینگی و ترافیک وبسایت معیارهای اندازه‌گیری هستند که به صورت اختصاصی توسط کوین مارکت کپ طراحی شده‌اند.

کریلاین چان (Carylyne Chan) در یک مقاله در وبلاگ در مورد این موضوع نوشته است:

سیستم رتبه بندی جدید و شاخص اعتماد از پیشرفته‌ترین و قابل اعتمادترین ابزارهایی هستند که می‌تواند به کاربران در صرفه جویی در وقت و مدیریت ریسک‌های رایج کمک کند تا در مورد شناسایی صرافی‌های بدنام درست تصمیم‌گیری کنند.

رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال

سیستم کوین مارکت کپ

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ صرافی معتبر برای خرید سریع بیت کوین با کارت اعتباری

حجم مبادلات کاذب از طریق معاملات پولشویی در صرافی‌ها، کل صنعت ارز دیجیتال را به ستوه در اورده است.  این کار غیر اخلاقی به استراتژی اصلی برای جذب کاربران بیشتر توسط صرافی‌ها تبدیل شده است.

کوین مارکت کپ، در حال حاضر مهمترین وبسایت برای پیگیری قیمت‌ها در صرافی‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل مدیریت کوین مارکت کپ در مورد پالایش داده‌های رسیده از طرف صرافی‌ها و اطلاع رسانی درست به جامعه ارز دیجیتال احساس مسئولیت می‌کند و تلاش می‌کند تا با ایجاد معیارهای جدید رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال را به صورت دقیق‌تر انجام دهد.

با این حال میزان جذب اخیر صرافی بایننس نگرانی‌هایی را در مورد استقلال و اعتبار وبسایت متعلق به این صرافی به وجود آورده است. به صورت خیلی تصادفی این شاخص‌های جدید بایننس را در صدر فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ قرار داده است.

در حالی که بایننس ادعای استقلال می‌کند، اما اضافه شدن جفت بازارهای جدید و مبهم به احتمال زیاد اعتبار این وبسایت را تحت شعاع قرار می‌دهد. با این وجود برای تحلیل درست صرافی‌ها توسط این شاخص‌های جدید به مدتی زمان نیاز است و این شاخص‌ها می‌توانند به معیارهای اندازه‌گیری اصلی برای کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل شوند.

منبع: coingape