کارت‌های اعتباری یکی از اصلی‌ترین ابزار پرداخت مردم هستند، اما آیا می‌توان از آن‌ها برای خرید سریع بیت کوین استفاده کرد؟ با کوین نیک همراه باشید.

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، از روش‌های مختلفی برای پرداخت استفاده می‌کنند، اما وقتی صحبت از کارت اعتباری یا بانکی باشد (Credit/Debit Cards) اکثر صرافی‌ها از آن اجتناب می‌کنند. یکی از دلایل آن، طبیعت غیر قابل برگشت پرداخت‌های بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی است.از طرفی دیگر، برخی از بانک‌ها و موسسه‌های مالی هم، خرید سریع بیت کوین با کارت اعتباری را مسدود کرده‌اند. برخی بانک‌ها به دلیل قانون‌گذاری کشورشان و برخی دیگر به دلیل نوسانات بسیار بالای قیمت بیت‌ کوین، اجازه این کار را به صاحبان کارت‌های اعتباری نمی‌دهند.

اما صرافی‌ها می‌دانند که با پشتیبانی نکردن از کارت‌های اعتباری، موقعیت خوبی را برای باز کردن لاین‌های بیشتر خرید و فروش روی پلتفرم خود از دست می‌دهند. به همین دلیل، یک سری از صرافی‌های معتبر، پشتیبانی خود از کارت‌های اعتباری را آغاز کرده‌اند.

در ادامه این مطلب، برخی از صرافی‌های دیجیتالی محبوب و قابل اعتمادی را معرفی می‌کنیم که قادر خواهید بود با استفاده از کارت‌های اعتباری (برای کارت‌های اعتباری بانک‌های ایرانی امکان پذیر نیست) می‌توانید خرید سریع بیت کوین خود را انجام دهید.

فهرست ۶ صرافی معتبر برای خرید سریع بیت کوین با کارت اعتباری:

۱. صرافی Cex.io

صرافی CEX سال‌های سال است که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و یکی از قابل اعتماد‌ترین سایت‌های موجود برای خرید بیت کوین با کارت اعتباری به‌شمار می‌آید. بهتر بگویم، این سایت مثل آب خوردن و بدون معطلی اجازه می‌دهد خرید خود را با کارت‌تان انجام دهید.

تنها کافی است وقتی حساب کاربری خود را تایید کردید، به قسمت Cards بروید و کارت مورد نظر خود را وارد کنید. البته برای تایید کارت، بین ۱ تا ۲ روز کاری زمان لازم است، اما زمانی که کارت شما تایید شد، می‌توانید بدون اتلاف وقت خرید خود را تکمیل کنید.

البته در کنار بیت کوین، همچنین قادر هستید اتریوم را هم با کارت اعتباری خرید کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟

۲. صرافی Coinmama

کوین‌ماما یکی دیگر از سایت‌های معتبری است که اجازه می‌دهد به سرعت خرید بیت کوین خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری انجام دهید. بر خلاف دیگر سایت‌ها، Coinmama دارای کیف پولی روی پلتفرم خود نیست. شما باید آدرس کیف پول دیجیتالی شخصی خود را روی این پلتفرم اضافه کنید تا بتوانید بیت کوین خریداری شده را دریافت کنید. البته این مسئله نه تنها یک نکته منفی نیست، بلکه یکی از ویژگی‌های کوین‌ماما محسوب می‌شود تا امنیت بیشتری برای سرمایه کاربران ایجاد کند.

البته تا زمان نوشته شدن این مطلب، قیمت بیت کوین و هزینه‌ تراکنش‌ها، بیشتر از پلتفرمی مانند Cex.io است. اما به هر حال، Coinmama یک صرافی شناخته شده و قابل اعتماد است که می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های شما مورد استفاده قرار بگیرد.

۶ صرافی معتبر برای خرید سریع بیت کوین با کارت اعتباری

صرافی Coinmama

۳. صرافی Binance

بایننس در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا است و انواع و اقسام روش‌های خرید بیت کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. یکی از این گزینه‌ها، خرید سریع بیت کوین با کارت‌های اعتباری Visa یا Mastercard است.

همچنین بایننس کشورهای زیادی را پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، این پلتفرم برای آن‌هایی که خرید بیت کوین خود را انجام می‌دهند، به سرعت آماده است تا فضای مبادله ارزهای دیجیتال را برای کاربر فراهم کند.

البته لازم به ذکر است بایننس، از تمامی کشورها به جز ایالات متحده آمریکا پشتیبانی می‌کند. همچنین بر خلاف دیگر سایت‌ها، بهای تراکنش هر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این پلتفرم در پایین‌ترین حد قرار دارد. یکی دیگر از دلایل استفاده از بایننس، این است که به دلیل تعداد بسیار بالای خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال روی این پلتفرم، شما بهترین قیمت بیت‌ کوین را پیدا خواهید کرد.

۴. صرافی Bitit

صرافی Bitit یک شرکت حوزه بیت کوین در فرانسه است که از اکثر ارزهای دیجیتال محبوب پشتیبانی می‌کند.

این صرافی با افتخار ادعا می‌کند که راحت‌ترین پلتفرم برای شروع تازه‌واردان در دنیای ارزهای دیجیتال است. البته اگر نگاهی به یکی از بهترین ویژگی‌های صرافی Bitit بندازیم، متوجه می‌شویم که چندان بیراهه هم نگفته است. شما در صرافی Bitit می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با بیش از ۱۰ ارز فیات تبادل کنید.

همچنین انواع و اقسام کارت‌های اعتباری معتبر از این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به Visa، MasterCard، American Express و Maestro اشاره کرد. همچنین استفاده از این پلتفرم آسان است. در عرض چند دقیقه ثبت نام می‌کنید، پروفایل خود را تکمیل می‌کنید و سپس به سرعت می‌توانید با کارت اعتباری بیت کوین بخرید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۴ نکته که پیش از خرید رمزارزها، به ویژه بیت کوین باید بدانید

۵. صرافی Coinbase

صرافی کوین بیس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و غیره است. یکی از دلایل محبوبیت این صرافی، پشتیبانی آن از کارت‌های اعتباری Visa است و همچنین پروسه تکمیل خرید آن فورا انجام خواهد شد. البته در حال حاضر، این ویژگی تنها برای کاربران آمریکایی در دسترس است. اگر در هر کشور دیگری حضور دارید، باید به سراغ دیگر پلتفرم‌های معرفی شده این مطلب بروید.

پس از ثبت نام و تکمیل کردن پروفایل خود، به صفحه تنظیمات پرداخت بروید (Payment Settings) و روی Add Payment Method کلیک کنید. سپس می‌توانید کارت خود را وارد کنید. البته پیش از تکمیل، کوین بیس ۲ تراکنش کوچک انجام خواهد داد. پس از وارد کردن کارت، می‌توانید سریعا به خرید بیت کوین بپردازید.

۶. صرافی Wirex

صرافی Wirex توانسته راه حلی بسیار کامل برای کشورهای اروپایی، مخصوصا انگلستان ایجاد کند. با استفاده از این صرافی، خرید بیت کوین راحت است.

هنگامی که در Wirex ثبت نام کردید و تایید پروفایل‌تان تکمیل شد، می‌توانید به یک حساب کاربری لینک شده دسترسی پیدا کنید. از این روش، می‌توانید حساب کاربری خود را با استفاده از کارت اعتباری شارژ کنید و هر زمانی که خواستید، به سرعت بیت کوین بخرید.

اگر در کشورهای اروپایی و انگلستان زندگی می‌کنید، Wirex یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای برداشتن موانع بانکی در خرید سریع بیت کوین است.

منبع: Coinsutra