گروه CME، گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME Group)، پیشروترین و متنوع‌ترین مارکت پلیس مشتقات جهان، ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، اعلام کرد که قصد دارد تا زمان بررسی‌های مربوط به قانونگذاری، قراردادهای آتی اتریوم را از ۸ فوریه ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی قراردادهای آتی اتریوم در بورس CME

این قرارداد جدید بر اساس نرخ مرجع دلار اتر-دلار CME تسویه حساب خواهد شد که به عنوان نرخ مرجع یک روزه قیمت دلاری اتر در ایالات متحده است. قراردادهای آتی اتریوم در CME لیست شده و مشمول قوانین آن خواهند شد.

تیم مک کورت (Tim McCourt)، رئیس بخش جهانی شاخص سهام و محصولات جایگزین گروه CME گفت:

بر اساس افزایش تقاضای مشتری و رشد قوی در بازارهای آتی و قراردادهای آپشن بیت کوین، ما معتقدیم که با افزودن قراردادهای آتی اتریوم، ابزاری ارزشمند برای معامله و محافظت از این ارز دیجیتال در حال رشد در اختیار مشتریان ما قرار می‌گیرد. اتریوم دومین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار و حجم معاملات روزانه است. ورود قراردادهای آتی اتریوم در فهرست مارکت پلیس مشتقات مطمئن و قانونی CME، به ایجاد یک منحنی رو به جلو (forward curve) کمک می‌کند تا شرکت‌کنندگان در بازار اتریوم بتوانند مدیریت بهتری روی ریسک قیمت داشته باشند.

گروه CME یکی از متنوع ترین بازار مشتقات جهان است
گروه CME، پیشروترین و متنوع‌ترین مارکت پلیس مشتقات جهان

قراردادهای آتی اتریوم به معاملات آتی و قراردادهای آپشن بیت کوین گروه CME خواهد پیوست. با نزدیک شدن معاملات آتی بیت کوین CME به سومین سالگرد تأسیس خود در ۱۷ دسامبر، رشد چشمگیری در پذیرش آنها از سوی طیف گسترده‌ای از شرکت‌کنندگان، از جمله سرمایه‌گذاران سازمانی وجود دارد. در سال ۲۰۲۰ تا به امروز، به طور میانگین هر روز ۸۵۶۰ قرارداد آتی بیت کوین CME (معادل حدوداً ۴۲۸۰۰ بیت کوین) معامله شده است. در عین حال، با افزایش تعداد هولدرهای قراردادهای باز که به رکورد ۱۱۰ در ماه دسامبر رسیده‌اند، افزایش علاقه سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: قرارداد آتی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

گروه CME

گروه CME به عنوان پیشروترین و متنوع‌ترین مارکت پلیس مشتقات جهان، مشتریان را قادر می‌سازد تا در معاملات آتی، آپشن‌ها، بازارهای نقدی و فرابورس معامله کنند، سبدهای سهام را بهینه کرده و داده‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کنند. همچنین، به فعالان بازار در سراسر جهان امکان مدیریت کارآمد ریسک و استفاده از فرصت‌ها را می‌دهد. صرافی‌های گروه CME گسترده‌ترین محصولات معیار جهانی را در بین تمام طبقات عمده دارایی براساس نرخ بهره، شاخص سهام، ارز خارجی، انرژی، محصولات کشاورزی و فلزات ارائه می‌دهند.

این شرکت معاملات آتی و آپشن‌ها را از طریق پلتفرم CME Globex ، معاملات با درآمد ثابت را از طریق BrokerTec و معاملات ارز خارجی را روی پلتفرم EBS ارائه می‌دهد. علاوه بر این، یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان شفاف طرف معامله جهان، CME Clearing را اداره می‌کند. این پلتفرم مجموعه‌ای از محصولات و خدمات قبل و بعد از معامله که کل چرخه حیات یک معامله را تشکیل می‌دهد. همچنین، گروه CME خدمات بهینه‌سازی و اصلاح و تعدیل از طریق TriOptima و خدمات پردازش معامله از طریق Traiana را ارائه می‌دهد.

نظر شما در مورد قراردادهای آتی و معاملات آپشن‌ اتریوم چیست؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دوستانتان در میان بگذارید.

منبع: cmegroup