بیش از دو هزار دستگاه فروش کوکاکولا در استرالیا و نیوزیلند به‌لطف توافق بین کوکاکولا آماتیل و سانتراپای (Centrapay)، پذیرش بیت کوین را آغاز کرده‌اند. کوکاکولا آماتیل بطری‌ساز و توزیع‌کننده عمده در آسیا و اقیانوس آرام است و از ۱۴۰ برند پشتیبانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

 پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا

اکنون گزینه پرداخت بیت کوین با بیش از دو هزار دستگاه فروش کوکاکولا در سراسر استرالیا و نیوزیلند فعال است. دستگاه‌ها در شبکه کوکاکولا آماتیل قرار دارند. برای پرداخت بیت‌کوین، کاربران باید از کیف پول هوشمند سانتراپای سایلو (Centrapay’s Sylo) استفاده کرده و کد پرداخت QR را با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود اسکن کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: عرضه اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین در بورس آلمان

تیم سایلو در اخبار Bitcoin.com Tuesday تایید کرد که پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا در بیش از دو هزار دستگاه در هر دو کشور فعال شده است و در حال حاضر هیچ رمزارز دیگری پذیرفته نمی‌شود. اما این شرکت قصد دارد ارزهای دیجیتال دیگری را هم در آینده اضافه کند. جرمی فری، مدیرعامل سانتراپای، با توضیح این‌که پیچیدگی ترکیب و تجربیات ضعیف کاربر موانع پذیرش رمزارز است، افزود:

«اکنون ما نشان داده‌ایم که رمزارز چگونه می‌تواند در استرالیا و نیوزیلند کار کند، ما درصدد هستیم تا تجارت جهانی را توسعه دهیم».

مردم استرالیا و نیوزلند هم‌اکنون به‌لطف همکاری بین کوکاکولا آماتیل و سانتراپای می‌توانند از بیش از دو هزار دستگاه در سراسر دو کشور، محصولات کوکاکولا را با بیت‌کوین خریداری کنند.

فری افزود:

«ما در آمریکای شمالی استقرار داریم و با برخی از نوآوری‌های جهانی بازارهای آمریکا را در مرحله بعدی قرار خواهیم داد».

وی در ادامه توضیح داد که پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا باعث کاهش تماس فیزیکی با دستگاه‌های فروش می‌شوند که این مهم‌ترین نگرانی برای مصرف‌کنندگان در طول بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ است.

پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا در استرالیا و نیوزیلند

پذیرش بیتکوین توسط دستگاههای کوکاکولا در استرالیا و نیوزیلند

کیف پول هوشمند سایلو

کیف پول هوشمند سایلو که هم برای سیستم‌عامل‌های iOS و هم برای سیستم‌عامل‌های اندرویدی در دسترس است، یک پیام‌رسان خصوصی را با یک کیف پول ارز دیجیتال ترکیب می‌کند. کاربران می‌توانند پیام ارسال کرده و تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده را ذخیره و همچنین به‌صورت گپ ارسال و دریافت کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دولت چین در سال ۲۰۱۳ برای فرو نشاندن قیمت بیت کوین تلاش کرده بود

کوکاکولا آماتیل یکی از بزرگ‌ترین بطری‌سازها و توزیع‌کنندگان نوشیدنی‌های آماده غیرالکلی و الکلی در منطقه اقیانوس آرام آسیا است. همچنین، یکی از بزرگ‌ترین محصولات تولیدی شرکت کوکاکولا در جهان است که در شش کشور استرالیا، نیوزیلند، اندونزی، پاپوآ گینه نو، فیجی و ساموآ فعالیت می‌کند.

Financial Review  Australian در مورد پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا توضیح داد:

وقتی مشتریان با بیت‌کوین خرید می‌کنند، کوکاکولا آماتیل در زمان انجام معامله با دلار استرالیا یا نیوزیلند خریداری می‌شود و افزود که برای ساخت این فناوری با سانتراپای همکاری خواهد کرد.

منبع: bitcoininsider