کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال آمریکا و البته جهان، اعلام کرده است به‌زودی سیستم وام‌دهی با پشتوانه ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند.

کوین بیس با پشتوانه ارز دیجیال وام اعطا می‌کند

مشتری‌های کوین بیس می‌توانند تا سقف تقریبا ۳۰ درصد مقدار بیت کوینی که سپرده دارند، پول فیات وام دریافت کنند. وام‌ها لزوما به‌شکل ارز دیجیتال نیست و همانطور که گفته شد پول فیات هم می‌تواند باشد؛ اما پشتوانه این وام‌ها می‌بایست یک دارایی دیجیتال باشد. حالا و با انتشار این خبر، کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌ها و مراکز مالی است که وارد حوزه وام‌دهی با پشتوانه ارز دیجیتال می‌شود.

ایده اختصاص وام با پشتوانه بیت کوین همیشه مسئله پیچیده‌ای بوده است، چرا که این ارز دیجیتال نوسان زیادی دارد. اگر بیت کوین کاهش یابد، فرد وام‌گیرنده همچنان همان مقداری که وام گرفته مقروض است، حتی اگر قیمت آن یک‌شبه سقوط کند. به‌عبارت دیگر، همیشه شانس آن وجود دارد در شرایطی که بیت کوین با یک افزایش قیمت زیادی مواجه شود، فرد وام‌گیرنده بتواند وام خود را بسیار زودتر از موعد پرداخت و خودش را از زیر فشار وام رها کند.

در زمان نوشتن این مطلب، کوین بیس سقفی که برای وام تعیین کرده، ۲۰ هزار دلار است. ضمنا کارمزد این وام حدودا ۸ درصد و زمان بازپرداخت آن یک سال خواهد بود. اگرچه مشتری‌ها لازم نیست برای دریافت وام وثیقه‌ای بگذارند، اما باید فرم درخواستی را پر کنند که مدیران کوین بیس می‌توانند با توجه به آن وام را تایید یا رد کنند.

اگر مشتری به اندازه کافی خوش‌شانس باشد و وامش تایید شود، کوین بیس عرض دو یا سه روز وام را به مشتری پرداخت خواهد کرد.

وام‌دهی با پشتوانه ارز دیجیتال
کوین بیس و وام‌دهی با پشتوانه ارز دیجیتال

مکس برنزبرگ، مدیر محصول کوین بیس درباره شرایط این وام توضیح می‌دهد:

مشتری‌ها می‌توانند باتوجه به نیازهای اقتصادی‌شان، مثل تعیمرات پرهزینه خانه یا خودرو، هزینه‌ی مراسم‌هایی مانند عروسی به چندین شکل از وام با پشتوانه ارز دیجیتال استفاده کنند، یا حتی می‌توانند از وام‌های با کارمزد بالا یا کارت اعتباری بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر ؛ اتفاقی مهم در بازار رمزارزها

در حال حاضر این سیستم وام‌‌دهی فقط در ۱۷ ایالت آمریکا در دسترس است و افراد زیادی در صف انتظار برای این وام قرار دارند. شعار تبلیغاتی وام کوین بیس به شرح زیر است:

آیا تاحالا برای شما اتفاق افتاده است که برای کاری ضروری، مانند تعمیر خانه یا ماشین، احتیاج به پول نقد داشته باشید؟ تا قبل از این مجبور می‌شدید بیت کوین بفروشید تا کارتان راه بیافتد و البته مالیات آن را هم بپردازید. اما حالا دیگر مجبور نیستید این کار کنید.

 نیروی محرکه صنعت ارز دیجیتال

ارز دیجیتالی که پشتوانه وام می‌شود، در صرافی کوین بیس نگهداری می‌شود و در اختیار هیچ موسسه یا شرکت سومی قرار نمی‌گیرد. جوزف کلی، مدیر عامل و هم‌بنیادگذار شرکت Unchained Capital، شرکت فعال در حوزه وام‌دهی با پشتوانه ارز دیجیتال می‌گوید وام‌های با پشتوانه بیت کوین نقش مهمی در قانون‌گذاری این صنعت ایفا می‌کند:

وقتی مشتری‌ها سرمایه اضافی دارند، وام ارز دیجیتال می‌تواند یک محصول خوب بازار گاوی باشد.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: LiveBitcoinNews