به نظر می‌رسد صرافی ارز دیجیتال کوین بیس قصد دارد با سرویس مخفی امریکا (U.S. Secret Service) همکاری کند و با ایجاد یک تحلیل‌گر بلاک چین به این سازمان دولتی اجازه دهد تا بتواند تراکنش‌های انجام شده روی بلاک چین را ردیابی کند. این همکاری کوین بیس با سرویس مخفی امریکا انتقادات زیادی را از جانب کاربران این صرافی در پی داشت.

جزئیات همکاری کوین بیس با سرویس مخفی امریکا

کوین بیس در سال‌های اخیر همواره در حال گسترش خدمات خود بوده است، اما به نظر می‌رسد این بار خدمات خود را نه برای کاربرانش بلکه برای دولت ایالات متحده توسعه می‌دهد. طبق اخباری که توسط نشریه «The Block» منتشر شده است، کوین بیس قصد دارد یک سرویس تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک چین برای سرویس مخفی امریکا طراحی کند که می‌تواند داده‌های ارزهای مجازی، کاربران و کیف پول‌های دیجیتال را بررسی کند. طبق همین گزارش این قرارداد با ارزش ۱۸۳٫۷۵۰ دلار بین کوین بیس و سرویس مخفی ایالات متحده به امضا رسیده است.

آن طور که به نظر می‌رسد، دولت امریکا، سازمان‌ها و کمپانی‌های دیگری که به این سرویس دسترسی دارند از آن برای ردیابی فعالیت‌های مجرمانه، پولشویی و سایر مبادلات غیرقانونی استفاده خواهند کرد، هرچند این موضوع می‌تواند تهدیدی برای حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران محسوب شود.

در سال ۲۰۱۹ و پس از خریداری شرکت تحلیل‌گر ارز دیجیتال Neutrino توسط کوین بیس، بسیاری از کاربران حدس می‌زدند کوین بیس قرار است به کمک این شرکت بیش از پیش اطلاعات کاربران را به دست بیاورد و ببیند کاربران چگونه ارزهای دیجیتال را پیش از ورود به این پلتفرم و پس از خروج از آن نگهداری و استفاده می‌کنند.

همکاری کوین بیس و سرویس مخفی امریکا

سرویس مخفی آمریکا: مسئول مقابله با تخلفات مالی در ایالات متحده

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیوستن پاول گروال به کوین بیس ؛ مشاور سابق فیسبوک به تیم حقوقی کوین بیس پیوست

کوین بیس در حال حاضر یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال در جهان است که به دلیل رابط کاربری بسیار خوب و خدمات گسترده به خصوص در سرویس پیشرفته «کوین بیس پرو (Coinbase Pro)»کاربران زیادی را به دست آورده است.

با وجود این، بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و فضای کریپتوکارنسی به دلیل ارتباط زیاد کوین بیس با سازمان‌های نظارتی و موسسات دولتی در امریکا و کشورهای دیگر از این پلتفرم انتقاد کرده‌اند.

طبق گزارش نشریه «The Block» داده‌های تحلیل شده توسط کوین بیس از داده‌های عمومی و در دسترس تهیه می‌شود و اطلاعات شخص و هویتی کاربران، محافظت شده باقی خواهد ماند. کوین بیس هم برای رفع ابهام کاربران در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

سرویس تجزیه و تحلیل کوین بیس (Coinbase Analytics) یک تحلیل‌گر بلاک چین است که ما به صورت داخلی برای رعایت مقررات و تحقیقات جهانی استفاده خواهیم کرد. این یک ابزار مهم برای برآورده کردن الزامات قانونی و نظارتی استفاده از ارزهای دیجیتال و حمایت از حقوق مشتریان است.

این در حالی است که سایر صرافی‌های ارز دیجیتال به جای همکاری با سازمان‌های دولتی، مشغول کار روی ارائه راهکارهایی برای حفظ حریم شخصی کاربران هستند. اما از آنجایی که سازمان‌های نظارتی و قانون‌گذاری تلاش می‌کنند تا صرافی‌ها را به تبعیت از قوانین متقاعد کنند، حل این موضوع برای صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. چرا که از یک سو عدم رعایت این مقررات حتی ممکن است به تعطیلی صرافی‌های ارز دیجیتال یا جریمه‌های سنگین مالی آن‌ها به علت نقض قوانین منجر شود و از طرف دیگر همکاری با این سازمان‌ها باعث از دست دادن کاربران خواهد شد.

به نظر شما همکاری صرافی‌های ارز دیجیتال با سازمان‌های نظارتی و دولتی خوب است یا با ماهیت ارزهای دیجیتال در تعارض است؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: usethebitcoin