شاید شروع کار در دنیای ارزهای دیجیتال کمی ترسناک به نظر برسد، اما خرید اولین بیت کوین یا هر آلت کوین دیگری، راحت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. در این مطلب هم راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس را مرور می‌کنیم تا به ساده بودن این کار بیشتر پی ببرید.

برای بسیاری از کسانی که اولین بار است به خرید ارز دیجیتال روی می‌آورند، صرافی کوین بیس (Coinbase) یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام این کار است. کوین بیس به دلیل داشتن ویژگی‌های جالب توجه، استفاده آسان و رابط کاربری مناسب، انتخابی خوب چه برای افراد حرفه‌ای و چه برای تازه‌ واردان است.

در ادامه این مطلب از کوین نیک، به راهنمای خرید ارز دیجیتال از کوین بیس می‌پردازیم.

کوین بیس چیست؟

کوین بیس (Coinbase) به زبان ساده، یک صرافی ارز دیجیتال است. کوین بیس چندین نوع ارز دیجیتال را با ارزهای فیات و سنتی تبادل می‌کند. همچنین می‌توان در این صرافی یک ارز دیجیتال را به ارزی دیجیتال دیگر هم تبادل کرد. ارزهایی که در کوین بیس می‌توان خرید و فروش کرد عبارتنداز:

  • بیت کوین
  • بیت‌ کوین کش
  • اتریوم
  • اتریوم کلاسیک
  • لایت کوین

کوین بیس قطعا یکی از راحت‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای استفاده است. نه تنها راحت‌ترین، بلکه یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های دیجیتالی دنیا هم محسوب می‌شود. البته به این معنا هم نیست که کوین بیس بهترین انتخاب محسوب می‌شود. اما به این دلیل کوین بیس برای افراد تازه کار مناسب است چرا که برای کاربران تازه وارد چندین مرحله پرداخت به منظور راهنمایی و حاصل کردن اطمینان از پرداخت نهایی قرار داده شده است تا در صورت خطر بروز هر گونه اشتباه، جلوی آن گرفته شود. همچنین می‌توان برای مدت کوتاهی، ارزهای دیجیتال خود را در صندوق کوین بیس خود نگه دارید. اما هرگز نباید این کار را به مدت طولانی انجام دهید. برای آن، بهتر است یک کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول ارز دیجیتال چیست و به چه کار می‌آید؟

کوین بیس پرو چیست؟

کوین بیس پرو (Coinbase Pro) یک صرافی ارز دیجیتال است که پیش از این با نام GDAX شناخته می‌شود. کوین بیس پرو برای تبادل پیشرفته ارزهای دیجیتال است. به این معنی که کوین بیس پرو اختیارات و انتخاب‌های بیشتری نسبت به سایت معمولی کوین بیس به کاربر ارائه می‌دهد.

در ادامه با راهنمای خرید بیت کوین از کوین بیس همراه کوین نیک باشید.

مرحله اول: ساخت حساب کاربری کوین بیس

وارد سایت کوین نیک شوید و گزینه Sign-up یا Get Started را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

اطلاعات خود را در پنل باز شده وارد کنید. حتما سعی کنید از رمز عبور بسیار قدرتمندی برای ساخت حساب کاربری خود استفاده کنید. یک پسورد قدرتمند حاوی حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و نشانه‌های اختصاری است. پس از انجام این مراحل، یک ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود که باید ایمیل خود را باز کرده و گزینه Verify Email Address را انتخاب کنید.

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

ایجاد حساب کاربری در کوین بیس

زمانی که با انتخاب این گزینه به سایت بازگشتید، باید کشور خود را انتخاب و سپس شماره موبایل خود را در آن وارد کنید و منتظر ارسال پیامک از سوی سایت کوین بیس باشید. این پیامک حاوی یک کد است که باید آن را وارد سایت کنید تا به مرحله بعدی ثبت نام بروید. در مرحله بعدی، باید اطلاعات شخصی‌تر خود را وارد کنید. اطلاعاتی نظیر تاریخ تولد، آدرس، منبع درآمد و مسائل دیگر.

در نهایت، کوین بیس از شما یک مدرک اصلی و رسمی به منظور تکمیل ثبت نام می‌خواهد. این مدرک می‌تواند شامل پاسپورت، گواهی‌نامه رانندگی یا کارت شناسایی باشد که البته باید توجه داشته باشید این مدارک نسبت به هر کشوری متفاوت است. حتی برخی کشورها در این سایت پشتیبانی نمی‌شوند. اما به طور کلی اگر خارج از آمریکا زندگی می‌کنید، کوین بیس پاسپورت شما را هم قبول می‌کند.

ثبت نام در صرافی کوین بیس برای خرید بیت کوین

تایید حساب کاربری در کوین بیس

مدت زمان تایید ثبت نام یک حساب کاربری جدید در کوین بیس بسیار متفاوت است. ممکن است گاهی تایید شدن یک حساب کاربری ۵ دقیقه طول بکشد و برخی‌های دیگر ممکن است بیشتر از این مدت، زمان ببرد.

مرحله دوم: اضافه کردن روش پرداخت

در ادامه راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس حالا باید روش پرداخت را انتخاب کنید. زمانی که در نهایت حساب کاربری شما تایید شد، وارد داشبورد کوین بیس می‌شوید. در این داشبورد شما قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتالی پشتیبانی شده در کوین بیس را مشاهده خواهید کرد. همچنین پروفایل شما و دیگر اطلاعاتی که نیاز به آپدیت دارند هم دیده می‌شود. همچنین در این قسمت جدیدترین به‌روز رسانی‌های کوین بیس را مشاهده خواهید کرد.

ثبت نام و راهنمای خرید بیت کوین از کوین بیس

اضاه کردن روش پرداخت در کوین بیس

در این صفحه و در بخش Complete Your Account، قسمتی به نام Add a payment method وجود دارد. بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید یا گزینه‌های پرداختی موجودی که در اختیار دارید، باید روش پرداخت را انتخاب کنید. برای کاربران خارج از کشورهایی نظیر آمریکا و اروپا، گزینه پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری وجود دارد. با داشتن کارت‌های اعتباری نظیر ویزا کارت یا مسترکارت، می‌توان این بخش را تکمیل کرد. البته استفاده کنندگان از این کارت‌ها هزینه کوچکی را باید پرداخت کنند. همچنین پروسه تایید حساب‌های کاربری این افراد نزدیک به ۳ روز کاری طول خواهد کشید.

مرحله سوم: خرید بیت‌ کوین در کوین بیس

حال به قسمت اصلی راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس می‌رسیم. هنگامی که کوین بیس اطلاعات و حساب بانکی یا کارت اعتباری شما را تایید کرد، حال می‌توانید به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازید. در داشبورد کوین بیس، با انتخاب گزینه Buy/Sell وارد بخش خرید و فروش ارز دیجیتال خواهید شد. حال ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید انتخاب و میزان نیاز مورد نظر خود را وارد کنید. در این قسمت قادر هستید یا میزان بیت کوین مورد نیاز خود را وارد کنید تا معادل پول فیات آن برای شما مشخص شود، یا میزان پولی که در اختیار دارید را وارد کنید تا معادل بیت کوین آن به نمایش در بیاید.

راهنمای خرید و فروش بیت کوین در کوین بیس

خرید بیت کوین در کوین بیس

زمانی که از انتخاب خود مطمئن شدید، گزینه Buy Cryptocurrency را بزنید. البته توضیحات نوشته شده روی این گزینه ممکن است بسته به خریدی که انجام می‌دهید متغیر باشد. همچنین با توجه به نوع پرداختی که انتخاب می‌کنید، ممکن است این کار تاخیر داشته باشد یا برخی از کارت‌های اعتباری اجازه دهند به سرعت خرید خود را انجام دهید.

زمانی که پرداخت را تکمیل کردید، با وارد شدن به داشبورد کوین بیس، میزان ارز دیجیتالی که خریداری کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد.

مرحله چهارم: فروش ارز دیجیتال در کوین بیس

در راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس، ما در مورد خرید ارز دیجیتال صحبت کردیم. اما این صرافی فقط فضایی برای خرید رمزارز نیست و می‌توانید در آن به فروش ارزهای خود هم بپردازید. برای این کار لازم است دوباره وارد بخش Buy/Sell شوید. در تب Sell، ارز دیجیتالی که قصد فروش آن را دارید انتخاب و در قسمت Deposit To، کیف پولی که می‌خواهید سپرده خود را در آن قرار دهید انتخاب کنید.

راهنمای فروش بیت کوین در کوین بیس

فروش ارز دیجیتال در کوین بیس

مراحل بعدی کاملا شبیه به مراحل خرید ارز دیجیتال است و با دنبال کردن آن به هدف مورد نظر خود خواهید رسید. فراموش نکنید که ابتدا باید سپرده خود را به واحد پول تبدیل کنید تا بتوانید آن را به حساب بانکی خود واریز کنید.

مرحله پنجم: دریافت پول از کوین بیس

زمانی که پول شما در کیف پول حساب کوین بیس شما قرار گرفت، می‌توانید آن را به حساب بانکی خود منتقل کنید.

برای این کار در داشبورد کوین بیس وارد بخش Accounts شوید. در این قسمت تمامی موجودی ذخیره شده شما در تمامی حساب‌های کاربری که ساخته‌اید به نمایش در می‌آید. نوع ارزی که قصد واریز به حساب خود را دارید انتخاب، و گزینه Withdraw را بزنید. با این کار یک پنل نمایان خواهد شد و از شما میزان مبلغی که نیاز دارید را می‌خواهد. همچنین با گزینه‌ای به نام Withdraw All رو به رو خواهید شد که تمامی موجودی شما را منتقل می‌کند. حال حساب بانکی مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه Continue را بزنید.

راهنمای خرید و فروش بیت کوین در کوین نیک به زبان ساده

دریافت پول در کوین بیس

البته این کار به سرعت انجام نمی‌شود. انجام این کار ممکن است بسته به محل و حساب کاربری و اطلاعات بانکی شما، ۵ روز کاری زمان ببرد.

تبادل

در این راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس، متوجه شدید که خرید و فروش ارزهای دیجیتال چندان کار سختی هم نیست. اما اگر قصد دارید پای خود را فراتر بگذارید و به خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال بپردازید، می‌توانید دیگر مطالب آموزشی سایت کوین نیک را مطالعه کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. صرافی‌های ارزدیجیتال خارجی مثل کوین بیس به دلیل تحریم‌ها به روی کاربران ایرانی بسته است و این کار مبادله در آن‌ها را دشوار می‌کند، اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!