صرافی کوین بیس در ۲ هفته گذشته ۲ بار با مشکلاتی مواجه شد، زیرا کاربران این پلتفرم در دوره اوج معامله‌ها در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ و ۹ مه ۲۰۲۰ باعث بالا رفتن ترافیک شده‌اند. این صرافی مستقر در ایالات متحده، نتایج پس از این واقعه را در مورد دلیل نقص صرافی کوین بیس و کوین بیس پرو منتشر کرد. این سیستم‌ها بیشتر روی افزایش ناگهانی سطح ترافیک در وب‌سایت متمرکز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۳ صرافی بیت کوین برتر در سال ۲۰۲۰

نقص صرافی کوین بیس

در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۰، حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت آمریکا، اپلیکیشن‌های تلفن همراه کوین‌بیس و وب‌سایت آن در سطح جهان از دسترس کاربران خارج گشت، زیرا سطح ترافیک این سایت باعث بروز اشکال در API (که سیستم را اجرا می‌کند) شد. این سیستم بیش از ۱ ساعت با اشکال مواجه بود. طبق بیانیه صرافی کوین‌بیس، این خرابی با افزایش سرعت اتصالات در پایگاه داده اصلی آن، ایجاد شده بود که باعث «ایراد بزرگی در کلیه درخواست‌های API شد».

تلاش برای جلوگیری از نقص صرافی کوین بیس

نقص صرافی کوین بیس

تیم توسعه کوین‌بیس سعی کردند سیستم را به‌دنبال این خرابی‌ها بازیابی کنند، اما اتصالات نادرست بار دیگر باعث نقص سیستم و قطعی یک ساعته آن شدند.

حداقل ۲ هفته پس از این نقص صرافی کوین بیس ، هر دو پایگاه کوین بیس و کوین بیس پرو گزارش کردند که حدود ساعت ۱۷:۱۸ در تاریخ ۹ مه ۲۰۲۰ از زمانی که ترافیک سایت ناگهان افزایش یافته، قیمت بیت‌کوین به ۸،۱۰۰ دلار سقوط کرده است. این امر به‌دلیل افزایش سطح تاخیر ایجاد شد که به‌نوبه خود شاهد بروز خطا به‌دلیل از کار افتادن API بود، زیرا کاربران همچنان سعی در ورود ناموفق به سیستم داشتند. در این بیانیه آمده است:

«میزان خطای بیش از حد معمول توسط متعادل‌کننده بار ما تقویت شد که حتی اپلیکیشن‌هایی را هم از بین برد که از جهات دیگر سالم بودند. در نتیجه نمی‌توانستیم کل سیستم را بررسی کنیم.»

این صرافی در تلاش است تا یک سیستم مجموعه ابزار برای کشف سریع و حذف خدمات خارجی ارائه کند که ممکن است باعث افزایش تاخیر وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ها شود.

نقص صرافی کوین بیس

خرابی سیستم‌های صرافی کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: خروج بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بیت کوین از صرافی بعد از هاوینگ سوم

تلاش برای جلوگیری از خرابی سیستم‌های صرافی کوین بیس در آینده

کوین ‌بیس اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از خرابی سیستم در آینده (آنطور که در گذشته شاهد آن بوده است) انجام می‌دهد. این صرافی که از سال ۲۰۱۲ آغاز به‌کار کرده است، برنامه بررسی کلی سلامت سیستم خود را تنظیم کرده تا از حذف اپلیکیشن‌هایی از متعادل‌کننده بار (مانند مورد نهم ماه مه) جلوگیری کند که به‌طور صحیح کار می‌کنند. در بیانیه این صرافی مبنی بر کنترل ترافیک گسترده در زمان نوسانات بازار آمده است:

«ما توپولوژی استقرار پایگاه داده خود را تغییر می‌دهیم تا تعداد اتصالات سراسری خود را کاهش داده، تعداد از کار افتادن اتصالات را محدود کرده و فرآیندهای مسیریابی این پایگاه داده را از هم جدا کنیم تا رقابت برای منابع میزبان محدود شود.»

همچنین، این صرافی برای جلوگیری از خرابی‌های HTTP در حال انجام یک اقدام حفاظتی است که تنها روی بخش کوچکی از سیستم‌های نامنظم و نه کل سیستم، اثر می‌گذارد. بدین ترتیب دلیل نقص صرافی کوین بیس ترافیک سنگین آن اعلام شده که این صرافی ادعا می‌کند سعی در رفع آن و ارائه سیستمی بهتر دارد.

منبع: cryptonewmedia.press