در میان بحران جهانی اقتصاد و بهداشت، کوین‌بیس، یکی از محبوب‌ترین پایانه‌های معاملاتی رمزارز در ایالات متحده، یک مدیر کلیدی دیگر را از دست داد.

به گزارش اداره بازرسی ارز ایالات متحده (OCC) در ۱۶ مارس، برایان بروکس (Brian Brooks)، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس از این شرکت استعفا داد تا به اداره بازرسی ارز (OCC) بپیوندد. اداره بازرسی ارز یک نهاد مستقل قانونگذاری بانکی است که تحت نظارت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده فعالیت می‌کند.

استیون منوچین (Steven Mnuchin)، وزیر خزانه‌داری که نسبت به رمزارزها بدبین است، بروکس را منصوب کرد

طبق اعلام رسمی اداره بازرسی ارز، بروکس توسط وزیر خزانه‌داری، استیون منوچین (Steven Mnuchin)، به عنوان معاون اول بازرسی (دومین مقام ارشد آژانس) منصوب شد. طبق این اعلامیه، بروکس همچنین از اول آوریل به‌عنوان مدیر ارشد عملیات این اداره رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

منوچین از مدتها پیش یکی از افراد بدبین به رمزارزهایی مانند بیت‌کوین به شمار می‌رود. او بروکس را به‌عنوان «رهبری قدرتمند با تجربه‌ای گسترده در بخش خدمات مالی» معرفی کرد. به گفته منوچین، بروکس مشتاق است در تقویت سیستم مالی و رشد هرچه بیشتر اقتصاد همکاری کند.

کوین‌بیس مفتخر است که مدیر ارشد حقوقی رمزارزدوست این شرکت به جمع مقامات دولتی می‌پیوندد

طبق اعلام کوین‌بیس، این شرکت خوشحال است که مدیر ارشد حقوقی آن در حال پیوستن به اداره بازرسی ارز است تا روی سیستم بانکی ملی نظارت داشته باشد. کوین‌بیس همچنین اشاره کرد حضور بروکس در این سِمت می‌تواند باعث ایجاد موضعی دوستانه‌تر در بین قانونگذاران نسبت به رمزارزها شود. بروکس از سپتامبر ۲۰۱۸ رهبری گروه‌های بررسی بین‌المللی، روابط دولتی، و همچنین امور حقوقی و انطباقی کوین‌بیس را بر عهده داشته است.

سخنگوی کوین‌بیس بروکس را «بسیار ارزشمند در شکل‌گیری برنامه‌های قانونی و انطباقی کوین‌بیس» اعلام کرد و افزود:

«در میان بحران جهانی اقتصاد و بهداشت، ما خوشنودیم که برایان بروکس نقشی حیاتی در نظارت بر سیستم بانکی کشور خواهد داشت… ما همیشه به افرادی خبره‌ای که در کوین‌بیس رشد می‌کنند و سپس به خدمت دولت مشغول شده و باعث ایجاد چشم‌اندازی رمزارزدوست در بین مقامات دولتی می‌شوند افتخار می‌کنیم.»

به جز جدایی از کوین‌بیس، بروکس از هیئت مدیره انجمن ملی فدرال وام (Federal National Mortgage Association)، که در بین عوام با نام فَنی مِی (Fannie Mae) شناخته می‌شود، و همچنین شرکت فین‌تک آوانت (Avant) کناره‌گیری نیز کرد. بروکس، پیش از پیوستن به کوین‌بیس در سال ۲۰۱۸، مشاور تاسیس در پروژه غیرمتمرکز فین‌تک آزمایشگاه‌های اسپرینگ (Spring Labs)، عضو کمیته امنیتی اطلاعات و انطباق در آوانت و معاون اجرایی و مشاور عمومی در فَنی مِی بود.

در اوایل ماه مارس وزیر خزانه‌داری، منوچین، اعلام کرد که ایالات متحده از نوآوری‌های دیجیتالی متعهد و مسئول استقبال می‌کند. با این حال، او تاکید کرد که تمرکز این آژانس روی جلوگیری از کاربردهای غیرقانونی رمزارز مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم است. منوچین با تاکید بر بدبینی و تردید خود نسبت به صنعت رمزارز گفت: «ایالات متحده استفاده از رمزارزها برای فعالیت‌های غیرقانونی را تحمل نخواهد کرد.»

منبع: cointelegraph.com