سایت معتبر کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) که با نام CMC هم شناخته می‌شود از بخش جدیدی در حوزه آموزش ارز دیجیتال رونمایی کرده است. در ادامه این مطلب درباره جزئیات راه‌اندازی پلتفرم آموزش ارزدیجیتال کوین مارکت کپ بیشتر صحبت می‌کنیم.

وبسایت کوین‌مارکت‌کپ ابتدا در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک سایت جمع‌آوری قیمت‌ ارزهای دیجیتال مختلف مشهور شد و اکنون به عنوان یک مرجع معتبر و جامع در حوزه ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

کوین‌مارکت‌کپ حالا یک گام فراتر از جمع‌آوری داده‌ها گذاشته و قصد دارد بخش محتوای آموزشی را ارائه کند که به راهنمایی افراد تازه‌وارد به دنیای ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

نماینده CMC در مصاحبه با سایت کوین تلگراف (Cointelegraph) اعلام کرد:

ارز دیجیتال دیگر مانند چند سال گذشته یک بازار گوشه یا نیچ نیست که تنها عده کمی به آن علاقه داشته باشند، بلکه تبدیل به یک جریان اقتصادی مهم شده است.

بنابراین این سایت در نظر دارد با آموزش کسانی که به هر شکلی با این تکنولوژی مراوده دارند و مسیرشان به سایت CMC ختم می‌شود، هم ترافیک سایت را بالا ببرند و هم از این حوزه حمایت کنند.

به گفته نماینده سایت کوین‌مارکت‌کپ:

ما در ابتدا سعی می‌کنیم با ارائه محتوای آموزشی به افراد تازه‌وارد به فضای ارز دیجیتال کمک کنیم تا با مفاهیم اصلی از جمله مانند مفاهیمی ماند بیت کوین چگونه می‌کند تا مفاهیم مهم‌تر و پیچیده‌تری مانند چگونگی محافظت از دارایی ارز دیجیتال خود، آشنا کنیم.

پلتفرم آموزش ارز دیجیتال کوین مارکت کپ

پلتفرم آموزش ارز دیجیتال کوین مارکت کپ به نام «CMC Alexandria»

این مطلب راهم مطالعه کنید: کوین مارکت کپ در ازای یادگیری به شما ارز دیجیتال می‌پردازد

این پلتفرم جدید که کوین‌مارکت‌کپ نام آن را «CMC Alexandria» گذاشته است، به کتابخاته تاریخی اسکندریه اشاره دارد که بزرگترین کتابخانه در قرون دوم پیش از میلاد و به عنوان نمادی از انگیزه‌های اولیه برای جمع‌آوری دانش در جهان محسوب می‌شد.

کتابخانه ارز دیجیتال CMC شامل، واژه‌نامه، مقالاتی در مورد مفاهیم ارز دیجیتال، مباحث گسترده‌تر فنی و بخشی مربوطه به امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) است.

نماینده سایت کوین‌مارکت‌کپ درباره این سوال که چرا بخش مخصوصی برای دیفای اختصاص داده شده است، توضیح داد، ضمن اینکه رویکرد ما در اصل ارائه یک دایره‌المعارف است اما سعی می‌کنیم مهمترین موضوعات و تحولات حوزه ارز دیجیتال را هم منعکس کنیم. در حال حاضر هم مهمترین موضوع امور مالی غیرمتمرکز است و افراد مبتدی برای درک این موضوعات نیاز به راهنمایی و اطلاعات جامع‌تری دارند.

گفتنی است که سایت کوین‌مارکت‌کپ در ماه آوریل امسال توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس خریداری شده است و در هفته‌های گذشته تغییرات زیادی در تیم اجرایی کوین‌مارکت‌کپ به‌وجود آمده است.

نظر شما درباره راه اندازی پلتفرم آموزش ارزدیجیتال کوین مارکت کپ چیست؟ اگر شما هم پلتفرم‌های آموزشی در این حوزه می‌شناسید می‌توانید از قسمت نظرات در سایت کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph