من هرگز به‌اندازه امروز از ترید ارز دیجیتال نترسیده‌ بودم. وضعیت بازار بسیار وحشتناک است. صادقانه بگویم، این وضعیت خواب‌وخوراک را از من گرفته و بازدهی من در محل کار را از بین برده است. من بسیار مردد هستم. آیا رمزارزهای خود را بفروشم یا آن‌ها ‌را نگه دارم؟ شما هم مثل من هستید، می‌دانم.

شما نمی‌توانید خود را از نمودارها جدا کنید. هر ۵ دقیقه این صدا در ذهن شما می‌پیچد؛ «نمودارها را چک کن، شاید اکنون همه چیز خوب باشد.» به دنیای ترید ارز دیجیتال خوش آمدید!

قطعا می‌دانید در حال حاضر، اوضاع خوب نیست. همچنین می‌دانید که بررسی این نمودارها باعث نمی‌شود احساس بهتری داشته باشید. اما شما به هر حال این کار را انجام می‌دهید. پولمان در خطر است که پول کمی هم نیست!

این اولین باری نیست که امروز نمودارها را چک کرده‌اید. شاید دومین ‌بار، نه، حداقل بار سوم است.

آنچه می‌خواهم در این مطلب از کوین نیک به شما بگویم، قرار است تکنیک‌های معاملاتی شما را برای همیشه تغییر دهد. آنچه در این مطلب یاد می‌گیرید برای ترید ارز دیجیتال در هر بازاری فوق‌العاده است، اما در بازار خرسی (مانند چیزی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم)، کاملا ضروری به نظر می‌رسد. من می‌خواهم به شما بگویم که چطور هنگام به‌صدا درآمدن زنگ خطر، خون‌سردی و آرامش خود را حفظ کنید.

می‌خواهم به شما بگویم بعد از یک هفته مصاحبه با ۱۹ متخصص تجارت ارز دیجیتال ، چه چیزهایی در مورد کوین و ارز رمزنگاری آموخته‌ام.

اکنون می‌دانم که شما چه فکری می‌کنید؛ «۱۹ تاجر. بسیار عالی است، چطور این کار را انجام دادی؟ ». داستان را کوتاه کنم، ما برای انجام یک پروژه کاملا متفاوت، تحقیقات بازار را انجام می‌دادیم و فرصتی برای برخی تحقیقات درباره خودمان فراهم شد. می‌دانم، مخفیانه بود، اما دلیل خوبی برای انجام آن وجود داشت حال شما می‌توانید چیزهای بیشتری از ترید ارز دیجیتال یاد بگیرید.

بیایید شروع کنیم.

۱. همیشه یک نقشه داشته باشید

به نظر من، این مورد کاملا واضح است. اما من بارها در این مورد اشتباه کرده‌ام. خیلی ساده است که بگوییم شما نقشه‌ای دارید، بیشتر ما قبل از ورود به تجارت یا خرید سکه، یک تعریف سرسری از آن داریم. اما بین داشتن نقشه و پایبندی به آن، یک دنیا تفاوت وجود دارد.

بدون شک شما هم قبلا همین اشتباه را انجام داده‌اید. افراد زیادی نقشه خود را در آخرین لحظه تغییر می‌دهند و در نتیجه سکه‌ها را خیلی زود یا خیلی دیر می‌فروشند.

شما باید یک معیار تعیین کنید. قوانینی که به‌صورت واضح و مشخص تعریف شده‌ باشند و حتی هنگامی‌ که بازار به یک طرف یا سمت دیگری می‌رود، به این قوانین پایبند باشید. هر فرد حرفه‌ای، یک برنامه تجاری (به‌ویژه برای ارز دیجیتال) دارد و مثل یک برنامه مذهبی آن را دنبال می‌کند.

بنابراین وقت آن رسیده است که مانند متخصصین فکر کنیم. وقت آن است که یک نقشه تهیه کنیم. بعد از این‌که نقشه را تهیه کردید، از شما می‌خواهم آن را چاپ کنید و در قرار دهید که بیشترین معاملات خود را انجام می‌دهید. این نقشه باید ساده باشد و وقتی بازار به هریک از این حدنصاب‌ها رسید، تمام آنچه شما باید انجام دهید، اجرای آن است.

نوشتن استراتژی و در معرض دید بودن آن، نادیده‌گرفتن آن را بسیار دشوار‌تر می‌کند.

در ضمن این نقشه کمک می‌کند، هرچند وقت یک‌بار، خودتان را محک بزنید. مرتبا از خودتان سوال کنید: «اگر بازار همین الان خراب می‌شد و من همه چیز را از دست می‌دادم. آیا حالم خوب بود؟». اگر جواب «بله» است، کار خود را ادامه دهید. اگر جواب «خیر» است، در مورد رویکرد خود تجدیدنظر کنید.

همیشه یک نقشه داشته باشید

ترید ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: قیمت ارزهای دیجیتال چطور تعیین می‌شوند؟

۲. سبد سهام خود را یکپارچه کنید

سبد سهام خود را دقیقا بررسی کنید و سکه‌هایی با پتانسیل طولانی‌مدت را از سکه‌هایی جدا کنید که این‌چنین نیستند.

این یک بازار خرسی است. این کشتی ممکن است غرق نشود، اما مطمئنا از یک مسیر سخت عبور می‌کند. هر نوع وزن غیرضروری، کشتی شما را فقط به سمت پایین می‌کشد.

هنری، معامله‌گری با ۷ سال تجربه در مورد سهام و اکنون در ارز دیجیتال ، همه چیز را در مورد روند کار خود در رکود عمده بازار به من گفت.

«بار اضافی را کاهش دهید. در بازار گاوی، مثل دیوانه‌ها عمل کنید. در یک بازار گاوی، واقعا مهم نیست چه چیزی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید. بازار صعود می‌کند و همه برنده می‌شوند، برخی بیشتر از سایرین.»

دلیل آن هم این است که در بازاری مثل این همه چیز تغییر می‌کند. پول واقعی شما در معرض خطر است. اگر سریع حرکت نکنید، واقعا آن را از دست خواهید داد.

هنری تاکید کرد که عمل قاطعانه هنگام نزولی‌شدن بازار،‌ اهمیت زیادی دارد. در نظر بگیرید که چه سرمایه‌گذاری‌هایی دارید. شیت‌کوین‌ها (shitcoin)‌ را در نظر بگیرید و صرفه‌جو باشید.

حتی سکه‌هایی را بررسی کنید که به نظر شما، در طولانی‌مدت می‌توانند پتانسیل خوبی داشته باشند. از خود بپرسید، آیا ارزش ریسک‌کردن را دارند؟ زیرا ممکن است از پس این مشکل برنیایند. پول خود را روی سکه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که دارای گروه‌های تجاری بهتری باشد، یا روی چیزی که واقعا فکر می‌کنید در برابر این سقوط مقاومت کند.

هنری تجهیزات خود را می‌شناسد.

فعالیت: این مورد ‌را به نقشه خود اضافه کنید، تمام سکه‌های خود را فهرست کنید. آن‌ها را از نظر اولویت فهرست‌بندی کنید. هنگامی ‌که بازار خراب می‌شود، در کدام نقطه شروع به حذف سکه‌ها و ارز دیجیتال می‌کنید؟

۳. شلوغی را کنار بزنید و متمایز باشید

شما برای ترید ارز دیجیتال باید از تمام خرافات دوری کنید.

از میان ۱۹ تاجر حرفه‌ای که با آن‌ها صحبت کردم، همه ۱۹ مورد بر همین نکته تاکید داشتند.

سودآوری طولانی‌مدت به معنی قرار دادن خودتان در پیش‌رو یا پشت به جمعیت است. هرگز درون جمعیت نباشید. از اتاق‌های گفتگو و تابلوهای گفتگو دور بمانید. همه افراد در این گروه‌ها انگیزه‌های پنهان دارند.

بسیاری از افراد وقت خود را در شبکه‌های بحث و گفتگو مانند اسلک (Slack)، ردیت (Reddit)، تلگرام، فیس‌بوک، دیسکورد (Discord) می‌گذرانند و این فهرست ادامه دارد. شما باید از این گروه‌ها فاصله بگیرید، اطلاعات غلط زیادی در حال گسترش است و این باعث می‌شود که شما تصمیم‌های عجولانه‌ای بگیرید و سکه‌های خود را خیلی زود بفروشید.

تنها کار شما به‌عنوان یک معامله‌گر این است که نمودارها را رصد کرده و پیش‌بینی کنید. پیش‌بینی‌های دقیق به‌معنای جمع‌آوری تمام داده‌هایی نیست که ممکن است در ذهن خود داشته باشید، بلکه به‌معنای گرفتن اطلاعات باکیفیت است. این اطلاعات لازم نیست خیلی زیاد باشند، فقط باید درست باشند.

برخی از معامله‌گران برای بعضی افراد که اطلاعات آگاهانه را می‌خواهند، پیشنهاد کردند به گروه‌های VIP بپیوندند. این‌ گروه‌ها، جوامع متحدی هستند که به‌دنبال به‌اشتراک‌گذاشتن بینش‌ها با یکدیگر و تجارت بهتر به‌عنوان یک اجتماع می‌باشند.

فعالیت: منابعی که دنبال می‌کنید را زیر سوال ببرید. از خودتان بپرسید؛ آیا این ضروری است؟ آیا من از منابعی پیروی می‌کنم که واقعا در پیش‌بینی معاملات به من کمک می‌کنند؟ اگر چنین نیست، از آن‌ها جدا شوید.

شلوغی را کنار بزنید و متمایز باشید

ترید بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۲ روش کسب درآمد ارز دیجیتال بی دردسر

۴. تیم رویایی خود را پیدا کنید

این تکنیک به پیشنهاد اسپارکی (Sparky)، تاجری از سوئد، است. اسپارکی ۴۳ ساله است، همسر و ۲ فرزند دارد. زمان برای او بین خانواده و تجارت ارز دیجیتال تقسیم می‌شود. بنابراین او یک راه‌حل مبتکرانه ارائه داده است.

اسپارکی تیم کوچکی از ۵ تاجر دارد. هریک از آن‌ها در ۳-۲ منبع اصلی اطلاعات، اشتراک دارند. هر روز، ماموریت هر فرد مطالعه این منابع و بازپخش بهترین داده‌ها برای گروه است.

تنها بهترینی از بهترین اطلاعات به‌اشتراک گذاشته می‌شوند. اسپارکی به‌خاطر این کار، ۵ برابر تصمیم‌های تجاری بهتری می‌گیرد و این یعنی بهره‌وری.

شروع آن هم کار سختی نیست!

فعالیت: بروید و چند نفر دیگر را پیدا کنید که تجارت ارز دیجیتال را انجام می‌دهند. افرادی را پیدا کنید که به آن‌ها اعتماد داشته باشید. یک گروه چت در مسینجر فیس‌بوک یا روی هر پلتفرم دیگری راه بیندازید. هریک از شما باید ۳-۲ منبع معتبر را جستجو کنید تا فالو کردن شروع شود و سپس منابع به‌طور مساوی به افراد محول شوند. تیم شما باید هر روز منابع مربوط به خود را مورد مطالعه قرار داده و فقط اطلاعات ضروری را به گروه انتقال دهد، تنها روی اطلاعاتی تمرکز کنید که برای مشاوره در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی مهم هستند.

۵. ابزارهای فوق‌العاده

«اگر به یک مرد ماهی بدهید، تنها برای یک روز به او غذا داده‌اید. اگر به آن مرد ماهیگیری یاد بدهید، یک عمر به او غذا داده‌اید. اما وقتی به او چوب ماهیگیری ندهید، ماهیگیری میسر نخواهد بود.»

بنابراین اکنون ‌که می‌خواهید چگونگی انجام این کار را یاد بگیرید، بگذارید به شما بیاموزیم. در اینجا برخی از بهترین ابزارهای معاملاتی بیان شده است که من از صحبت با تاجران حرفه‌ای کشف کرده‌ام.

  • پلتفرمTrading View  (حرفه‌ای)

TradingView یک پلتفرم خارق‌العاده است که می‌توانید از آن برای تقریبا هر چیز رمزگذاری‌شده و سهام مربوط به آن استفاده کنید. این پلتفرم برای تجارت ارز دیجیتال از بتمن در مبارزه با جرم هم بهتر عمل می‌کند.

این ابزار شما را به سطح بالاتر بعدی سوق می‌دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های آن، قابلیت تقسیم صفحه است.

این نرم‌افزار در هر پنجره از ۴ نمودار جداگانه و کاملا تعاملی پشتیبانی می‌کند. شگفت‌انگیز است. شما به معنای واقعی کلمه هر صفحه، هر شاخص، هر فریم زمان را به‌طور جداگانه کنترل می‌کنید.

TradingView مانند mission control  (قابلیتی در سیستم‌عامل مک) است، اما در اینجا برای هر سکه‌ای است که در اختیار دارید.

  • سایت signalgroups.com

ما همه در این سایت بوده‌ایم. ساعت ۴ صبح است و زنگ ساعت شما به صدا درمی‌آید. فکر کردید بازار صعودی می‌شود، بنابراین سود خود را به‌دست می‌آورید، اما در طول شب، قیمت کاهش می‌یابد. پایین می‌رود و به حد ضرر نزدیک‌تر می‌شود. زنگ ساعت شما به صدا درمی‌آید، اما از خواب بیدار نمی‌شوید. تا صبح قیمت به‌شدت بحرانی می‌شود، در حالی که شما کاری نکرده‌اید. اگر این اتفاق هنوز برای شما نیفتاده است، بدانید که قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

اینجا جایی است که Signal ساخته‌شده توسط signalgroups.com وارد می‌شود. شما می‌توانید هم‌زمان سود و حد ضرر را ارزیابی کنید. بنابراین به‌جای این‌که مجبور به انتخاب باشید، بدانید که نیازی نیست ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به رایانه‌تان بچسبید تا بتوانید این موارد را پیگیری کنید.

اگر در مورد تجارت ارز دیجیتال جدی هستید، باید سیگنال را داشته باشید.

  • سایت Hacked.com

۶ نفر از ۱۹ تاجری که با آن‌ها صحبت کردم از Hacked.com به‌عنوان یکی از منابع اصلی اطلاعات خود استفاده کرده‌اند. آن‌ها هرکدام سالانه ۴۰۰ دلار پرداخت کرده و به همه اطلاعات خریدوفروش دسترسی پیدا می‌کردند.

این ابزار مطلقا حیاتی نیست. در واقع این ابزار یک مجموعه مجلل از دانش رمزنگاری است. کسی که چشم تیزبینی برای اطلاعات داشته باشد، نیازی به آن ندارد.

با این ‌حال، اگر شما مثل من هستید و می‌خواهید منبع دانش خود را کارآمدتر کنید، پس در سایتی شبیه به این ثبت‌نام کرده و با آن کار کنید. گاهی اوقات آن ۱۰ درصد اضافی، همه چیز را متفاوت می‌کند.

سایت Hacked.com

ارز دیجیتال بایننس کوین

به‌طور کلی

ترید ارز دیجیتال هم مانند هر تجارتی استرس‌زا است. بی‌شک نیازی نیست که من این را به شما بگویم. اما وقتی خودتان را به‌درستی با ترفندهای بهترین بازی آماده کنید، بر آن تسلط خواهید یافت.

امیدوارم برخی از دیدگاه‌های من را مفید بدانید. برای خاتمه، در اینجا برخی از نکات کلیدی که از دانش ۱۹ تاجر دریافت کرده‌ام، به‌طور خلاصه بیان شده است:

  • یک نقشه تهیه کنید: برای هر احتمالی آماده شوید و همیشه یک استراتژی خروج داشته باشید.
  • سکه‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید: فقط روی سکه‌هایی که بازگشت سود دارند، سرمایه‌گذاری کنید، آن‌هایی را که سود ندارند، حذف کنید.
  • متمایز باشید: نسبت به انجمن‌ها تردید کنید، آن‌ها بر افکار شما تاثیر می‌گذارند و تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی را وسوسه‌انگیز‌تر می‌کنند.
  • یک تیم رویایی بسازید: افرادی را پیدا کنید که به آن‌ها اطمینان داشته باشید تا به‌درستی به شما اطلاع‌رسانی کنند.
  • از ابزارهای حرفه‌ای استفاده کنید: این‌ ابزارها به‌همراه توجه دقیق شما، بزرگ‌ترین پیشرفت در حرفه تجاری شما محسوب می‌شوند.

منبع: hackernoon.com