در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال به یک راه‌حل مطمئن برای پرداخت مالی در صنایع مختلف تبدیل شده‌اند. این امر به خاطر گسترش استفاده از بیت‌ کوین در معاملات بوده است. پرداخت از طریق رمزامرزها، سریع، آسان و ایمن است. همچنین، استفاده از ارزهای رمزپایه،‌ یک راه‌حل مناسب برای معاملات بین‌المللی موجود در سراسر جهان، با بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه در گردش است. در این مقاله از کوین نیک در مورد روش پرداخت با بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

بیت‌ کوین همچنان پرکاربردترین ارز در صحنه‌ معاملات ارزی دیجیتالی است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت، پی‌پال، اکسپدیا و ساب‌وی (Subway)، در معاملات خود از روش پرداخت با بیت کوین هم استفاده می‌کنند. بنابراین، ارزرمزها برای هر نوع سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیک، یک گزینه‌ ارزشمند به حساب می‌آیند. به خصوص برای کسانی که به تازگی تجارت آنلاین خود را با یک هاست‌ ارزان شروع کرده‌اند، استفاده از درگاه پرداخت ارزرمزی یا ادغام پرداخت بیت‌ کوینی، گزینه‌ مناسبی است.

روش پرداخت با بیت کوین

پرداخت بیت کوینی

مزایای استفاده از روش پرداخت با بیت کوین

در ادامه، فهرستی از مزایای استفاده از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: آیا پرداخت با بیت کوین شبیه کارت اعتباری است؟

سیستم غیرمتمرکز

از آن‌جا که تمامی عملیات پرداخت ارزرمزها به صورت آنلاین انجام می‌شود، می‌توان مطمئن بود که هیچ نهادی در اداره یا ایجاد خلل در سامانه‌ی آن دخالتی ندارد. به همین جهت، سامانه‌ی غیرمتمرکز در ادغام پرداخت بیت‌کوینی، عاری از هر نوع تزریق هزینه‌های پنهان، دخالت در دستورالعمل‌ها، نظارت‌ها و شرایط خدماتی است.

امنیت تعاملی پیشرفته

به دلیل رمزگذاری چندسطحی بیت کوین، پرداخت از طریق بیت‌ کوین در وب‌سایت‌ها، کاملا ایمن و بی‌خطر است. بیت‌ کوین برای اطمینان از معاملات، از رمزگذاری SHA-256 استفاده می‌کند. بلاکچین‌ها (blockchain) که نمایان‌گر مراحل فرآیند پرداخت به حساب می‌آیند، در این نوع معاملات به صورت آنلاین در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین سومین روش پرداخت محبوب ایتالیایی‌ها

ایمنی در برابر کلاهبرداری با استفاده از پرداخت بیت‌ کوینی

پرداخت‌ها چه از طریق کارت اعتباری و چه به صورت حواله‌های بانکی کاملا مستعد سوءاستفاده از سوی سارقان و کلاهبردارها است. ادغام بیت‌ کوین با سایر روش‌های پرداخت اما با توجه به ویژگی‌های امنیتی فوق العاده‌ای که دارد، از چنین کلاهبرداری‌هایی در پرداخت‌ها جلوگیری می‌کند و فروشگاه اینترنتی شما را قابل اعتمادتر نشان می‌دهد.

هزینه‌های پائین‌تر جهت پرداخت بیت‌ کوینی

در حال حاضر، هر معامله پرداخت بیت‌ کوین می‌تواند در حدود ۰.۳ تا ۱ دلار، هزینه در بر داشته باشد که در مقایسه با سایر روش‌های پرداختی، حتی با هزینه های اضافی برای سرعت‌بخشی معاملات، ادغام پرداخت بیت‌کوینی، بسیار مقرو‌ن‌ به‌ صرفه‌تر است. هزینه‌ی پردازش استاندارد برای اکثر ارائه‌دهندگان پرداخت غیر بیت‌کوینی بیش از ۳ دلار است، همچنین هزینه های معامله اغلب تا ۵% کل معاملات را به خود اختصاص می‌دهد.

مبادلات بدون ریسک در روش پرداخت با بیت کوین

همان‌طور که احتمالا می‌دانید معاملات بین‌المللی تحت تاثیر نرخ ارز است. اما، در استفاده از رمزارزها می‌توانید انتظار داشته باشید که هیچ مبادله‌ی ارزی و یا هیچ هزینه‌ای بابت پردازش معاملات نداشته باشید. قیمت بیت‌کوین می‌تواند نوسان داشته باشد، اما این مسئله‌ای متفاوت است و به هر جهت، شما می‌توانید پیش از پرداخت،‌ بیت‌کوین خود را معامله کنید و یا آن را نگه دارید. گاهی نگه داشتن بیت کوین می‌تواند برای شما سودمند باشد و گاهی هم دچار ضرر می‌شوید.

پرداخت با بیت کوین

انتقال و پرداخت با بیت کوین

بیشتر بخوانید: ژاپنی‌ها از این پس قبض گاز خود را با بیت کوین پرداخت می کنند

هزینه‌ شارژ کمتر در مبادلات بیت‌ کوینی

پروتکل بیت‌کوین اجازه‌ی نهایی شدن هر معامله‌ای را به مشتری می‌دهد. البته پس از پایان پرداخت، مشتری دیگر نمی‌تواند پروسه‌ی انتقال پول را لغو کند. این مطلب می‌تواند موجب آن شود که مشاغل ایمن‌تر شوند و یا حتی از رنج هزینه‌های شارژ بیش از حد، رها شوند.

انتقال مالی بین‌المللی سریع

در استفاده از روش پرداخت با بیت کوین، سرعت نهایی انتقال پول بستگی به تایید بلاک چین (blockchain) دارد. اما نهایتا، کل روند پرداخت، حداکثر در ده دقیقه انجام می‌شود. روش‌های پرداخت سنتی اما به شرکت‌ها و بانک‌های واسطه بستگی دارد و روند نهایی آن، حتی تا چند روز نیز به طول خواهد کشید. نیاز به افشاگری نیست که رمزارزها نیز همچون سایر مبادلات، علاوه بر روند صعودی، دارای روند نزولی نیز هستند. اما با اطمینان می‌توان گفت که رمزارزها در حال حاضر به ارزهای دیجیتالی کنونی پیوسته اند و در سال‌های آینده نیز همچنان روند مثبت خود را طی خواهند کرد.

به عنوان یک تجارت الکترونیک، ادغام بیت کوین با سایر روش‌های پرداخت را یک راه حل ارزان آنلاین در نظر بگیرید که منجر به سهولت عملیات مبادلاتی برای مشتریان و انعطاف‌پذیری در تجارت شما می‌شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که انتخاب بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت در فروشگاه آنلاین شما، می‌تواند ریسکی باشد که یا تجارت شما را موفق می‌کند و یا منجر به شکست شما می‌شود. نکته مهم در این زمینه آن است که ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و تشخیص دهید که چه نوع درگاه پرداختی و روش پرداخت برای آن‌ها گزینه‌ راحت‌تری است. سپس بر اساس آن درگاه، اقدام به طراحی روش پرداختی کنید.

منبع: bitcoinwarrior.net