خشم عمومی مردم به دلیل رفتارهای دولت کره جنوبی باعث شد تا ۱/۴ میلیون نفر برای استیضاح موون جه-این، رئیس جمهور این کشور، رای دهند.

به دلیل بیانیه‌های صادر شده توسط این کشور در برابر ویروس کرونا، دولت کره جنوبی مورد خشم مردم قرار گرفته است. همین هفته بود وزیر سلامت و رفاه این کشور اعلام کرد که بزرگ‌ترین دلیل شیوع این بیماری در کره جنوبی، مردمی بومی کره جنوبی هستند که از ووهان به کشور خود بازگشته‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تولد کرونا کوین پشتیبانی شده توسط ویروس کرونا!

برخوردهای اخیر دولت کره جنوبی با ویروس کرونا و بیانیه‌های صادر شده توسط آن‌ها، باعث شد تا ۱/۴ میلیون نفر برای استیضاح رئیس جمهور این کشور رای امضا کنند. در کره جنوبی، زمانی که یک دادخواست عمومی به ۱۰۰ هزار رای برسد، دولت موظف به پاسخگویی است.

به دلیل بازخورد ضعیف دولت چین با ورود ابتدایی ویروس کرونا، این کشور تحت فشار شدیدی از سوی مردم قرار گرفته است.

دلیل درخواست استیضاح رئیس جمهور کره جنوبی چیست؟

درخواست کنندگان این استیضاح بیشتر به دلیل ضعف و بی‌میلی دولت برای تحمیل فشارهای قوی برای جلوگیری از ورود و خروج سفر از کشور چین، اعتراض دارند.

این مردم می‌گویند حتی وقی ۶۲ کشور جهان از ورود مسافران چینی به کشور خود جلوگیری کرده‌اند، کره جنوبی اجازه داده است تا مردم چین پس از شیوع ویروس کرونا به راحتی وارد این کشور شوند.

در این درخواست آمده است که همچنان روزانه ۲۰ هزار نفر از مردم چین وارد کشور کره جنوبی می‌شوند.

در نهایت، یکی دیگر از اعتراضات مردم، کمبود ماسک در کره جنوبی است. در حالی که ماسک در کره جنوبی نایاب شده است، رئیس جمهور این کشور یک محموله شامل ۳ میلیون ماسک را به کشور چین صادر کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چین مزارع استخراج بیت کوین را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد

با توجه به حجم بالای رای دهندگان به استیضاح رئیس جمهور کره جنبی، همچنان رای گیری‌ها ادامه دارد. علاوه بر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی پیش از این مورد انتقاد میلیون‌ها شهروند این کشور قرار گرفته بود.

در رای‌گیری مردم، یک پیام مشخص و واضح نوشته شده است:

دیگر سخت است که رئیس جمهور مون جه-این را رئیس جمهور کره جنوبی در نظر بگیریم.

حتی پس از بیانیه صادر شده توسط وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی، تعداد رای دهندگان از ۴۰۰ هزار نفر، در کمتر از ۵ روز به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید.

خشم مردم کره جنوبی به دلیل ویروس کرونا در حال فروکش کردن نیست

رتبه رئیس جمهور مون جه-این در کره جنوبی روز به روز افت می‌کند و میزان ناامیدی نسبت به او بسیار بیشتر شده است.

مردم در صف‌های طولانی می‌ایستند تا ماسک‌ها را با بالاترین قیمت ممکن خریاری کنند و ارسال میلیون‌ها ماسک به کشور چین از سوی کره جنوبی، اوضاع را بدتر کرده است. حتی بیانیه‌های پربحث و ادامه دار دولت این کشور، اجازه نمی‌دهد تا شرایط میان مردم و دولت کره جنوبی بهبود پیدا کند.

منبع: cryptonewmedia