کرونا بیش از هر چیز روی بیت‌کوین و اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است. چیزی که باعث شده قیمت بیت‌کوین نوسان زیادی را تجربه کند. عوامل زیادی وجود دارد که به صورت کاملا غیر قابل پیش‌بینی مسیر این بازی را تغییر داده است. مهم‌ترین آن‌ها سه رویداد است که بیشتر از همه تاثیر کرونا روی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

اولین مورد، عملیات استخراج است. کشور چین و مغولستان بیشترین تعداد ماینر استخراج بیت‌کوین در سراسر جهان را در اختیار دارد( چیزی حدود ۷۰ درصد). دولت چین دستور داده که حداقل یکی از مراکز استخراج بیت‌کوین فعلا متوقف شود. اگر فقط یکی از این مراکز بسته شود، استخراج بیت‌کوین دیگر رقابتی نخواهد بود و در نتیجه قیمت آن پایین‌تر خواهد آمد. Bitmain به تازگی اعلام کرده که قدرتمندترین دکل جهان ASIC است که دیگر در این شرایط نمی‌تواند به خوبی قبل فعالیت کند.

همچنان که کشور چین در حال کنترل و مهار ویروس کرونا است، از طرفی باید هزینه هنگفتی برای این کار پرداخت کند و در این صورت با کمبود نقدینگی مواجه خواهد شد. اگر این روند ادامه داشته باشد، ارز دیجیتال گزینه قابل قبول‌تری برای خرید و فروش خواهد بود. زیرا اکنون پول فیزیکی و ارز فیات ناقل ویروس کرونا است. این حرکت احتمالا یک نظریه خوب و قابل قبول است، زیرا همه می‌دانیم که پول فیزیکی وسیله‌ای برای گسترش بیماری است.

عملکرد بیت‌کوین در مقابل ایمنی

اگرچه کامرون وینکلووس و سایر سرمایه‌گذاران بزرگ جهان به بیت‌کوین به عنوان یک پناهگاه امن نگاه می‌کنند، اما هنوز عموم مردم این‌گونه فکر نمی‌کنند. قیمت این ارز هیچ ارتباطی با طلا و فلزات گران‌بهاء مثل پلاتین یا پالادیوم ندارد. تا زمانی که این ویروس به طور کامل کنترل نشود، امکان این‌که قیمت بیت‌کوین قبل از نیمه اول سال ۲۰۲۰ کاهش یابد زیاد است.

اگرچه عوامل مختلفی در این بازی دخالت دارند، اما تا ماه می، رویداد نیمه بیت‌کوین( همان داستان کاهش استخراج مرحله دوم بیت‌کوین) طول خواهد کشید. ما شاهد تاثیر ویرانگر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی هستیم و نباید انتظار داشته باشیم بیت‌کوین و دنیای رمزارزها را تحت تاثیر قرار ندهد.