طبق گفته مدیر شبکه اجرای جرائم مالی (FinCEN)، از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۷۰٫۰۰۰ مورد در رابطه با کلاهبرداری های ارز دیجیتال به موسسه آن‌ها گزارش شده است. بلانکو در رویداد اجماع کوین دسک خاطرنشان کرد که حتی اگر مجرمین سایبری از ارز دیجیتال برای کلاهبرداری مستقیم از سرمایه‌گذاران استفاده نکرده باشند، شرکت‌های ارز مجازی منبعی هستند که مجرمین برای پول‌شویی از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

بلانکو گفت:

«FinCEN متوجه شده است که مجرمین سایبری عمدتا رد اقدامات خود را پاک کرده و ابزارهایی را برای انجام فعالیت‌های مخرب خود از طریق ارز مجازی خریداری می‌کنند». FinCEN از طریق برنامه‌های مشاوره، اطلاعات اولویتی در مورد شناسایی انواع استفاده غیرقانونی از ارز مجازی را در اختیار موسسه‌های مالی قرار داده است. همچنین، FinCEN در حال به‌اشتراک‌گذاشتن شاخص‌های سایبری برای کمک به بخش مالی است تا به شناسایی، گزارش و دفاع در برابر فعالیت‌های سایبری کمک کنند که ممکن است با فعالیت‌های مالی غیرقانونی در ارتباط باشند».

بسیاری از مردم بر این باورند که ارز رمزنگاری‌شده ناشناس‌تر از ارز فیات است، بنابراین مواردی وجود دارد که مجرمین سعی می‌کنند با استفاده از دارایی‌های دیجیتال، شواهد و مدارک خود را پنهان کنند. کارگروه اقدام مالی (FATF) در بیانیه اخیر خود به افزایش سوءاستفاده از خدمات مالی آنلاین و دارایی‌های مجازی برای جابه‌جایی و پنهان‌کردن وجوه غیرقانونی اشاره کرده است. این امر ممکن است به‌دلیل وجود ارتباطی میان کووید-۱۹ و فضای مجازی باشد.

ویروس کرونا و افزایش کلاهبرداری های ارز دیجیتال

شبکه اجرای جرائم مالی (FinCEN)

این مطلب راهم مطالعه کنید: هشدار اف بی آی به دارندگان رمزارز در مورد افزایش کلاهبرداری‌ مربوط به کرونا

ویروس کرونا منجر به افزایش کلاهبرداری های ارز دیجیتال و مالی شده است

براساس گزارش FATF، از زمان شروع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، جرایم مالی و کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در حال افزایش است. به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از کسب‌وکارهای محلی دفاتر خود را بسته‌اند. این امر باعث شده است که مردم زمان بیشتری را نسبت به حالت معمول به‌صورت آنلاین بگذرانند. همین امر باعث می‌شود اینترنت به یک گذرگاه عالی برای حمله مجرمین سایبری تبدیل شود که به‌دنبال اخاذی از افراد هستند.

در نتیجه، موسسه‌های دولتی مانند FinCEN اقدام به انتشار مطالب آموزشی کرده‌اند که باعث آگاهی مردم می‌شوند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا از کلاهبرداری های ارز دیجیتال جلوگیری کنند. این کار تنها به سازمان‌های دولتی در ایالات متحده محدود نمی‌شود. اخیرا، دولت نیوزلند بیانیه مطبوعاتی را منتشر کرد که به شهروندان خود نسبت به کلاهبرداری‌های مربوط به ارزهای دیجیتال هشدار می‌داد.

هیچ ضرری ندارد که به مخاطبین یادآوری کنیم تحقیقات خود را انجام دهند و از هر فعالیت یا درخواست مشکوکی آگاه باشند که افراد یا شرکت‌های ناشناس تقاضا می‌کنند تا برای آن‌ها پول بفرستند، زیرا بیشتر اوقات، چنین مواردی کلاهبرداری هستند.

منبع: coingeek