از اول ژانویه‌ی ۲۰۱۹ تا زمان انتشار این مقاله، بیت کوین رشدی ۹۶درصدی را تجربه کرده است. قیمت این ارز دیجیتال از ۳۷۴۰ دلار در ابتدای ۲۰۱۹ به ۷۴۵۷ دلار رسید و احتمالاً قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ باز هم افزایش خواهد یافت. پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا بیت کوین در سال ۲۰۲۰ هم افزایشی ۱۰۰ درصدی را تجربه خواهد کرد؟ به گفته‌ی بسیاری از سرمایه‌گذاران در سال آینده بیت کوین احتمالاً حداقل ۶۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. در این مطلب کوین نیک به بررسی این مطلب می‌پردازیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین بهترین راه سرمایه گذاری ۱۰ سال اخیر 

آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ فزایش می‌یابد؟

سال ۲۰۲۰ از راه رسیده و بسیاری از عشاق رمزارز در حال گمانه‌زنی هستند که آیا بیت کوین باز هم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد یا خیر. در ماه مه سال ۲۰۲۰، قرار است میزان پاداش هالوینگ (halving) بیت کوین برای ماینرها از ۱۲/۵ بیت کوین به‌ازای هر بلوک به ۶/۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کند. 

این اتفاقی بسیار خجسته برای بیت کوین و در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رمزارز محبوب است. معمولاً وقتی که پاداش ماینرهای بیت کوین کاهش پیدا کند، در صورت افزایش تقاضا برای این رمزارز، نرخ آن افزایش سریع‌تری خواهد داشت. 

به گفته‌ی مایکل نووگراتز، بنیان‌گذار شرکت Galaxy Digital، تا پایان امسال ارزش بیت کوین به ۱۲۰۰۰ دلار خواهد رسید، که این به‌معنای افزایشی ۶۰ درصدی در نرخ کنونی آن است. البته این فقط یک پیش‌بینی است، اما می‌تواند مسیر پیش‌روی بیت کوین را به ما نشان دهد.

در ماه ژوئن سال گذشته، هنگامی که قیمت بیت کوین به ۱۳۷۵۰ دلار رسیده بود،‌ نووگراتز اعلام کرد که بخشی از بیت کوین‌های خود را در بازار به فروش رسانده تا اصلاح قیمت اتفاق بیفتد و سپس بتواند تعداد بیشتری از این رمزارز را خریداری کند. این اتفاق در نهایت رخ داد و قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر ۷۰۰۰ دلار سقوط کرد. بر همین اساس است که نووگراتز شخصیتی مهم در دنیای ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید. 

بررسی قیمت در سال 2020

افزایش قیمت بیت کوین

آیا ممکن است که بیت کوین در سال ۲۰۲۰، صددرصد افزایش قیمت پیدا کند؟

در حال حاضر آنچه اهمیت دارد این است که بیت کوین از بازار خرسی که از ژوئن ۲۰۱۹ تا به‌حال در آن بوده بیرون بیاید. به محض خروج از این بازار و اعلام ورود بیت کوین به بازار گاوی، شاهد اتفاقات جالبی خواهیم بود.

برای اینکه بیت کوین ۱۰۰٪ رشد داشته باشد، باید در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۱۵۰۰۰ دلار برسد. با توجه به اینکه قیمت رمزارزها معمولاً پس از یک رویداد هالوینگ وارد فاز گاوی می‌شود، این پیش‌بینی چندان غیرمنطقی نیست. در دو هالوینگ گذشته، تنها پس از چند روز بیت کوین افزایش قیمت شدیدی پیدا کرد. با اینکه وقوع این اتفاق قطعی نیست، اما احتمال بالایی وجود دارد که بیت کوین به سمت قیمت ۱۵۰۰۰ دلاری شروع به حرکت کند و به بالاترین نرخ خود در سال‌های اخیر برسد.

امیدواریم مطلب قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!