سقوط ارزش ارز رسمی کشور نیجریه، یعنی نایرا، باعث روی آوردن کسب و کارهای این کشور به استفاده از بیت کوین برای معاملات و تراکنش‎های بین‎المللی شده است. این کسب‌وکارها برای خرید لوازم جدید و همچنین واردات تجهیزات ضروری، به دلار نیاز دارند. با این حال، منابع رسمی تامین‌کننده ارزهای خارجی مانند بانک‎ها در تامین این خواسته موفق نشده‌اند. همن امر موجب افزایش دانلود کیف پول بیت کوین در این کشور و گسترش استفاده از این رمزارز شده است.

بر اساس گزارشی از نشریه نیجریه‌ای Businessday، حتی صرافی‌ها که جایگزین محبوبی برای تامین ارزهای خارجی هستند هم نتوانسته‌اند از پس تقاضای رو به رشد بازار در این زمینه بربیایند. طبق گفته‌های یک منبع ناشناس، اخیرا برخی از صرافی‌ها شروع به یادگیری مطالبی درباره نحوه بهره‌مند شدن از بیت کوین کرده‌اند.

خیلی از صرافی‌ها به سراغ ما می‌آیند تا از نحوه کار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سر در بیاورند. حتی یکی از آن‌ها پیش از این، مقدمات استفاده از بیت کوین برای تریدهای بین‌المللی را فراهم کرده بود.

ارزهای دیجیتال با توجه به امکان استفاده جهت معاملات بین‌المللی، توجهات زیادی را به خود در کشور نیجریه جلب کرده‌اند. در این میان به نظر می‌رسد که همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و محدودیت‌های پیش آمده به خاطر آن، موج جدیدی از تقاضای بیت کوین در این کشور ایجاد کرده است. طبق آمار مشخص شده از دانلود کیف پول ارز دیجیتال، مردم نیجریه استقبال خوبی از این حوزه داشته‌اند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: افزایش چشمگیر محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در ۹ کشور دنیا

آمار استفاده از کیف پول در نیجریه

طبق داده‌های آماری سایت Bitcoin، نیجریه به تازگی توانسته است کشور آمریکا را از لحاظ تعداد دانلود کیف پول ارز دیجیتال پشت سر بگذارد. از ۱۸٫۶۱۳ کیف پول دانلود شده بین ۱۰ تا ۱۶ آگوست، تعداد ۳٫۴۷۳ دانلود از منبع کشور نیجیریه صورت گرفته است. این در حالی است که این مقدار برای آمریکا در همین بازه زمانی، ۲۰٫۸۰۲ عدد بوده است. در این لیست، کشور هند با ۱٫۴۲۰ بار دانلود در رتبه سوم قرار دارد.

همچنین داده‌های سایت Usefultulips هم نشان می‌دهد که نیجریه یکی از پیشروترین کشورها در امر ترید بیت کوین است. در واقع این کشور را می‌توان از این نظر در قاره آفریقا در رتبه نخست قرار داد. مقدار ترید بیت کوین در این کشور و در عرض ۴ ماهه دوم سال میلادی، ۳۴/۴ میلیون دلار بوده است.

آمار دانلود کیف پول در نیجریه

دانلود کیف پول رمزارز در نیجریه افزایش داشته است

نظرات متفاوت در این مورد

در همین حال یله باداموسی، مدیر اجرایی اپلیکیشن Bundle می‌گوید:

درست است که موارد استفاده از بیت کوین در کشور نیجریه بسیار متنوع است. ولی اکثر مردم آن را به چشم یک دارایی آینده‌نگرانه می‌بینند. یکی از پر استفاده‌ترین راه‌های استفاده از بیت کوین در این کشور، استفاده از آن به شکل حواله و واسطی برای مبادله با دیگر ارزها است.

همچنین تومیوا لاسبیکان، بنیانگذار و مدیر Buycoins درباره رشد استفاده از بیت کوین در نیجریه می‌گوید:

به‌دلیل کاهش ارزش ارز نایرا، افراد بیشتری متمایل به نگهداری و تجارت بیت کوین شده‌اند.  

رومه اوفی، یکی از شرکاری Vorem هم عقیده زیر را دارد:

استفاده از بیت کوین بیشتر برای معاملات و تجارت‌های خارجی مخصوصا با کشور چین صورت می‌گیرد. زیرا علیرغم تلاش دولت چین برای محدود کردن استفاده از رمزارزها، همچنان انجام معامله با بیت کوین در این کشور سودمندتر است. همه چیزی که در این کشور نیاز دارید، یک اینترنت، وی‌پی‌ان و در نهایت، انجام تراکنش‌ها است. بیت کوین را نمی‌شود سانسور کرد. بنابراین کنترل آن هم مشکل است.

او در ادامه می‌گوید:

تعداد افرادی که متمایل به استفاده از بیت کوین هستند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به همین خاطر، هر روز سوالات بیشتری نظیر اینها می‌شنویم: از کجا باید شروع کنم؟ نحوه انجام ترید با بیت کوین چگونه است؟

افزایش دانلود کیف پول در نیجریه

کاهش ارزش ارز نایرا موجب استقبال از بیت کوین شده است

این مطلب را هم مطالعه کنید: از کدام کیف پول بیت کوین کش در سال ۲۰۲۰ استفاده کنیم؟

مشکلات پیش آمده در این خصوص

با این حال، برخی متخصصان عقیده دارند این افزایش استقبال از  بیت کوین می‌تواند مشکلات ناشی از عدم آموزش کافی در این زمینه را بیشتر کند. گزارشات نشان می‌دهد که اکثر نیجریه‌ای‌ها به مقدار کافی در زمینه رمزارزها آموزش ندیده‌اند. از این رو تلاش‌هایی در این زمینه آغاز شده است. به طور مثال، اخیرا در یکی از شبکه‌های محلی، برنامه‌ای برای معرفی بیت کوین و آموزش نحوه استفاده از آن، تدارک دیده شده است. افراد شرکت‌کننده در این برنامه، در صورت موفقیت در مسابقاتی که برگزار می‌شود، می‌توانند معادل ۵۰۰ دلار، ارز بیت کوین دریافت کنند.

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارزهای دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: bitcoin