وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، برترین کشورها با بیشترین افزایش محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده را معرفی کرده است. یک قسمت، کشورهایی را با بیشترین رشد کاربر در سه ماهه اول نشان می‌دهد که شامل هند، پاکستان، کلمبیا، کانادا و نیجریه هستند. کشورهایی که بیشترین رشد کاربر خانم را دارند شامل یونان و رومانی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

نیجریه با ۴۶٪ افزایش کاربران جوان شاهد افزایش ۲۱۱ درصدی محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده بود

کوین مارکت کپ، ارائه‌دهنده داده‌های بازار و پیشگام در اطلاع‌رسانی قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده، روز جمعه گزارشی را منتشر کرد که ترندهای بازار رمزنگاری و کاربران را در سه ماهه اول سال جاری مشخص می‌کند. این شرکت توضیح داد که داده‌های تحلیل‌شده از «داده‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بازار اختصاصی و دیدگاه‌های کاربر از پایگاه کاربری گسترده خودمان» اتخاذ شده است.

علاوه بر ترندهای قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده و بحث‌و‌گفتگو در مورد وقایع سقوط ۱۲ مارس، کوین مارکت کپ ۲ ترند دیگر را پیدا کرد که «امیدوارکننده» به‌نظر می‌رسند. اولین ترند، رشد سه ماهه ۴۳/۲۴ درصدی کاربران خانم در وب‌سایت کوین مارکت کپ و دیگری، رشد سه ماهه ۴۶/۰۴ درصدی کاربران جوان آن (سنین ۱۸ تا ۲۴ سال) است. جزئیات گزارش به شرح زیر است:

این مطلب راهم مطالعه کنید: توصیه‌هایی برای تجارت ارزهای دیجیتال در بازار گاوی ۲۰۲۰

در رابطه با بخش کاربر جوان (۱۸ تا ۲۴ ساله)، قاره اقیانوسیه شاهد جهش ۱۵۱/۹۵ درصدی بود و پس از آن آفریقا با ۹۱/۴۷ درصد قرار دارد.

نیجریه در محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده

محبوبیت ارزهای رمزنگاری

کوین مارکت کپ، به‌صورت ویژه ۹ کشور را با بالاترین افزایش محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه قبلی نام برده است. در این ۹ کشور با حداقل ۸۰ درصد رشد کاربر، نیجریه پیشتاز بود که افزایش ۲۱۰/۶ درصدی داشت، به‌دنبال آن استرالیا (۱۵۸/۰۷ درصد) و اسپانیا (۱۲۰/۷۱ درصد) قرار داشتند. سایر کشورهای برتر کانادا (۱۱۲/۴۵ درصد) ، مکزیک (۹۷/۳۳ درصد)، بریتانیا (۹۱/۴۸ درصد)، کلمبیا (۸۵/۰۷ درصد)، هند (۸۳/۰۷ درصد) و پاکستان (۸۱/۷۹ درصد) بودند.

یونان با ۴۳٪ افزایش کاربران زن شاهد افزایش ۱۶۴ درصدی محبوبیت ارزهای رمزنگاری شد

کوین مارکت کپ نشان داد که تعداد کاربران زن در سه ماهه اول هم به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. این شرکت توضیح داد: «در حالی که ما به‌طور مداوم شاهد تعداد فزاینده‌ای از کاربران زن در دنیای ارز دیجیتال بوده‌ایم، این بخش به‌ویژه با رشد ۴۳/۲۴ درصدی نسبت به ماه قبل روبه‌رو بوده است»، این سایت بیان می‌کند:

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش سرمایه گذرای نسل هزاره روی ارزهای دیجیتال

در بخش کاربران زن، قاره آمریکا و مناطق اروپایی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته‌اند.

محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در یونان

کوین مارکت کپ

همچنین، این شرکت ۹ کشور دیگر را با بیشترین افزایش تعداد کاربران خانم در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه قبلی معرفی کرده است. یونان با رشد ۱۶۳/۶۷ درصدی پیشتاز است، پس از آن رومانی (۱۴۵/۰۹ درصد)، آرژانتین (۹۸/۲۳ درصد)، پرتغال (۸۹/۹۵ درصد)، اندونزی (۸۸/۹۲ درصد)، اوکراین (۸۶/۶۸ درصد)، چک (۸۵/۶ درصد)، کلمبیا (۸۲/۰۳ درصد) و ونزوئلا (۸۰/۲۳ درصد) قرار دارند. همچنین این شرکت افزایش ۴۱ درصدی در تعداد کاربران مسن‌تر از ۶۵ سال را گزارش کرده است.

مطابق وب‌سایت رتبه‌بندی الکسا، وب‌سایت کوین مارکت کپ در حال حاضر در رتبه‌ ۵۶۹ در سطح جهان از نظر ترافیک سایت و تعامل با کاربر قرار دارد. در ماه آوریل، شرکت Binance Capital Management، که یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت ارزهای رمزنگاری جهان را اداره می‌کند، مالکیت این شرکت را به دست آورد.

منبع: news.bitcoin