بیت کوین کش حاصل هارد فورک شبکه بیت کوین در سال ۲۰۱۷ است. این ارز دیجیتال توانسته است از سال ۲۰۱۸ تاکنون جایگاه خود را در میان ۱۰ سکه دیجیتالی برتر حفظ کند. با این حال در اوت سال ۲۰۱۸ صحبت‌هایی درباره تقسیم شبکه بیت کوین انجام شد که در نهایت منجر به تقسیم آن به ۲ شبکه بیت کوین کش ABC و بیت کوین کش SV شد. در این مطلب کوین نیک قصد داریم با معرفی چند کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین کش، بهترین مورد را از میان آن‌ها انتخاب کنیم. 

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی ۵ کیف پول ناشناس بیت کوین در سال ۲۰۲۰

جستجو برای یافتن یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند کار سختی باشد. مخصوصا اگر به‌دنبال قابلیت‌های خاصی در آن باشید. اغلب اوقات، کاربران این کیف پول‌ها به مواردی مثل کارایی، امنیت، راحتی استفاده و عواملی مانند این اهمیت می‌دهند. کیف پول‌های زیادی برای بیت کوین کش در دسترس هستند که این موضوع می‌تواند کار انتخاب مناسب را سخت‌تر هم کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با مرور بهترین کیف پول‌های بیت کوین کش، انتخاب گزینه مناسب را برای شما راحت‌تر کنیم.

کیف پول الکتریوم بیت کوین کش

بر خلاف آنچه ممکن است در نسخه آنلاین این کیف پول مشاهده کنید، الکتریوم فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. اما خوشبختانه یک نسخه فورک از این کیف پول تحت عنوان الکترون کش ساخته شده که توانسته است به جایگاه خوبی در میان کیف پول‌های بیت کوین کش دست پیدا کند.

کیف پول بیت کوین کش الکتریوم

الکترون کش نسخه فورک کیف پول الکترون است

کیف پول جکس لیبرتی

در این کیف پول می‌توانید دارایی‌های خود در بیش از ۸۰ ارز دیجتالی از جمله بیت کوین کش را مدیریت کنید. راحتی استفاده و همچنین طراحی رابط کاربری بسیار خوب برای ذخیره بیت کوین کش به‌علاوه پشتیبانی در هفت روز هفته از ویژگی‌های این کیف پول است. شما با استفاده از جکس، کنترل کاملی روی کلیدهای خود خواهید داشت. ضمن اینکه نسخه‌ای از آن برای دستگاه‌های اندرویدی هم توسعه داده شده است. کاربران جدید می‌توانند با استفاده از کیف پول جکس لیبرتی، به آسانی به تولید آدرس منحصربه‌فرد، استخراج کلید خصوصی، ارسال سکه‌های دیجیتالی و مشاهده موجودی بپردازند.

کیف پول بیت کوین کش جکس لیبرتی

در اندروید هم می‌توانید به جکس لیبرتی دسترسی داشته باشید

کیف پول BTC.COM

یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال که توسط شرکت چینی بیت‌من (Bitman) مدیریت می‌شود. البته کار توسعه این کیف پول ارز دیجیتال توسط شرکتی به نام بلاک‌تریل (Blocktrail) انجام شده است. بیت‌من از صاحبان یک مرورگر بلاکچین و یک شرکت استخر ماینینگ است که از پروتکل PPS استفاده می‌کند. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید به راحتی به ارسال و دریافت بیت کوین کش بپردازید.

کیف پول BTC.com متن باز است و از احراز هویت دو مرحله‌ای و همچنین معاملات چند امضایی پشتیبانی می‌کند. ضمنا BTC.com یک کیف پول HD یا سلسله مراتبی قطعی است. بنابراین حتی در صورت از دست دادن دسترسی خود، می‌توانید از سرمایه‌تان پشتیبان‌گیری کنید. این کیف پول برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

کیف پول بیت کوین کش BTC.COM

BTC.COM یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال است

کیف پول کوینومی

اگر به‌دنبال کیف پولی هستید که علاوه بر کاربرپسند بودن، مناسب استفاده از رمزارزهای مختلفی مثل Dash، ETH، Verge و لایت‌کوین باشد، باید کوینومی را به شما معرفی کنیم. یک کیف پول سبک که به شما اجازه می‌دهد کلید خصوصی خود را کنترل کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های امنیتی کوینومی این است که در اندروید و iOS اجازه اسکرین‌شات یا تصویربرداری از صفحه را نمی‌دهد. بدین ترتیب، سرقت کلید خصوصی شما برای دیگران سخت‌تر می شود. بنابراین اگر کیف پولی با کمترین ریسک برای کلید خصوصی می‌خواهید، کوینومی بهترین انتخاب است. این کیف پول با استفاده از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مثل Shapeshift و Chanelly، امنیت تراکنش‌های بیت کوین شما را تضمین می‌کند.

کیف پول بیت کوین کش Electron Cash

کیف پول Electron Cash با توکن‌های SLP کار می‌کند

کیف پول CashAddress

اگر به‌دنبال راهی جایگزین برای ذخیره بیت کوین کش خود هستید، کیف پول کاغذی CashAddress انتخاب خوبی خواهد بود. این کیف پول، متن باز بوده و مبتنی بر جاوا اسکریپت نوشته شده است. اگر می‌خواهید بیت کوین کش را برای مدتی طولانی ذخیره کنید، حتما این کیف پول را در نظر داشته باشید. ضمنا می‌توانید این کیف پول کاغذی را به عنوان هدیه به شخص مورد علاقه‌تان تقدیم کنید. شاید تنها نقطه ضعف CashAddress  این باشد که در صورت گم کردن سکه‌ها، آن‌ها را برای همیشه از دست خواهید داد.

کیف پول CashAddress

کیف پول کاغذی برای ذخیره طولانی مدت بیت کوین کش مناسب است

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول کاغذی بیت کوین چیست و به چه کار می‌آید؟

کیف پول bitcoin unlimited

این کیف پول در سال ۲۰۱۵ توسط ۳ نفر به نام‌های انرو استون، پیتر شیپر و آندرا سویسان توسعه داده شد. bitcoin unlimited بیش از همه به خاطر کارمزد کم و سرعت قابل توجه در انجام معاملات، شناخته می‌شود. اپراتورهای نود، ماینرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. bitcoin unlimited به صورت فول نود برای بیت کوین پیاده‌سازی شده است. در واقع می‌توان آن را به نوعی یک به‌روزرسانی از کیف پول Bitcoin Core دانست. با کمک این کیف پول، کلاینت‌های بیت کوین می‌توانند تراکنش‌ها را در بلاک‌هایی بزرگ‌تر از محدودیت یک مگابایتی که در بیت کوین اعمال شده است، پردازش کنند. از bitcoin unlimited می‌توانید در سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک استفاده کنید.

کیف پول bitcoin unlimited

bitcoin unlimited از جمله کیف پول‌های فول نود است

کیف پول Rahakott

یک کیف پول HD با قابلیت پشتیبانی از رمزارزهای مختلف که به همه اجازه می‌دهد از هر جای دنیا که هستند به تبادل پول بپردازند. برای ورود به این کیف پول، به جای استفاده از نام کاربری و رمز عبور، می‌توانید از یک عبارت حفظ شده استفاده کنید.

اگر از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کرده باشید، قادر هستید به بیش از یک کیف پول دسترسی داشته باشید. کیف پولی که به صورت خودکار، آدرس جدیدی برای هر تراکنش ثبت می‌کند. فراموش نکنید که امکان فعالیت کاربران در تونل‌های مجازی مثل tor همراه با فناوری‌های ترکیب شده در آن، ردیابی تراکنش‌ها را تقریبا ناممکن می‌کند.

کیف پول Rahakott

ردیابی تراکنش‌ها در Rahakott تقریبا غیرممکن است

کیف پول CoinPayament

CoinPayament هم یک کیف پول دیجیتالی مبتنی بر وب برای رمزارزها است. در این کیف پول می‌توانید با بیش از ۲٫۵۸۰ رمزارز از جمله بیت کوین کش کار کنید. نکته جالب درباره این کیف پول، این است که دارای افزونه‌هایی برای کار راحت‌تر با بیت کوین کش است.

این کیف پول دارای ویژگی ایجاد لایه اضافی جهت تامین امنیت در برابر هکرها است. همچنین تراکنش‌های مربوط به هر رمزارز از برچسب جداگانه‌ای برخوردار هستند. بنابراین به جای استفاده از آدرس‌های طولانی در هنگام پرداخت در کیف پول، می‌توانید از این برچسب برای انتقال بیت کوین به پلتفرم طرف مقابل استفاده کنید.

CoinPayament دارای قابلیت‌های متعدد دیگری مثل تایید فوری GAP۶۰۰، اپلیکیشن موبایل، ایردراپ‌، تبدیل سکه‌های دیجیتالی، کیف پول دارای چند سکه مختلف و چند قابلیت نوآورانه دیگر است. 

کیف پول CoinPayament

CoinPayament دارای افزونه‌هایی برای کار با بیت کوین کش است

کیف پول Ledger Nano S

ذخیره‌سازی سخت افزاری به معنای ذخیره اطلاعات در محیط آفلاین است. این می‌تواند یکی از امن‌ترین روش‌ها باشد. Ledger Nano S در این خصوص حرف اول را می‌زند. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید سکه‌های دیجیتالی خود را در یک تراشه امن که توسط کد پین حفاظت شده است، نگهداری کنید.

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S هم از احراز هویت دو مرحله‌ای، پشتیبانی از چند رمزارز و همچنین اجازه استفاده از کیف پول‌های خارجی برای مدیریت دیگر دارایی ها برخوردار است. تراکنش‌ها فقط با فشردن دکمه OLED روی دستگاه تایید خواهند شد. در این کیف پول امکانی فراهم شده است که بتوانید از دسکتاپ خود به صورت مستقیم، به ۲۲ سکه و همچنین توکن های ERC-۲۰ دسترسی داشته باشید.

کیف پول Ledger Nano S

برای ذخیره سخت افزاری بیت کوین کش از کیف پول Ledger Nano S استفاده کنید

کیف پول Trezor

Trezor  هم یک کیف پول ارز دیجیتال است که برای ذخیره داده‌ها به صورت آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این کیف پول برای کاهش خطرات ناشی از حمله نرم افزارهای مخرب همچنین کاهش سرقت، که بیشتر در کیف پول‌های آنلاین مرسوم است استفاده می‌شود.

امنیت دارایی‌ها در Trezo تضمین شده است. شما می‌توانید از دکمه‌های روی آن و نمایشگر دیجیتالی برای تایید تراکنش‌ها استفاده کنید. در صورت گم شدن این دستگاه، می‌توانید به راحتی و با استفاده از فایل‌های پشتیبان گرفته شده، به سکه‌های خود دست پیدا کنید. سخت افزار Trezor می‌تواند برای ذخیره ارزهای دیجیتالی مختلف مثل ETH، اتریوم کلاسیک، بیت کوین کش و لایت کوین استفاده شود.

کیف پول Trezor

امنیت دارایی‌ها در Trezo تضمین شده است

کیف پول Electron Cash

در جستجو برای یافتن بهترین کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین کش، نمی‌توان از الکترون کش SLP چشم‌پوشی کرد. یک کیف پول کارا و سبک که توسط توسعه دهندگان الکترون کش ساخته شده است. این کیف پول از روش‌های خاصی برای توکن‌های SLP استفاده می‌کند. الکترون کش در واقع فورکی برای کیف پول الکتریوم است که در ابتدای این مطلب به آن پرداختیم. ضمنا در این کیف پول می‌توانید کنترل کاملی روی کلید خصوصی خود داشته باشید.

کیف پول Electron Cash

کیف پول Electron Cash با توکن‌های SLP کار می‌کند

نکته پایانی

 اگر لیست نیازمندی‌های خود را تهیه کرده باشید، پیدا کردن کیف پول بیت کوین کش کار چندان سختی هم نخواهد بود. برای بیشتر کاربران، مهم‌ترین مواردی که باید در یک کیف پول لحاظ شده باشید، کارمزد کم و گمنامی کاربر است. درصدی از کاربران هم به دنیال کیف پول‌هایی ساده با رابط کاربری خوب هستند. در این میان، چیزی که نباید به هیچ‌وجه فراموش شود، بحث تامین امنیت است. بنابراین، امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی را می‌توان بهترین نوع آن‌ها دانست.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول ارز دیجیتال چیست و به چه کار می‌آید؟

منبع: cryptocoinsociety