پس از انتقال ۵۰ بیت کوینی که به ساتوشی نسبت داده می‌شود، کریگ رایت، که در سال ۲۰۱۶ ادعا کرد ساتوشی ناکاموتو است، بیانیه‌ای در این راستا منتشر کرد و توضیح داد که او (به عنوان ساتوشی ناکاموتو) فردی نیست که این ۵۰ بیت کوین جنجال‌برانگیز را منتقل کرده باشد. در این خبر از کوین نیک، بیانیه کریگ رایت در خصوص این کوین‌ها را در این مورد نقل خواهیم کرد:

بیانیه کریگ رایت

چند روز گذشته، در تراکنشی که در شبکه اصلی بیت کوین اتفاق افتاد، کوین‌هایی که در فوریه ۲۰۰۹ استخراج شده بودند برای اولین بار انتقال داده شدند. این مسئله باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های اشتباهی در این مورد شد که این کوین‌ها به من مربوط می‌شوند و یا از دارایی‌های شخصی من محسوب می‌شوند. این کوین‌ها کوین‌های شخصی من نیستند و من آن‌ها را انتقال ندادم. همانطور که پیش از این گفته‌ام، من هیچ قصدی برای فروش یکجا و در نتیجه کاهش قیمت بیت کوین یا دارایی‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌ام ندارم.

لیست آدرس‌های بیت کوین من که در ۵ آگوست ۲۰۱۹ منتشر شده را نباید به‌عنوان دارایی‌های من در نظر بگیرید. بلکه، این لیست درواقع لیست جامعی از آدرس‌هایی است که من دارایی‌های خودم را در آن‌ها سرمایه‌گذاری کردم. و لیست سال ۲۰۱۹ در واقع لیست درستی از دارایی‌های دیجیتال من نیست.

یک سابقه مالی از دارایی‌های بیت کوین مربوط به شرکتی که در سال ۲۰۰۹ بیت کوین استخراج کرده بود ابتدا از نماینده رسمی این شرکت سرمایه‌گذاری دریافت و روز ۱۴ ژانویه امسال به دادگاه ارائه شد. این سند تحت مالکیت دادگاه باقی مانده اما من می‌توانم این مسئله را تائید کنم که آدرسی که مبدا تراکنش روز گذشته بود در لیستی که به دادگاه ارائه شد درج نشده است.

با اینکه نمی‌خواهم در مورد مبدا کوین‌ها یا طرفین درگیر در این تراکنش اظهار نظر کنم، اما باید خاطرنشان کنم که با وجود اینکه بیت کوین در فوریه ۲۰۰۹ هنوز روزهای اولیه خود را می‌گذراند، باعث جلب توجه بسیاری در حوزه علوم رایانه و محافل علم رمزنگاری شده بود و بسیاری از آن‌ها از توان محاسباتی خود در شبکه استفاده می‌کردند و در نتیجه پاداش بلاک به دست می‌آوردند، حتی اگر تنها برای مدت زمان کوتاهی فعال بوده باشند. من برخی از این افراد را می‌شناسم و برخی دیگر برای من ناشناخته هستند.

کریگ رایت بیانیه خود را با این جمله به پایان برد که با توجه به ماهیت ادامه‌دار این پرونده قضایی، نظر دیگری در این خصوص ندارد. این شخصیت پرحاشیه در دنیای رمزارز پیش از این نیز به عناوین مختلف در دنیای ارزهای دیجیتال سروصدا به پا کرده بود!

منبع: Coingeek