کریگ رایت که تا امروز دروغگویی‌اش بارها افشا شده به عنوان مثال یک بار برای اینکه ثابت کند پولدار است تصویری از سرویس بهداشتی منزل خود را منتشر کرد و بعد مشخص شد تصویری که منتشر کرده مربوط به سرویس بهداشتی یک هواپیما است. این‌بار به دادگاه تعهد داده مدارک اثبات مالکیت خود بر ۱ میلیون بیت کوین را ارائه کند.

کریگ رایت

توییت کریگ رایت

شنیده‌ها حاکی از این است که او فرد واسطی را معرفی کرده که کلید‌های لازم برای باز کردن فایل‌های رمزنگاری را در اختیار دارد، به این ترتیب کیف پول گل لاله (Tulip Trust) باز خواهد شد.

روز گذشته نیز وکلای آیرا کلیمن (Ira Kleiman)، برادر دیو کلیمن، اظهار کردند که رایت تنها فهرستی از ۱۶,۴۰۴ آدرس را در اختیار دادگاه قرار داده است و هیچ نامی از کلیدهایی که دادگاه از آنها با عنوان «قاصد» یاد می‌کند، نبرده است.

پیشتر دادگاه به رایت دستور داده بود تا فهرست آدرس‌های عمومی بیت کوین‌های خودش را جهت ارائه‌ی رسمی و علنی، تهیه کند.
ورثه دیوید کلیمن (David Kleiman)، دانشمند رایانه‌ای و شریک رایت ادعا می‌کنند وی صدها هزار بیت کوین (BTC) را به سرقت برده، است.

شاکیان هفت سوال در خصوص قاصدها از رایت دارند که وی ملزم به ارائه پاسخ‌هایش ظرف مدت ده روز است. آن‌ها سپس با استفاده از این پاسخ‌ها عملیات کشف و جستجوی قاصد را آغاز می‌کنند. از این پاسخ‌ها برای کسب اطلاعات از شرکت رایت نیز استفاده خواهد شد. در این خلال، شاکیان با بکارگیری متخصصین امر، این لیست را مورد بررسی قرار خواهند داد. پس از اتمام جریان کسب اطلاعات و با آغاز ماه مارس، آماده دریافت شهادت با حضور مراجع مربوطه خواهند بود.