اگر به رمزارز علاقه‌مند هستید، اما تجربه زیادی در کدنویسی ندارید، شاید فکر کنید که نمی‌توانید رمزارز خودتان را تولید نمایید. اما خبر خوب این است که می‌توانید! در این مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید تا هر آنچه باید در مورد تولید رمزارز شخصی خود بدانید را برایتان بازگو کنیم.

سکه در مقابل توکن

اولین چیزی که در تولید رمزارز باید یاد بگیرید، تفاوت بین سکه و توکن است. هر دو رمزارز هستند، اما یک سکه (مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین و داج‌کوین) از بلاک‌چین خاص خودش استفاده کرده، در حالی که یک توکن بر اساس زیرساخت بلاک‌چین موجود عمل می‌کند (مانند اتریوم). ساده‌ترین و آسان‌ترین تعریف برای درک بلاک‌چین این است که بلاک‌چین سابقه‌ای از کلیه معامله‌های انجام‌شده و ایمن‌سازی‌شده در شبکه است. این بدان معنی است که سکه‌ها، سوابق معاملاتی خودشان را دارند که مستقل هستند، اما توکن‌ها برای تایید معامله‌ها و تامین امنیت خودشان به شبکه بلاک‌چین خود متکی می‌باشند.

سکه‌ها معمولا برای مبادله و انتقال ثروت استفاده می‌شوند، در حالی که توکن‌ها قراردادهایی هستند که اشیاء فیزیکی، کارت‌های وفاداری و بلیت‌های رویدادها را نشان می‌دهند. معمولا توکن‌ها از طریق فروش جمعی معروف به ICO (عرضه اولیه سکه) به‌عنوان مبادله سکه‌های موجود منتشر می‌شوند. این توکن‌ها به‌نوبه خود از پروژه‌هایی مانند کیف پول دیجیتال یا پلتفرم‌های بازی پشتیبانی می‌کنند. حتی پس از پایان ICO، شما همچنان می‌توانید با استفاده از ارز اصلی، توکن‌هایی را تهیه کنید که در دسترس عموم قرار دارند.

 تولید رمزارز شخصی

سکه در مقابل توکن

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش چشمگیر محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در ۹ کشور دنیا

بلاک‌چین

در واقعیت، هر فردی می‌تواند یک توکن درست کند و یک فروش جمعی را انجام دهد، اما ICO به همان تعداد قبلی نیستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار درست مانند سهام، بیشتر روی تنظیم مقررات ICO و توکن‌ها تمرکز دارد. به سرمایه‌گذاران بسیار هشدار داده می‌شود که قبل از خرید توکن‌ها تحقیق کنند، زیرا بسیاری از سازندگان توکن، پول سرمایه‌گذار را می‌گیرند و سپس ناپدید می‌شوند.

ایده رمزارز این است که کد موجود در آن در دسترس همه قرار گیرد، حتی اگر درک آن پیچیده باشد. شما می‌توانید بلاک‌چین خودتان را بسازید یا از یک بلاک‌چین موجود استفاده کنید. اگر دانش فنی ندارید، می‌توانید با یک برنامه‌نویس همکاری کنید. آنچه می‌توانید انجام دهید این است که از بلاک‌چین موجود استفاده کرده و آن را اصلاح کنید تا با سکه جدید شما کار کند. کد منبع باز در Github قرار دارد و تنها کاری که باید انجام دهید، ایجاد برخی تغییرات و راه‌اندازی بلاک‌چین با یک نام دیگر است.

پلتفرم‌های تولید رمزارز

اگر دانش برنامه‌نویسی یا کدنویسی زیادی ندارید، احتمالا بهترین گزینه، استفاده از یک پلتفرم تولید رمزارز است که تمام کارهای فنی مورد نیاز را انجام داده و سکه یا توکن نهایی را به شما تحویل می‌دهد. به‌عنوان مثال، سرویس‌هایی مانند CryptoLife یا WalletBuilders تنها به پارامترهای شما، آرم، تعداد سکه‌های پاداش داده‌شده برای یک بلوک و موارد دیگر نیاز دارند. شما حتی می‌توانید از یکی از الگوهای پیش‌ساخته آن‌ها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک توکن یعنی یک قرارداد هوشمند بسازید، حتی به ICO عمومی هم احتیاج ندارید. توکن‌ها در واقعیت نشان‌دهنده هرگونه دارایی، مانند یک بلیت کنسرت یا ارز فیزیکی هستند. شما می‌توانید توکن‌هایی داشته باشید که هیچ ارزش و هدف واقعی نداشته باشند، اما از آن‌ها تنها برای تبادل با دوستانتان استفاده کنید. این گزینه‌ ارزان‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر از تولید یک سکه است، زیرا نیازی به استفاده از یک بلاک‌چین جدید ندارید و تنها از فناوری موجود استفاده می‌کنید.

پلتفرم‌های تولید رمزارز

رمز ارز بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ موردی که ای کاش هنگام شروع تجارت ارزهای رمزنگاری شده می‌دانستم

CoinLaunch

شما می‌توانید از سرویسی مانند CoinLaunch CoinCreator استفاده کنید تا توکن‌های خود را بسازید و یک ICO عمومی را با کمک یک ویدیوی گام‌به‌گام راه‌اندازی کنید. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد پاداش‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و حتی توکن خود را عرضه کنید. این فرآیند رایگان است، اگرچه باید به CoinLaunch مبلغی به‌عنوان کمیسیون از تمام ICO خود بپردازید.

در واقع می‌توانید با این قراردادهای توکن تمرین و آزمایش کنید. با یک توکن ERC-20 با CoinLaunch شروع کرده و آن را بین دوستان و خانواده خود توزیع کنید. این توکن هیچ تعهد یا ارزش واقعی ندارد، اما به شما کمک می‌کند درک بیشتری از جنبه فنی نحوه عملکرد آن داشته باشید. در این مرحله شما به ICO هم احتیاج نخواهید داشت، زیرا نمی‌خواهید با مقررات سنگینی مواجه شوید. دشوارترین مرحله تولید رمزارزها، ارزش‌دادن به سکه یا توکن است.

منبع: cryptodaily