بلاکچین در سرتاسر جهان شغل‌های بسیار زیادی را ایجاد کرده است. در این مطلب می‌خواهیم درباره فعالیتی صحبت کنیم که درآمد آن بسیار بالا و کاربردهای بیشتری نسبت به رمز ارز دارد. بله بلاکچین نام این فعالیت شگفت انگیز است که مشاغل مختلفی را در بر می‌گیرد. در ادامه مقاله در مورد این فعالیت و آشنایی با فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین مطالبی را فراخواهید گرفت.

فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

بلاکچین پس از راه اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به عنوان حوزه‌ی فعالیتی مرسوم شناخته شده است. اما این فناوری کاربردهای بسیار فراتری از قدرت رمزارز دارد. از جمله کاربردهای دیگر آن، دفتر کل غیر متمرکز شامل سوابق غیرقابل‌تغییر معاملات و سایر اطلاعات، به ابزار مهمی در امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، دولت، بیمه و بسیاری از بخش‌های دیگر تبدیل شده است. ارائه دهندگان فناوری بلاکچین، با متوسط حقوق پایه ۱۳۶۰۰۰ دلار، به ایجاد فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین زیادی پرداخته‌اند. در واقع، مشاغل مختلف زیادی در زمینه بلاکچین وجود دارند و افراد با مهارت‌ و آموزش‌های متفاوت می‌توانند در این دنیای جالب و پر سود نقش داشته باشند.

ارتباط بین افراد برای ایجاد فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

دلیل اهمیت بلاکچین

بلاکچین پایگاه داده‌ای از «بلوک‌ها» است که اطلاعات مرتبط با یکدیگر را در بر دارد. در هر بلاک رکوردی از قرارداد، معامله یا انواع دیگری از داده‌ها قرار گرفته است. این فناوری سیستمی غیرمتمرکز دارد، بدین معنا که هیچ سرور مرکزی ندارد. انجام معامله با استفاده از بلاکچین، مانند انتقال پول، به یک واسطه احتیاج ندارد. بدین معنا که معاملات بین هردو بلوک زنجیره‌ای بدون مداخله‌‌ای صورت می‌گیرد. بنابراین می‌تواند خیلی سریعتر از مبادلات مرسوم انجام شود. اطلاعات ذخیره شده در بلاکچین غیر قابل تغییر هستند که سپر امنیتی را بوجود می‌آورد. در صورت تغییر یک بلوک، کل زنجیره تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ساخت چنین شاهکاری تقریبا غیر ممکن است. همچنین اطلاعات رمزگذاری شده، سپر امنیتی دیگری را اضافه کرده و احتمال وقوع کلاهبرداری را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: کاربرد بلاکچین در دولت چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

ایجاد فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

۱ بهترین نقش را برای خود در نظر بگیرید

بارزترین نقش بلاکچین در دنیا، احتمالا نقش فرد توسعه دهنده و برنامه‌نویس این فناوری در نظر گرفته شده است. این فرد با داشتن مهارت‌های برنامه‌نویسی، برای این فناوری برنامه‌هایی را تدوین می‌کند. با این حال، فرصت‌های زیاد دیگری برای افراد با صلاحیت‌های مختلف وجود دارد. بعنوان مثال، مدیر پروژه بلاکچین، همانطور که از عنوان آن پیدا است، وظیفه سازماندهی و برنامه‌ریزی پروژه‌های بلاکچین، گماشتن افراد بر وظایف خود و ارائه راهکار‌هایی به منظور تسهیل و اطمینان یافتن از انجام امور طبق روال خود برعهده دارد. در همین حال، یک دانشمند محقق در زمینه داده بلاکچین، داده‌های جمع آوری شده از سیستم عامل‌های بلاکچین را تجزیه و تحلیل، جمع آوری، ارزیابی و تفسیر می‌کند. از مهارت‌ها، سوابق و تحصیلات خود به منظور تعیین مناسب‌ترین نقش برای خود استفاده کنید. با توجه به وجود زمینه‌های فعالیتی فراوان در بلاکچین، مطمئنا مورد شغلی مناسبی پیدا خواهید کرد.

ایفای بهترین نقش در ایجاد فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

دلیل اهمیت بلاکچین

۲- گذراندن دوره آموزشی

برای شروع حرفه‌ای در زمینه فناوری بلاکچین، لزوما به یک مدرک دیگر احتیاج ندارید، مگر اینکه بخواهید در شاخه تخصصی آن فعالیت کنید. بعنوان مثال برای فعالیت بعنوان یک وکیل در حیطه فناوری بلاکچین به مدرک حقوق نیاز دارید. اما نوع شغل شما اهمیت چندانی ندارد، در واقع باید آگاهی و درک کاملی از این فناوری و نحوه عملکرد آن داشته باشید. برای کمک به آگاهی خود نسبت به اصول اولیه بلاکچین، یک دوره آموزشی آنلاین را در نظر داشته باشید. اغلب، می‌توانید گزینه‌های شغلی مناسب را در این فناوری بیابید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ افسانه درباره رمز ارز و بلاکچین

۳-  یادگیری اصطلاحات

برای یافتن شغل در زمینه بلاکچین نیازمند یادگیری اصطلاحات خاصی در رابطه با این فناوری هستید. در اینجا برخی از این اصطلاحات آورده شده است:

  • دفترکل غیر متمرکز: بانک اطلاعاتی یا سیستمی که هیچ مرجع مرکزی حاکم یا کنترل کننده آن وجود ندارد.
  • سیستم توزیع شده: سیستمی متشکل از قطعات در کامپیوترهای مختلف، که بخشی از یک شبکه بوده و با یکدیگر همکاری دارند.
  • محاسبات توزیع شده: زیر مجموعه‌ای از علوم کامپیوتری که به مطالعه سیستم‌های توزیع شده اختصاص یافته است.
  • رمزنگاری: وسیله‌ای به منظور برقراری ارتباط در یک شبکه که فقط گیرنده مورد نظر – یک سیستم کامپیوتری – قابلیت تفسیر آن را دارد.

۴- پرورش سایر مهارت‌های فنی

اگر می‌خواهید یک برنامه نویس در حیطه بلاکچین شوید، داشتن مهارت‌های فنی خاصی ضروری است. یک برنامه نویس باید دارای پیش زمینه‌ای در حیطه برنامه نویسی داشته و با زبان‌هایی مانند JavaScript و Solid آشنا باشد. این مهارت‌ها همچنین برای طراحان بلاکچین UX و سایر زمینه‌ها مهم هستند.

آگاهی داشتن نسبت به مراحل مختلف، روش‌های کاری و عملیاتی همانند DevOps و Agile نیز بسیار موثر خواهد بود، زیرا بسیاری از تیم‌های بلاکچین از آن‌ها در سیر تناوبی توسعه استفاده می‌کنند.

پرورش مهارت‌های فنی و شخصی در ایجاد فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

حضور در انجمن‌های بلاکچین

۵- حضور در انجمن‌های بلاکچین

انجمن‌های بلاکچین به شما در پرورش و رشد مهارت‌های خود کمک می‌کند. با برقراری ارتباط با دیگران، همانند یک شبکه، شما می‌توانید مطالبی را از آن‌ها بیاموزید و فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین پیدا کنید. همچنین این ارتباط برای بررسی مسائل پیچیده و ارائه راه حل در رفع مشکلات مفید خواهد بود.

تعداد زیادی انجمن‌های اختصاصی بلاکچین مشغول به فعالیت هستند، اما شما می‌توانید انجمن اختصاصی blockgeeks را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

نتیجه گیری

فعالیت در حیطه فناوری بلاکچین هنوز هم فرآیندی نوین محسوب می‌شود و هر روز فرصت‌های شغلی زیادی در این زمینه بوجود می‌آید. اگرچه احتمالا برخی از آموزش‌های فناوری را در حین انجام کار یاد خواهید گرفت، این نکته مهمی است که آگاهی‌های خود را در زمینه بلاکچین افزایش دهید تا در فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین ، خود را بعنوان یک کاندیدادی مناسب معرفی کنید.

منبع: blockgeeks