چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیانگذار بلاک چین کاردانو (Cardano) در پی اتفاقاتی که چندی پیش در امریکا رخ داد، در یک اظهارنظر ادعا کرد ارز دیجیتال ماهیت سیاسی دارد و یک جنبش سیاسی است.

چارلز هاسکینسون که پیش از این یکی از اعضای مهم در بلاک چین اتریوم بود، پس از جدایی از اتریوم، بلاک چین ابتکاری خودش به نام کاردانو را راه‌اندازی کرد. او که به تازگی و بعد از موفقیت‌های کاردانو خیلی زود به چهره محبوب رسانه‌ها تبدیل شد در یک اظهار نظر جالب، مشارکت در فضای ارز دیجیتال را یک فعالیت سیاسی دانست.

هاسکینسون در مصاحبه با کانال یوتیوب (ask me anything) اتفاق‌هایی که در اثر ظهور ارزهای دیجیتال در نظام پولی و مالی رخ می‌دهد بدون مشکل و درگیری نخواهد بود و پدیده ارزهای دیجیتال را درون جریان‌های سیاسی قرار می‌دهد.

هاسکینسون همچنین از اعضای جامعه ارزهای رمزنگاری‌شده خواست تا در برابر افزایش اقدامات نظارتی برای خنثی کردن عرضه رمزگذاری سکوت نکنند. او عنوان کرد:

ما قصد داریم مفهوم پول را تغییر دهیم و آن را از دست دولت خارج کنیم و خودمان آن را کنترل کنیم.

هاسکینسون تاکید کرد که پدیده ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی ذاتاً سیاسی است چرا که سیاست‌های پولی و مالی را کاملا تغییر خواهد داد. «پول بیشترین تاثیر را روی سیاست خواهد داشت»

ارز دیجیتال جنبش سیاسی

چارلز هاسکینسون ارز دیجیتال را جنبش سیاسی می‌داند

این مطلب راهم مطالعه کنید: بوترین و وینکلووس به نبرد سانسور توییتر می‌پردازند

موسس بلاک چین کاردانو همچنین توضیح داد، در صورت پذیرش گسترده فناوری‌های دفتر کل توزیع شده (بلاک چین) تاثیر ارزهای دیجیتال از حوزه پول هم فراتر خواهد رفت.

همه چیز تغییر خواهد کرد، کسب و کار، تجارت، حقوق مالکیت، ساختارهای تجاری و قوانین مالی تغییر خواهد کرد.

هاسکینسون پیش‌بینی می‌کند ارزهای دیجیتال با مخالفت شدید از طرف رگولاتوری‌ها و دولت‌ها قرار خواهند گرفت. امروزه افرادی در ایالات متحده و سراسر جهان وجود دارند که طرفدار ممنوعیت ارزهای دیجیتال هستند.

هاسکینسون ادامه می‌دهد که جامعه ارزهای دیجیتال نباید به سادگی با این محدودیت‌ها کنار بیاید و باید در مقابل اقدامات سختگیرانه دولت‌ها و رگولاتوری‌ها مبارزه کند.

در حال حاضر، یک انگیزه قوی برای ممنوعیت صنعت رمزگذاری وجود دارد. یعنی وقتی وارد این سیستم می‌شوید باید به فکر یک راه فرار در سیستم هم باشید.

هاسکینسون برای روشن‌تر شدن منظور گفت:

اگر کاردانو را به صورتی طراحی کرده باشیم که گروه کوچکی کنترل پول شما را در دست داشته باشد و هر وقت که بخواهد بتوان آن را مسدود کند، آیا باز هم از این سیستم استفاده می‌کنید؟

شما در مورد ارزهای دیجیتال چگونه فکر می‌کنید؟ آیا ارز دیجیتال یک جنبش سیاسی است؟

فراموش نکنید می‌توانید نظرات خود در مورد ارزهای دیجیتال را از طریق شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در اینستاگرام و توییتر بیان کنید و با دیگران به بحث و گفتگو بپردازید.

منبع: cointelegraph