تلاش‌های اخیر در مورد راستی‌آزمایی توییتر باعث برانگیختن فضای رمزارزها شده است. خالق اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و بنیانگذاران صرافی جمینی، کامرون و تایلر وینکلووس (Winklevoss)، نظرهای خود را در مورد تلاش‌های اخیر در زمینه سانسور شبکه‌های اجتماعی ابراز کردند. از این میان می‌توان به نبرد سانسور توییتر اشاره کرد که در ادامه مطلب از کوین نیک می‌خواهیم به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

بوترین در توییت ۲۹ ماه می با اشاره به پست‌های اخیر رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، در توییتر گفت:

«من قبلا در مورد ظهور شرکت‌های ناظر بر دولت‌ها صحبت کرده‌ام، اما در این‌جا ما سانسور توییتر را داریم که توییتر، سخن‌های رئیس جمهور ایالات متحده را به‌دلیل تحریک خشونت سانسور می‌کند».

بوترین افزود:

«این کار شدت گرفته است و می‌تواند فصل جدیدی در روابط بین شرکت‌ها و دولت‌ها باشد».

حکم ترامپ برای سانسور توییتر

سانسور توییتر

این مطلب راهم مطالعه کنید: با تایید بیت کوین توسط ایلان ماسک، رمزارزها دوباره در توییتر سروصدا به پا کردند

انبوهی از توییت‌های درهم‌وبرهم، دستورات اجرایی و رویدادهای پیچیده

مطابق آنچه انتظار می‌رفت، ترامپ حکم اجرایی مربوط به سانسور رسانه‌ها، از جمله سانسور توییتر را امضا کرد. بلومبرگ در تاریخ ۲۹ ماه مه به‌تفصیل به این مسئله پرداخت که ترامپ دستور خود را پیگیری می‌کند.

هفت دقیقه قبل از نیمه‌شب در تاریخ ۲۸ ماه می، ترامپ در مورد اعتراض‌ها در مینسوتا درباره مرگ جورج فلوید توییت کرد. ترامپ با اشاره به لزوم رهبری بهتر در مینیاپولیس گفت:

وی در صورت لزوم گارد ملی ایالات متحده را به این شهر می‌فرستد.

رئیس جمهور، بلافاصله توییت زیر را افزود که توییتر با استناد به نقض قوانین این پلتفرم، آن را نشان‌گذاری کرد:

«این اراذل و اوباش به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد. همین الان با فرماندار تیم والز (Tim Walz) صحبت کردم و به او گفتم که ارتش همیشه با او است. هر مشکلی وجود داشته باشد، ما کنترل را به دست خواهیم گرفت، اما وقتی غارت شروع ‌شود، تیراندازی هم شروع خواهد شد. متشکرم!»

این مطلب راهم مطالعه کنید: کمک ۱ میلیارد دلاری جک دورسی مدیر عامل توییتر برای مبارزه با ویروس کرونا

بوترین گفت مردم باید به سانسور توییتر توجه کنند

پست‌های ترامپ و همچنین واکنش توییتر، واکنش‌ها را نسبت به کامنت‌های قبلی بوترین برانگیخت. بوترین در کامنت توییت اصلی خود در پاسخ به سوال یکی از اعضای انجمن گفت:

«این امر قابل توجه است و می‌تواند عواقب بسیار زیادی داشته باشد و شما باید به آن توجه کنید».

بوترین توضیح داد که او تحریک خشونت را تایید نمی‌کند. مطابق گفته‌های بوترین، یک سیستم بهتر می‌تواند شامل «نوعی از طراحی شبکه‌های اجتماعی باشد که به‌طور طبیعی فشارهای انتخابی را ایجاد ‌کند که به‌نفع محتوای مثبت باشد و این کار را به‌روش قابل‌باوری به‌صورت خنثی انجام دهد».

همچنین، خالق اتریوم خاطرنشان کرد که چهره‌های عالی‌رتبه دولت، صرف‌نظر از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی، صرفا به‌دلیل موقعیتشان، مخاطبین زیادی خواهند داشت.

بوترین در مقابل سانسور توییتر

سانسور شبکه های اجتماعی

تلاش کامرون وینکلووس در سانسور توییتر

در رابطه با اقدام توییتر برای راستی‌آزمایی اخیر، هم‌بنیانگذار صرافی جمینی، کامرون وینکلووس اظهار مخالفت خود را توییت کرد. او در تاریخ ۲۹ می گفت:

«تصور کنید که اگر یک شرکت تلفن تماس‌های شما را بررسی کند یا دفتر پست نامه‌های شما را بخواند، چه خواهد شد؟»

برادر کامرون، تایلر هم علیه این اقدام صحبت کرد و بر اساس نقل‌قول معروفی از کتاب جورج اورول در سال ۱۹۴۵، مزرعه حیوانات، نوشت:

«همه توییت‌ها برابر هستند، اما برخی توییت‌ها از سایرین برابرتر هستند».

برادران دوقلوی تایلر و کامرون وینکلووس به‌خاطر صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده و تلاش‌هایشان برای کار با تنظیم‌کنندگان مقررات مشهور شده‌اند. اخیراً در یک اپیزود پادکست، این دو برادر در مورد نیاز به قوانین صحبت کرده، اما به نکاتی در مورد کنترل بیش از حد هم اشاره کردند.

منبع: Cointelegraph