مدتی است که رشد جامعه رمزارز نظر مردم و مقامات را به خود جلب کرده است. دلایل زیادی برای این رشد و تمایل مردم به این حوزه وجود دارد که در این مقاله به آن نگاهی خواهیم داشت.

با پیوستن افراد جدید به حوزه ارز دیجیتال، به نظر می‌رسد جامعه رمزارز در حال رشد است. اکوسیستم ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر جوامع نسبتا نوپا است چون اولین سرمایه رمزارز در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد. این یعنی فقط چیزی حدود یک دهه از پدید آمدن آن می‌گذرد. با کوین نیک همراه باشید.

در طی دوره همه‌گیری کووید-۱۹، سازمان بهداشت جهانی (WHO) مردم را به استفاده کمتر از پول نقد تشویق می‌کند و از آنها می‌خواهد برای پرداخت‌های خود بیشتر از ارزهای دیجیتال، انتقال بانکی، کارت‌های بانکی، اپلیکیشن‌های موبایل و مانند آن بهره گیرند تا ویروس از طریق دست به دست شدن پول و کاغذ گسترش پیدا نکند. به همین دلیل هم در این مدت پول بسیار زیادی روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری شده و افراد جدیدی وارد حوزه رمزارز شده‌اند.

رشد جامعه رمزارز به سبب همه گیری کرونا

سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه می کند از پول نقد استفاده نکنند.

پیوستن بازیگران جدید به جامعه رمزارز

طبق مطالعات جدیدی که توسط کوین‌مامبا (CoinMamba) در یک تحقیق توییتری انجام شده مشخص شد که ۹/۴ درصد از دارندگان رمزارز در سه ماه گذشته (از ژوئن تا آگوست) وارد این حوزه شده‌اند.

این مدت برابر با زمانی است که اکثر دولت‌ها در قرنطینه به سر می‌بردند و سرمایه‌‌گذاری‌های زیادی به خاطر همه‌گیری کرونا ویران شدند. علی‌رغم اینکه اکثر افراد این حوزه، در طی سه سال پیش به صنعت رمزارز پیوسته‌اند، رشد آن در حال حاضر سریعتر از قبل در حال پیشروی است.

در سه ماه گذشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بنابراین دولت‌ها و سازمان‌های بهداشتی مجبور شدند برای مبارزه با این دشمن اقدامات سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرند که یکی از آن‌ها تلاش برای عدم استفاده از پول نقد بوده است. در این شرایط، مردم مجبورند برای بسیاری از فعالیت‌های معمول از جمله تراکنش‌هایشان به دنبال روش‌های دیجیتالی جایگزین باشند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهکار ارز الیتیوم برای ساختن آینده لوکس و مقابله با بحران کرونا

افزایش علاقه به حوزه ارز دیجیتال

جامعه رمزارز در کمتر از یک سال پیش رشدی ۱۴/۲ درصدی را تجربه کرده است. رشد آن در طی یک تا سه سال پیش هم تقریبا ۳۳/۵ درصد بوده است. و از حدود آگوست ۲۰۱۷ به قبل رشد جامعه رمزارز تقریبا ۴۲/۹ درصد بوده است.

علاوه بر کرونا دلایل دیگری هم در افزایش تمایل مردم به سمت حوزه رمزارز وجود داشته که از جمله آنها می‌توانیم به افزایش آگاهی عمومی درباره رمزارزها و دیجیتالی شدن سریع امور اشاره کنیم. جامعه رمزارز از زمان روی کار آمدن در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌های سنتی مثل طلا سود بیشتری را به همراه داشته است. به همین دلیل هم کاربران همچنان به کار خود در این عرصه ادامه می‌دهند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ فناوری اطلاعات، به خاطر پتانسیل، سودآوری و مزایای بی‌نظیر این حوزه در تلاشند تا یک نرم‌افزار بلاکچین‌محور طراحی کرده، آن را توسعه بدهند و وارد بازارهای مالی بسازند و از این راه به سود دست پیدا کنند.

نظر شما درباره رشد جامعه رمزارز چیست؟ فکر می‌کنید چه عواملی باعث این رشد شده است؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا سایر مخاطبان این مقاله هم از آن استفاده ببرند. از همراهی شما سپاسگذاریم.

منبع: coinidol