کرونا باعث شده تا تکنولوژی‌های جدیدی مورد توجه قرار بگیرند. در پی این پیشامد، یک کنفرانس ۳بعدی مجازی ارزهای دیجیتال با نام BlockDown 2020 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال و بلاک چین با وجود محدودیت‌هایی که تعطیلات ویروس کرونا به همراه داشته، راهی جدید برای دورهمی‌های خود یافته‌اند. این راه جدید، کنفرانسی خواهد بود که BlockDown 2020 نام دارد و قرار است این ماه در دنیای مجازی برگزار شود. در این کنفرانس جالب، چهره‌های مشهور دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین به صورت آواتارهای ۳بعدی حضور خواهند داشت.

از شرکت کنندگان قابل توجه این کنفرانس ۳بعدی می‌تواند به چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) موسس صرافی بایننس، جد مک‌کالب (Jed McCaleb) موسس استلار و دا هونگ فی (Da Hongfei) موسس ارز دیجیتال نئو اشاره کرد. همچنین اشخاصی مانند راجر ور (Roger Ver) مدیر اجرایی سایت Bitcoin.com و اریک وورهیز (Erik Voorhees) مدیر و موسس شرکت شیپ‌شیفت اشاره کرد.

این کنفرانس مجازی که قرار است یک روز کامل برگزار شود، دارای برنامه‌های مختلفی خواهد بود. گپ و گفت‌های دوستانه در فضای ۳بعدی، پرس و پاسخ‌های زنده، برقراری ارتباط با افراد حاضر در این فضای مجازی و صحبت در مورد موقعیت‌های شغلی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، بخشی از برنامه‌های این کنفرانس خواهند بود.

اما یکی از بخش‌های بسیار جذابی که بسیاری از طرفداران دنیای تکنولوژی به دنبال آن هستند، حضور ایکون (Akon) خواننده مطرح آمریکایی-سنگالی در این کنفرانس است. این خواننده مشهور، قصد دارد با قدرت ارزهای دیجیتال، تغییرات بزرگی در قاره آفریقا ایجاد کند. او که بر این باور است ارزهای دیجیتال و بلاک چین قادر هستند نجات بخش آفریقا باشند، پروژه‌ای ۲ میلیارد دلاری به نام Akion را آغاز کرده است. یک شهر ارزهای دیجیتال و به شدت هوشمند با هدف طبیعت‌گردی در نزدیکی سنگال. ایکون قرار است در این کنفرانس ۳بعدی، اطلاعات بیشتری از پروژه Akion را به اشتراک بگذارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۰ اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

کنفرانس BlockDown 2020 توسط آژانس روابط عمومی EAK Digital تدارک دیده شده و تمرکز آن کاملا روی بلاک‌ چین و ارزهای دیجیتال خواهد بود. ارهان کورهالیلر (Erhan Korhaliller) مدیر شرکت EAK Digital در این مورد می‌گوید:

ما به شکلی خستگی ناپذیر روی شبکه‌های خود کار کرده‌ایم تا بتوانیم بهترین صداها و چهره‌های این صنعت را کنار یکدیگر جمع کنیم. همچنین برای محقق شدن این کنفرانس، با شرکت‌های نرم‌افزاری مجازی مختلفی تماس داشته‌ایم تا بهترین ترکیب را برای اجرای یک کنفرانس با این حد و اندازه در اختیار داشته باشیم.

به گفته کورهالیلر، برخی از شرکت‌ها برای قبول کردن چنین ایده‌ای در فضای دیجیتال، مردد بودند. اما او در تلاش است تا با یک کنفرانس ۳بعدی بلاک چین، تجربه و دیدگاه آن‌ها را نسبت به رویداد مجازی تغییر دهد.

با وجود آن که ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، رویدادها و برنامه‌های مختلف شده، اما با این حال، تکنولوژی اجازه نداده تا دنیا به خاموشی مطلق فرو برود. کنفرانس‌‌های مجازی، چت‌ها و ملاقات‌های آنلاین، دورکاری و بسیاری دیگر، ترندهای جدیدی هستند که تعطیلات ویروس کرونا به هم راه داشته است. BlockDown 2020 یکی از نتایج همین ترندها است.

این کنفرانس در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. می‌توانید برای شرکت در این کنفرانس، در سایت برگزاری Blockkdown 2020 ثبت نام کنید.

منبع: Cointelegraph