محکومیت صاحب یک صرافی ارز دیجیتال خبرساز شد. طبق اعلام دادگاه، مالک و مدیر صرافی ارز دیجیتال RG Coins به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. مدیر RG Coins به هم دستان بلغاری خود نرخ ارز مطلوب و معافیت از KYC را پیشنهاد داده است. دادگاه اعلام کرد، روزن آیوسیفوف (Rossen Iossifov) به گروهی از کلاهبرداران رومانی کمک کرده تا نزدیک به ۵ میلیون دلار پولشویی کنند. در مجموع، حداقل ۹۰۰ آمریکایی قربانی طرح تقلبی این حراج آنلاین شدند.

محکومیت صاحب یک صرافی ارز دیجیتال

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) روز سه شنبه از محکومیت صاحب یک صرافی ارز دیجیتال خبر داد. دادگستری اعلام کرد، روزن آیوسیفوف، مالک و مدیر صرافی ارز دیجیتال RG Coins، به دلیل کمک به گروهی از کلاهبرداران رومانیایی برای پولشویی حدود ۵ میلیون دلار، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

آیوسیفوف مالک RG Coins بود و آن را اداره می‌کرد، دفتر مرکزی این صرافی در صوفیه، بلغارستان است. با توجه به شواهد دادرسی، آیوسیفوف آگاهانه و عامدانه در عملیات تجاری دخالت داشته که هم به کلاهبرداران در پولشویی حاصل از کلاهبرداری‌هایشان کرده و هم از خود در برابر مسئولیت کیفری محافظت کرده است.

حداقل پنج نفر از مشتریان آیوسیفوف عضو شبکه موسوم به «تقلب حراج آنلاین اسکندریه (رومانی)» (AOAF) بودند، گروهی از کلاهبرداران رومانیایی که از ارزهای دیجیتال برای پولشویی درآمد خود استفاده می‌کردند. این فرد ۵۳ ساله تبعه سابق بلغارستان به «توطئه برای ارتکاب جرم در سازمان تحت تأثیر و فاسد Racketeer یا (RICO) و توطئه برای ارتکاب پولشویی» متهم شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: هشدار مرجع نظارت بر امور مالی انگلستان و نگرانی‌های منطقی درمورد رمزارزها

مشارکت صرافی در پولشویی

طبق اعلام DOJ، یوسیفوف در «کلاهبرداری گسترده حراج آنلاین» شرکت داشت. اعضای AOAF مستقر در رومانی تبلیغات جعلی را در پلتفرم‌هایی مانند Craigslist و eBay برای فروش کالاهای با ارزش بالا و غیر موجود، معمولاً وسایل نقلیه، قرار می‌دادند. هنگامی که قربانیان پرداخت‌های خود را ارسال می‌کردند، این وجوه به ارزهای دیجیتال تبدیل و به خارج از کشور ارسال می‌شد.

وزارت دادگستری توضیح داد، آیوسیفوف به طور خاص برای کمک به تسهیل این تراکنش‌ها، پلتفرم خود را برای «فراهم کردن زمینه» برای این عملیات مجرمانه طراحی کرد. به عنوان مثال، او به هم دستان خود نرخ ارز مطلوب‌تری را ارائه داده و به آنها اجازه می‌داد بدون گذراندن مراحل احراز هویت مشتری (KYC) فعالیت کنند. این امر به کلاهبرداران امکان می داد که بعداً ارزهای دیجیتال را بدون هیچگونه شناسایی به پول نقد تبدیل کنند.

آیوسیفوف در مدت زمان کمتر از سه سال تقریباً ۵ میلیون دلار ارز دیجیتال را برای چهار نفر از این پنج کلاهبردار پولشویی کرد. این مبلغ از بیش از ۷ میلیون دلار پولی بود که از قربانیان آمریکایی کلاهبرداری شده بود. در مقابل، یوسیفوف بیش از ۱۸۴۰۰۰ دلار درآمد از این معاملات به دست آورد.

به جز آیوسیفوف، ۱۶ نفر دیگر از اعضای AOAF نیز در رابطه با کلاهبرداری محکوم شده و برای هفت نفر نیز حکم صادر شده است. سه نفر دیگر نیز فراری هستند.

نظر شما در مورد محکومیت صاحب یک صرافی ارز دیجیتال و اهمیت احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt