داده‌ها نشان می‌دهد، فعالیت‌ها درون شبکه بیت کوین طی چند ماه گذشته افزایش داشته که سبب رشد قیمتی بیت کوین نسبت به سال گذشته شده است. این موضوع نشان‌دهنده تقویت بنیادی بیت کوین است که به خاطر ورود اشخاص حقیقی و حقوقی به بازار بیت کوین اتفاق افتاد. جالب است که نسبت ورود افراد جدید به بازار در مقایسه با بازار گاوی تابستان گذشته بسیار بیشتر است. با توجه به میزان فعالیت روی شبکه و در مقایسه با روندهای پیشین می‌توان نتیجه گرفت قیمت فعلی بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است. در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.

همچنین یکی دیگر از برداشت‌هایی که از این موضوع می‌توان داشت این است که موقعیت بیت کوین در حال حاضر به مراتب بهتر از روند صعودی گذشته آن است.

بررسی نسبت ارزش کل بازار به انرژی صرف شده توسط ماینرها (Market Cap to Thermocap Ratio) نشان می‌دهد ارزش فعلی بیت کوین بر اساس کل درآمدی که به وسیله فعالیت‌های شبکه تولید می‌شود پایین‌تر است.

افزایش تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت کوین

بیت کوین در چند هفته گذشته در گیرودار یک روند صعودی قوی بوده است که قیمت آن را از ۹۰۰۰ دلار به نزدیک ۱۲۰۰۰ دلار رسانده است.

اگر چه در حال حاضر در مرحله تثبیت جایگاه به صورت کوتاه مدت قرار دارد، اما به نظر می‌رسد موقعیت مناسبی در کوتاه مدت برای در پیش گرفتن روند صعودی دارد.

یک شاخص جالب در مورد بیت کوین نشان می‌دهد همزمان با افزایش فعالیت در شبکه، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت کوین مورد استفاده سرمایه‌گذاران افزایش یافته است. یعنی سرمایه‌گذاران جدید مشغول جمع آوری بیت کوین هستند که این امر می‌تواند منبع قدرت فنی اخیر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار باشد.

قیمت بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است

افزایش تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین به بالاترین مقدار خود در سال ۲۰۲۰ رسید: اهداف قیمتی بعدی که باید زیر نظر داشته باشید

به دلیل تعداد زیاد تریدرها و سرمایه‌گذاران که از این روند صعودی حمایت می‌کنند به نظر می‌رسد هنوز فضا برای رشد وجود دارد پیش از اینکه روند نزولی آغاز شود.

شاخص‌ها در حال حاضر وضعیت مشابهی با تابستان سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد در حالی که قیمت بیت کوین ۳۰ درصد پایین‌تر است.

بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود

تحلیل پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) از فعالیت‌های روی شبکه بیت کوین هم نشان می‌دهد قیمت بیت کوین همچنان از ارزش واقعی  خود پایین‌تر است.

بیت کوین کمتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود

نمودار مقایسه نسبت (The Market Cap to Thermocap)

نسبت (The Market Cap to Thermocap) که در واقع ارزش بازار نسبت به انرژی صرف شده را اندازه‌گیری می‌کند نشان می‌دهد، ارزش فعلی بیت کوین ۵ تا ۱۰ برابر نسبت به روندهای صعودی گذشته پایین‌تر است.

همانطور که در نمودار هم دیده می‌شود شاخص نسبت به روند صعودی قبلی بسیار پایین‌تر قرار دارد که نشان می‌دهد هنوز فضا برای رشد وجود دارد.

تحلیل شما از وضعیت شاخص‌های بیت کوین چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و پیش بینی‌های خود درباره بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: Newsbtc