شاید این سوال در ذهن شما هم وجود داشته باشد که کدام ارز مناسب سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۰ است. امسال یعنی سال ۲۰۲۰ برای بسیاری از دارندگان ارزهای دیجیتال سال بسیار پرثمری بوده است. در طی ماه‌های گذشته از سال ۲۰۲۰، ارزش بیت کوین که در مقطعی به ۴۰۰۰ دلار هم رسیده بود، نزدیک به سه برابر رشد کرد و به ۱۲٫۰۰۰ دلار رسید و همچنین بسیاری از آلت کوین‌ها هم مسیر بیت کوین را دنبال کردند.

سال ۲۰۲۰ برای بسیاری از دارایی‌های دیگر هم سال بسیار درخشانی بوده است، طلا به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید و NASDAQ هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. حتی به نظر می‌رسد بیت کوین هم امسال قصد دارد رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را بشکند و از ۲۰٫۰۰۰ دلار عبور کند.

حالا شاید برای بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال این سوال به‌وجود بیاید که «الان روی کدام ارز می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم؟» یا سوال بهتر اینکه برای پیدا کردن یک ارز مناسب برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۰ به چه عواملی باید توجه کنیم؟

اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید

دانش و آگاهی بدون تردید اولین و بهترین ابزار برای پیدا کردن فرصت سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتالی است که احتمال رشد آن وجود دارد.

یک منبع خبری موثق و به‌روز پیدا کنید و هرچقدر که فرصت دارید در طول روز چندین بار به آن سر بزنید.

اگر بتوانید قبل از سایت‌های خبری بزرگ، اخبار مهم را از سایت‌های کوچکتر دنبال کنید، می‌توانید یک قدم جلوتر از دیگران فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید.

پروژه‌های مختلف را بررسی کنید

پروژه‌هایی که بیشترین سود را کسب می‌کنند معمولا پروژه‌هایی هستند که بیشترین ارزش را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند.

روزهای آغازین حوزه عرضه اولیه سکه (ICO) را به یاد بیاورید، زمانی که شرکت‌ها می‌توانستند به راحتی با بزرگ نشان دادن پروژه‌های خود، به پول هنگفتی دست پیدا کنند، البته آن روزها دیگر به سر آمده است. این روزها کاربران و سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال بسیار آگاه‌تر و کنجکاوانه‌تر پروژه‌ها را بررسی می‌کنند. معمولا پیش از سرمایه‌گذاری در مورد محصولات، جذابیت و نظرات کاربران توجه می‌کنند.

می‌توانید مطمئن باشید شرکتی که محصولات باکیفیت به مشتریانش ارائه می‌دهد، احتمالا آینده درخشانی پیش رویش وجود دارد.

پس بهترین راه سنجیدن پروژه‌های مختلف این است که به عنوان یک مشتری فعالیت آن‌ها را بررسی کنید.

برای مثال ارز دیجیتال بیم (Beam) یکی از این پروژه‌ها است. از زمان راه‌اندازی تمرکز خود را روی به روزرسانی بلاک چین، نرم افزار و کیف پول‌های ارز دیجیتال گذاشته است. همه این فعالیت‌ها به کاربران کمک می‌کند تا حریم مالی خو را حفظ و بر دارایی خود کنترل بیشتری داشته باشند.

ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۰

ارز دیجیتال بیم (beam) از گزینه های مناسب سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: کشت سود (yield farming) چیست و چگونه می‌توانیم از طریق آن کسب درآمد کنیم؟

راهکارها و نوآوری‌های مختلف را زیر نظر بگیرید

بدون تردید یکی از مهمترین عوامل ادامه حیات یک محصول یا شرکت نوآوری است. یک پروژه یا ارز دیجیتال نیاز نیست فقط به مشتریان و کاربران مستقیم خود سود بیشتری بدهد، بلکه می‌توانند با ارائه یک نوآوری و حل یک مشکل ارزشی را برای کل جامعه ایجاد کنند.

کمپانی انجین (Enjin) یکی شرکت توسعه بازی‌های ویدیویی است که حتی پیش از بیت کوین هم وجود داشته است. زمانی که این شرکت به اتریوم و قابلیت‌های بلاک چین پی برد، از این فرصت برای توسعه فعالیت خود استفاده کرد.

انجین الان یکی از پیشروترین و موفق‌ترین پروژه‌ها در زمینه قرارداد هوشمند ERC-1155 هستند که یک قرارداد با امکان ارائه کارکردهای بهتر قرارداد هوشمند برای آیتم‌های قابل جمع‌آوری است.

در حالی که توکن‌های ERC-20 و ERC-721 نیازمند یک قرارداد هوشمند جدید برای  استقرار یک کلاس جدید از توکن‌ها هستند، ایده اصلی پشت ERC-1155 یک قرارداد هوشمند واحد برای تعداد نامحدودی از توکن‌ها است.

مثلا به یک دستگاه فروش خودکار (vending machine) فکر کنید که کالاهای متفاوتی را در خود جای داده است و خریدار می‌تواند با فشردن یک دکمه کالاهای مختلفی را خریداری کند. قراردادهای ERC-1155 هم شامل طیف گسترده‌ای از آیتم‌ها می‌شود.

این نوآوری‌ها به کل اکوسیستم کمک می‌کند. همین کمک باعث می‌شود قیمت ارز دیجیتال بومی یک پروژه و همچنین قیمت ارزهایی که جزیی از آن اکوسیستم هستند افزایش پیدا کند.

ارز مناسب سرمایه‌ گذاری سال ۲۰۲۰

توکن erc-1155 انجین

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین در ماه های آینده توسط صرافی کراکن

هیچ وقت پادشاه ارزهای دیجیتال را فراموش نکنید

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به دنبال یک ارز دیجیتال هستید که به سرعت افزاش قیمت پیدا کند، شاید نیاز نباشد به جز بیت کوین دنبال ارز دیگری باشید.

بر اساس مدل مشهور ارزش سهم به جریان نقدی (Stock-to-Flow) قیمت بیت کوین در آینده ممکن است به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار هم برسد.

اگر شما در تجارت ارزهای دیجیتال تجربه ندارید و آشنایی چندانی هم با سایر آلت کوین‌های بازار ندارید و نمی‌خواهید ریسک زیادی را متحمل شوید، پس بهتر است مقداری از دارایی خود را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید.

البته مانند هر ارز دیجیتال دیگری، بیش از آن مقداری که می‌تواند ترس از دست دادن دارایی را در شما ایجاد کند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری نکنید، چرا که بازار ارزهای دیجیتال بسیار غیرقابل پیش بینی است و ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهید، هم اینکه شما در صورت سرمایه‌گذاری بیش از اندازه نسبت به تغییرات بازار احساساتی‌تر عمل می‌کنید و همین باعث شود برای از دست ندادن سرمایه، آن را خیلی زود بفروشید یا خیلی دیر دوباره بخرید.

به عبارت دیگر گاهی اوقات و در بازار نزولی از ترس اینکه همه دارایی خود را از دست بدهیم مجبور می‌شویم بیت کوین خود را خیلی زود بفروشیم در حالی که خیلی زود دوباره روند صعودی شود و ما که ارزهای خود را فروخته بودیم مجبور شویم با قیمت گران‌تری دوباره آن را خریداری کنیم.

همانطور که در ابتدا هم توضیح دادیم خودتان را به سلاح دانش مجهز کنید. در مورد ارزهای دیجیتال بیشتر بخوانید و یاد بگیرید. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید و در کجا آن را قرار دهید تا بتوانید از ترکیب خطرپذیری خود و شرایط بازار بیشترین سود را کسب کنید.

در این مطلب به ۳ ارزی که باید برای سرمایه گذاری به آن‌ها فکر کنید اشاره کردیم:  بیم (Beam)، انجین (Enjin) و بیت کوین. به نظر شما کدام یک از این ارزهای دیجیتال می‌تواند رشد سریع‌تری را تجربه کند و کدام ارز مناسب سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۰ است؟

فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: coinspectator