در میان بحران به وجود آمده توسط ویروس کرونا، ارزهای رمزنگاری شده و دارایی های دیجیتال به سرعت به یک سرمایه گذاری جایگزین برای نسل هزاره (Millennials) تبدیل شده است. در این مقاله از کوین نیک در مورد سرمایه گذرای نسل هزاره روی ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم.

این روزها بازار کالا و سرمایه به دلیل تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به شدت با بحران مواجه شده است. تعطیلی‌ها در بخش‌هایی از ایالات متحده و اروپا حتی زنجیره تامین را دچار مشکل کرده و جریان آزاد کالاها را با اختلال مواجه کرده است.

ویروس کرونای جدید که به نام کووید ۱۹ (COVID-19) شناخته می‌شود، تا به حال کشورهای زیادی از جهان را درگیر کرده است و بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا مجبور شده‌اند برای کنترل آن، دست به اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه خانگی بزنند. همین امر به شدت روی اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است.

اما در میان این بحران اقتصادی و متوقف شدن چرخه تولید در بسیاری از کسب و کارها، تجارت ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. از آنجایی که خرید و فروش ارز دیجیتال در تمام طول سال و بدون نیاز به واسطه امکان‌پذیر است، به بازرگانان و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد از طریق یک زیرساخت قوی و خارج از نظارت دولت‌ها به داد و ستد خود ادامه دهند.

کم رونق شدن کسب و کارهای تولیدی و مداخلات بانک‌های مرکزی یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزهای دیجیتال و رمزنگاری شده از هرگونه اعمال نفوذ و کنترل توسط دولت‌ها و بنگاه‌های مالی در امان هستند. ضمن اینکه، تجارت رمزارزها به صورت خودکار انجام می‌شود و رمزنگاری امنیت تراکنش‌های آن را تضمین می‌کند.

به خصوص بیت کوین که ارزشمندترین ارز دیجیتال است، بدون توقف در حال معامله است و بعد از یک افت قیمت ناگهانی در ماه مارس حالا ارزش آن رو به افزایش است. بیت کوین که در پایین‌ترین قیمت خود در ماه مارس با قیمت ۳.۸۰۰ دلار معامله می‌شد، در زمان نگارش این مقاله، تاریخ ۱۵ آوریل با ارزش حدودی ۶.۹۰۰ دلار در حال خرید و فروش است.

جالب است که این سقوط آزاد بیت کوین سرمایه گذاران را دچار وحشت نکرد، بلکه بیشتر آن‌ها به این کاهش قیمت به عنوان یک فرصت برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی ارزهای دیجیتال نگاه کردند.

بیشتر بخوانید: نوسان بیت کوین در پی شیوع ویروس کرونا

جهش در معاملات ارزهای دیجیتال

کریس مارزالک (Kris Marszalek) مدیر عامل شرکت (Crypto.com) در مصاحبه‌ای با کوین‌دسک (CoinDesk) گفته است:

استفاده ماهانه از پلتفرم (Crypto.com) نسبت به ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به شدت افزایش یافته است، به خصو با اعلام تعطیلی کسب و کارها در ما فوریه این آمار افزایش بیشتری هم یافته است.

همچنین روند مشابه در سایر پلتفرم‌های کریپتوکارنسی هم مشاهده شده است، برای مثال برایان نورتون (Brian Norton) مدیر اجرایی (MyEtherWallet) هم از افزایش خرید ارز اتر خبر داده است.

کاترین کولی (Catherine Coley) مدیر عامل بایننس هم به این نکته اشاره کرده است که با رکود بازارهای سنتی، صرافی بایننس با حجم معاملات بی سابقه‌ای روبرو شده است.به خصوص سرمایه گذاران به دارایی‌های منحصربه فردی مانند بیت کوین و استیبل کوین ها علاقه خاصی نشان می‌دهند.

علاقه نسل هزاره به ارزهای دیجیتال

افزایش معاملات با ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: مفهوم HODL چیست و چرا سرمایه گذاری طولانی مدت روی بیت کوین بهتر است؟

سرمایه گذرای نسل هزاره روی ارزهای دیجیتال

آخرین تحقیقات موسسه (YouGov) نشان می‌دهد، ۸۱ درصد از مردم آمریکا با ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده آشنایی دارند. ۷۵ درصد از افرادی که در این تحقیق حضو داشتند بیت کوین را به خوبی می‌شناختند، اما ۳۵ درصد از نسل هزاره دو برابر بزرگسالان با صنعت ارزهای دیجیتال آشنایی داشتند و حداقل یک ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اند.

نسل هزاره (Millennials) یا نسل Y به افرادی گفته می‌شود که در سال‌های دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند که معادل همان دهه شصتی‌ها و هفتادی‌های ما در ایران است. تحقیقات نشان می‌دهد، سرمایه گذرای نسل هزاره روی ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر سنین بسیار بیشتر بوده است. اگر شما هم یک دهه شصتی هستید و روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: coingape.com