در بازارهای معاملاتی احتمالاً با این اصطلاح روبرو شده‌اید، خرید در کف قیمت. این اصطلاح دقیقاً به چه معناست؟

خرید در کف قیمت یک استراتژی مهم است که باید با آن آشنا باشید. بسیاری از تریدرها برای کسب حداکثر سود از آن استفاده می‌کنند. فارغ از اینکه چه نوع معامله‌ای انجام می‌دهید، این استراتژی مهمترین مفهومی است که هر تریدر باید آن را درک کند.

بنابراین چگونه می‌توان ارز دیجیتال را در کف قیمت خرید کرد؟ چه زمانی باید این کار را انجام دهید؟

استراتژی خرید در کف قیمت

برای درک معنی خرید در کف قیمت، باید بدانید که کف قیمت چیست. این حالت زمانی است که روند صعودی قیمت یک دارایی دچار افت شده و می‌تواند زمان ایده‌آلی برای خرید باشد.

کل استراتژی خرید در کف قیمت همین است. تریدرها منتظر فرصت مناسب برای خرید هستند تا سود خود را به حداکثر برسانند. به عبارت ساده‌تر، در قیمت پایین بخرید و در قیمت بالا بفروشید.

البته، همیشه این احتمال وجود دارد که یک دارایی به جای افت قیمت و صعود مجدد، در یک روند نزولی قرار گرفته باشد. به همین دلیل است که هنگام اجرای استراتژی خرید در کف، باید لیمیت بگذارید و از سفارشات لیمیت (limit orders) استفاده کنید. انجام تحقیق و برنامه‌ریزی برای گذاشتن لیمیت می‌تواند به شما در تعیین ریسک به ریوارد معامله کمک کند.

ریسک‌های خرید در کف قیمت

خرید در کف قیمت می‌تواند پر ریسک باشد. شما باید بدانید که چه کاری انجام می‌دهید.

تریدرهای تازه وارد غالباً به اشتباه تصور می‌کنند هر گونه افت قیمت به معنای صعود بعدی است. اما آنها اشتباه می‌کنند. هنگامی که به دنبال خرید در کف قیمت هستید، افزایش قیمت تضمینی نیست. هیچ چیز در معامله تضمینی نخواهد بود.

کف قیمت می‌تواند از بسیاری جهات اشتباه تشخیص داده شود. قیمت یک دارایی همیشه می‌تواند سقوط کند، بنابراین شما باید بدانید که چه زمانی جلوی ضرر را گرفته و از معامله خارج شوید. به همین دلیل داشتن استاپ لیمیت (stop limit) برای کمک به شما در کاهش ریسک مهم است.

خرید بیت کوین

برای خرید در کف قیمت چه کار کنیم؟

۱. روند را پیدا کنید

قبل از خرید، باید روند ارز دیجیتال مربوطه را تشخیص دهید. ممکن است قیمت یک ساعت در حال افزایش باشد، اما روند کلی در آن روز چگونه است؟ در آن هفته یا آن ماه چطور؟ به طور کلی چطور پیش می‌رود؟

این کار با استفاده از بررسی نمودارها و الگوها امکان‌پذیر است. انجام این کار می‌تواند شما را از خرید ارز دیجیتالی که به جای افت قیمت در حال سقوط است، نجات دهد.

در یک روند صعودی در کف قیمت بخرید و در روند نزولی در قیمت‌های بالا بفروشید. به عبارت دیگر، معامله در روند هوشمندانه است و بنابراین خرید در کف قیمت مخصوص بازارهای گاوی است. بازارهای گاوی معمولاً سخاوتمند هستند، زیرا مدت زیادی طول می‌کشند. بازارهای خرسی چندان سخاوتمند نیستند و به افرادی که برای ترید مهارت کافی نداشته باشند، سود خوبی نمی‌دهند. البته، برای این کار شما باید یاد بگیرید که چگونه بازار گاوی را از بازار خرسی تشخیص دهید.

خرید در کف قیمت

شناسایی روندها کمک می کند که در جهت روند معامله کنید

۲. از اندیکاتورها استفاده کنید

برای خرید در کف قیمت، اندیکاتورها می‌توانند مفید باشند.

حجم معاملات، حرکات قیمت، روند قیمت، مومنتوم… شما باید ببینید کدام اندیکاتورها برای شما مناسب هستند. آنها می‌توانند به شما در تعیین زمان مناسب برای خرید کمک کنند.

اگر می‌توانید روندها را تشخیص دهید، از اندیکاتور MACD (واگرایی و همگرایی میانگین‌های متحرک) یا ابزار دیگری از این دست در یک تایم فریم بالاتر استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید که آیا در بازار گاوی هستید یا خرسی. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بدانید چرا قیمت صعود یا نزول می‌کند. سایر اندیکاتورها نیز بسیار مفید هستند، اما MACD به ویژه برای تاکتیک مورد بحث بسیار مفید است، زیرا به شما دید سریعی از روند فعلی ارائه می‌دهد. روند دوست شماست، در بازار گاوی در کف قیمت خرید کنید، اما در بازار خرسی مراقب باشید!

واگرایی هم می تواند به شما کمک کند. اگر RSI واقعاً بالا باشد (مثلاً ۷۰+ در تمام تایم فریم‌ها)، دارایی مربوطه در منطقه خرید بیش از حد (overbought) قرار دارد و احتمالاً این رالی راه زیادی تا رسیدن به کف قیمت در پیش دارد. اگر RSI در تمام تایم فریم‌ها عدد ۳۰ یا کمتر را نشان دهد، در منطقه فروش بیش از حد (oversold) است. اندیکاتورهای ساده‌ای از این دست می‌توانند در زمان‌بندی معاملات به شما کمک کنند. فقط بخاطر داشته باشید، اندیکاتورها به شما در تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های گذشته کمک می‌کنند، آنها نمی‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند!

۳. دلیل افت قیمت را شناسایی کنید

آیا افت قیمت به دلیل شایعاتی که احتمالاً تأثیر موقتی دارند، رخ داده است؟ آیا بازار خرید این ارز دیجیتال بیش از حد داغ شده و اکنون برای آرام شدن به مدتی زمان نیاز دارد؟ آیا قیمت دوبار از سقف قیمتی برگشته و اکنون احتمالاً به دنبال اصلاح طولانی مدت است؟ اگر پاسخ این سؤالات را بدانید، بهتر می‌توانید برای خرید در کف قیمت تصمیم بگیرید. اخبار را نیز تحت نظر داشته باشید. خبرهای بد می‌توانند باعث اصلاح شدید قیمت شوند، خبرهای خوب می‌توانند منجر به یک چرخش سریع شوند.

۴. پلن معاملاتی داشته باشید

قبل از خرید، پلن معاملاتی خود را آماده کنید. یک برنامه معاملاتی برای هر تریدر هوشمند لازم است. شما نمی‌توانید معاملات را شانسی و تصادفی انجام داده و انتظار داشته باشید که نتایج مثبتی بگیرید.

شما باید برنامه‌ای با استراتژی ورود، استراتژی خروج، لیمیت‌ها، ریسک به ریوارد و موارد دیگر داشته باشید. یادداشت برداری کنید، مطالعه کنید و یک پلن معاملاتی متناسب با موجودی و اهداف خود بسازید. همه معامله‌گران منحصر به فرد هستند و برنامه‌های معاملاتی آنها نیز همین طور است. پس باید پلن مخصوص به خودتان را آماده کنید.

۵. چک لیست تهیه کنید

یک چک لیست می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا یک دارایی می‌تواند امکان خرید در کف قیمت داشته باشد یا خیر. این کار به شما نشان می‌دهد که یک دارایی در حال افت قیمت است یا اینکه در یک روند نزولی است.

آیا بازار آن دارایی داغ شده است؟ آیا خبر فاندامنتال یا کاتالیزوری برای آن وجود دارد؟ آیا در مورد این دارایی در اتاق‌های گفتگو در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌شود؟

به طور کلی همه اینها در هنگام معامله ملاحظات مهمی هستند، اما به ویژه هنگام تعیین زمان مناسب برای خرید در کف قیمت بسیار مهم هستند. چک لیست خود را بسازید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است شاخص‌های بیشتری را وارد کنید.

۶. مطالعه کنید

طی کردن این مراحل می‌تواند به شما کمک کند فرصت مناسب برای خرید را پیدا کنید. اما هیچ یک از آنها مفید نخواهد بود، مگر اینکه واقعاً بتوانید تشخیص دهید که یک ارز دیجیتال چه زمانی در شرف ورود به کف قیمت است.

فقط یک راه برای رسیدن به آن وجود دارد، تمرین و مطالعه. الگوها را مطالعه کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید. معاملات گذشته خود را مرور کرده و یک دفترچه یادداشت داشته باشید. به دنبال فرصت‌ها باشید. این زندگی یک تریدر است. اگر می‌خواهید یک فرصت خوب برای خرید در کف قیمت را تشخیص دهید، از گذشته بیاموزید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استراتژی هودل کردن چیست؟

ترفندهایی برای معامله با استراتژی خرید در کف قیمت

خرید در کف قیمت بدان معنا نیست که در حالی که قیمت دارایی کاهش می‌یابد، تمام خریدتان را انجام دهید، بلکه به این معنی است که با پایین آمدن یا ثابت شدن قیمت، به صورت میانگین خرید کنید.

به علاوه، استفاده از این استراتژی در بازار گاوی یا در بازار راکد، جایی که روند کلی صعودی بوده یا رنج می‌زند، بسیار ایمن‌تر است. در مقابل، برای بازار خرسی که روند کلی نزولی است، مناسب نیست.

با این اوصاف، برای خرید در کف قیمت می‌توان یک یا چند مورد از کارهای زیر را انجام داد:

  • با پایین آمدن قیمت، به صورت پله‌ای خرید کنید و میانگین بگیرید و با کاهش بیشتر قیمت، خرید بیشتر را انجام دهید.
  • صبر کنید تا قیمت ثابت شود و حتی ممکن است علائم بهبود را نشان دهد و در همان نقطه خرید کنید (خرید در منطقه حمایت).
  • سفارشات خرید را در قیمت‌های پایین‌تر تنظیم کنید و منتظر بمانید تا انجام شوند. تنظیم سفارشات خرید قبل از سطوح حمایت تاریخی، دیوارهای خرید (buy walls) و سطوح روانشناختی به ویژه یک استراتژی خوب است (زیرا قیمت‌ها معمولاً نسبت به این سطوح واکنش نشان می‌دهند).

چند توصیه برای شروع خرید

از مقادیر کم شروع کنید

هنگام یادگیری هر استراتژی جدید معاملاتی، باید با مقادیر کم شروع کنید. چند بار اول که می‌خواهید در کف قیمت بخرید، با پوزیشن‌های کوچکتر شروع کنید.

بسیاری از تریدرهای تازه‌کار چیزی را می‌خرند که فکر می‌کنند در کف قیمت است اما بعد مشخص می‌شود که یک روند نزولی بوده است. این تریدرها ممکن است ضررهای بزرگی را متحمل شوند. بنابراین از معاملات کوچک شروع کنید. به یاد داشته باشید، شما می‌توانید یک معامله را به جای ۱۰۰۰ دلار با ۱۰۰ دلار انجام دهید.

منتظر فرصت ایده‌آل خود باشید

ممکن است فکر کنید فرصت خرید در کف قیمت را در همه جا می‌بینید.

تریدرهای تازه‌کار سریع تصمیم می‌گیرند. آنها به جای اینکه منتظر یک یا دو فرصت فوق‌العاده باشند، در انواع معاملات وارد شده و بعد با ضرر خارج می‌شوند.

چنین کاری معامله از روی FOMO بوده و معمولاً با ضررهای زیادی پایان می‌یابد. تریدرهای حرفه‌ای معمولاً اینگونه معامله نمی‌کنند. آنها منتظر فرصت مناسب می‌مانند. صبر در معامله بسیار مهم است.

منتظر فرصتی باشید که برای شما مناسب بوده و متناسب با استراتژی معاملاتی شما باشد. از چک لیست خود استفاده کنید. قبل از خرید در کف قیمت صبر کنید و منتظر تأیید روند باشید.

لیمیت‌ معاملات خود را تنظیم کنید

یک پلن معاملاتی باید لیمیت داشته باشد. برای همه سناریوهای ممکن در پلن معاملاتی خود آماده باشید، هیچ چیز نباید شما را غافلگیر کند. اگر چنین شد، آماده ضرر باشید.

باخت بخشی از بازی است. ضرر بخشی از یادگیری شماست. از استاپ لیمیت استفاده کنید تا ریسک خود را کاهش دهید. معاملات کوچکی انجام دهید تا خود را از نابودی در یک معامله واحد نجات دهید.

خرید در کف قیمت

به کمک اندیکاتورها می‌توان کف قیمت را شناسایی کرد

اندیکاتورهایی که باید هنگام خرید در کف قیمت بررسی کنید

حجم معاملات

حجم معاملات یکی از مهم‌ترین اندیکاتورها هنگام خرید در کف قیمت است. حجم معمولاً یکی از اولین شاخص‌هایی است که تریدرها هنگام ارزیابی معاملات به آن نگاه می‌کنند.

حجم معاملات می‌تواند تعیین کند که مومنتوم یک دارایی چقدر است و در یک روز معاملاتی چقدر نوسان خواهد داشت. این شاخص برای سویینگ تریدینگ و پوزیشن تردینگ نیز مهم است.

اگر می‌خواهید معامله خوبی انجام دهید، به دنبال رمز ارزی بگردید که مومنتوم لازم برای شکست محدوده قیمتی را داشته باشد. نبود مومنتوم برای نسبت ریسک به ریوارد شما مناسب نیست. حجم معاملات می‌تواند به تعیین واقعی بودن روند یک دارایی و زمان خرید در کف قیمت کمک کند.

حرکات قیمت

حرکات قیمت به تعیین جهت و مومنتوم کمک می‌کند. هنگامی که روند یک دارایی تثبیت شد، اغلب ممکن است ادامه یابد. بنابراین، بررسی حرکات قیمت می‌تواند به شما در تعیین یک فرصت خوب خرید کمک کند.

اگر دیدید که یک ارز دیجیتال در محدوده (رنج) قیمت مشخصی باقی مانده و به نظر می‌رسد ممکن است از آن خارج شود، اگر در یک روز معاملاتی در نقطه‌ای افت کند، می‌تواند یک فرصت احتمالی برای خرید در کف قیمت باشد.

با روند معامله کنید و حرکات قیمت را دنبال کنید. بدین صورت، می‌توانید معاملات هوشمندانه‌تری انجام دهید. اگر به حرکات قیمت توجه نکنید، ممکن است ریسک معاملات شما افزایش یابد.

سطوح حمایت و مقاومت

هنگامی که به دنبال خرید در کف قیمت هستید، سطوح حمایت و مقاومت بسیار مهم هستند. هر دو می‌توانند شکست قیمت یا روند نزولی را تعیین کنند.

هنگامی که قیمت یک ارز دیجیتال در حال تثبیت است، سطوح حمایت و مقاومت جدیدی را تعیین می‌کند.

حمایت و مقاومت برای برنامه‌ریزی معاملاتی مهم هستند. هنگامی که قیمت از این مناطق جدا می‌شود، چه بالا و چه پایین، اغلب سطوح جدیدی را برای موقعیت‌های احتمالی تعیین می‌کند.

همچنین، هنگام تعیین حد ضرر (stop loss) شناخت مناطق حمایت و مقاومت بسیار مهم است.

برای مثال‌هایی از سطح حمایت، نمودار زیر را ببینید. در این شکل سطوح افقی نشان‌داده شده‌اند که در آن قیمت‌هایی که قبلاً تثبیت شده یا شیب نزولی داشته‌اند، در واکنش به این سطوح افزایش یافته‌اند. این سطوح برای خرید در پولبک‌ها مناسب هستند (خرید در کف). خرید در سطوح حمایت کلیدی با قرار دادن حد ضرر کمی پایین‌تر از این سطوح معمولاً مؤثرتر از خرید کورکورانه در هر افت قیمتی است.

 سطوح حمایت و مقاومت برای خرید در کف قیمت

توجه به سطوح حمایت و مقاومت برای شناسایی کف قیمت

با توجه به همه موارد ذکر شده و همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، می‌توان در کف‌های عمیق خرید کرد (زمانی که قیمت کاملاً پایین‌تر از حد متوسط باشد)، یا می‌توان در کف‌های معمولی خرید کرد (زمانی که قیمت از هر جایی که بوده پایین‌تر بیاید).

خرید در کف قیمت را می‌توان برای فروش سریع و کسب سود، برای ایجاد پوزیشن بلند مدت یا کسب سود به صورت پله‌ای انجام داد. در همه موارد، مفهوم یکسان است و هدف این است که هنگام تثبیت یا اصلاح قیمت، در قیمت‌های پایین خرید کنید.

به طور خلاصه: خرید در کف قیمت> خرید از روی FOMO در قیمت‌های بالا یا فروش از روی وحشت در قیمت‌های پایین.

در ساده‌ترین حالت، استراتژی خرید در کف زمانی است که قیمت پایین‌تر از آخرین high باشد. در پیچیده‌ترین حالت، این کار شامل بررسی نمودارها، توجه به میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت در تایم فریم‌های مختلف، شناسایی سطوح حمایت تاریخی، خریدهای پله‌ای و قرار دادن حد ضرر است. سطح مهارت شما هر چه باشد، مفهوم به طور کلی یکسان است.

در عین حال، همانطور که گفتیم، اگر می‌خواهید تحلیل تکنیکال را در نظر بگیرید، می‌توانید مواردی مانند میانگین متحرک، سطوح حمایت، RSI و حجم معاملات را بررسی کنید تا بفهمید که قیمت چطور کاهش می‌یابد و بازگشت احتمالی آن چه زمانی است.

با اضافه شدن تحلیل تکنیکال، خرید در کف قیمت می‌تواند به یک استراتژی کاملاً محکم و با موفقیت بالا تبدیل شود. اگر در تحلیل تکنیکال مهارت ندارید، به طور کلی بهتر است از روی FOMO در قیمت‌های بالا خرید نکنید و در بازار رنج یا بازار گاوی و هنگام پولبک قیمت‌ها از روی وحشت اقدام به فروش نکنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بک تست ارز دیجیتال چیست و چرا در ترید ارز دیجیتال مهم است؟

چند نکته برای خرید در کف قیمت

در اینجا چند نکته دیگر را توضیح می‌دهیم:

  • تأییدیه بگیرید. یک استراتژی محافظه‌کارانه این است که برای خرید صبر کنید تا قیمت شروع به بالا رفتن کند و برای فروش صبر کنید تا شروع به کاهش کند. به عبارتی تأییده بگیرید. درست است که بخشی از سود را از دست داده و شانس خود را برای فروش در بالاترین قیمت یا خرید در کف قیمت از دست خواهید داد، اما اگر منتظر تأیید روند صعودی یا نزولی بمانید، بیشتر اوقات پیش‌بینی ایمن‌تری خواهید داشت.
  • همیشه پس از شروع بهبودی قیمت وقت نخواهید داشت تا خرید کنید (یا هنگامی که قیمت شروع به سقوط می‌کند، وقت برای فروش ندارید). گاهی اوقات ارزهای دیجیتال ممکن است در عرض چند لحظه ۱۰ درصد یا بیشتر اصلاح قیمت داشته باشند. از این منظر است که انتظار برای گرفتن تأییدیه استراتژی بهتری است تا اینکه کف قیمت را اشتباه تشخیص دهید. استفاده از استاپ لیمیت نیز در اینجا راهگشاست.
  • بررسی کنید که قیمت در طول ۱ ساعت، ۲۴ ساعت، ۱ هفته، ۱ ماه، ۳ ماه، ۶ ماه و غیره چه رفتاری داشته و سفارشات لیمیت را زیر high و lowها تنظیم کنید. برای دارایی‌هایی که تا حدودی راکد هستند، این امر می‌تواند فرصت‌های خرید و فروش خوبی را در کوتاه مدت به وجود آورد. این استراتژی اساساً از سطوح فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci retracement) استفاده می‌کند، اما به هیچ دانش تکنیکالی نیاز ندارد.
  • حد ضررها را فعال کنید. ما همیشه می‌خواهیم تصمیمات درستی بگیریم، اما هیچ کس همیشه درست نمی‌گوید. با قرار دادن یک حد ضرر میزان ضررهای خود را محدود می‌کنید. اگر در سود هستید، مقداری از سود را دریافت کنید. معلوم نیست برای بازار چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین حتماً سیو سود داشته باشید.
  • روندهای نزولی طولانی در بازارهای خرسی ارزهای دیجیتال می‌توانند هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشند (بازارهای گاوی نیز می‌توانند مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند). بنابراین، از روند کلی آگاه باشید! در عین حال، افت قیمت در یک بازار گاوی یا رنج می‌تواند ساعت‌ها یا روزها طول بکشد و رالی‌ها در بازار خرسی نیز ساعت‌ها یا روزها طول بکشند. عقل سلیم می‌گوید در خلاف جهت روند ترید نکنید. نکته این است که بدانید در چه بازاری قرار دارید. اگر نمی‌دانید در کدام نوع بازار هستید، باز کردن تدریجی پوزیشن و برنامه‌ریزی برای بدترین حالت، محافظه کارانه‌تر است (بدترین حالت این است که دارایی شما صفر شود).

آیا خرید در کف قیمت سود ما را تضمین می‌کند؟

شما می‌توانستید از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در کف قیمت خرید کنید و با ارزهای دیجیتال ثروتمند شوید، اما در سال ۲۰۱۸ سرمایه‌گذاران بلندمدت با ضررهای سنگینی روبرو شدند. توجه داشته باشید که هولدرهای سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۱ پاداش خود را گرفته‌اند. اما نکته این است، اوضاع همیشه یک جور نیست. سود افرادی که در کف خرید می‌کنند، تضمینی نیست.

تصویر زیر کندل‌های روزانه را در یک نمودار یک ساله بیت کوین نشان می‌دهد. وقتی میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت ۱۲ روزه در ژانویه ۲۰۱۸ از میانگین ۲۶ روزه بلندمدت عبور کرد، کاملاً واضح است که شروع یک بازار خرسی را نشان می‌دهد (یک اصلاح واقعی، نه فقط افت قیمت). می‌بینید که خرید در کف قیمت و هولد کردن در این زمان ایده‌آل نبوده است. این بازار خرسی گسترده نمونه‌ای از بازاری است که در آن فرد باید کمی در استراتژی خود برای خرید در کف قیمت، تغییرات جزئی را اعمال کند.

نمودارهای زیر راهی دیگر برای بررسی بازارهای گاوی و خرسی هستند. توجه داشته باشید خرید در کف بهترین روش برای بازارهای گاوی است!

شناسایی بازارهای گاوی و خرسی برای خرید در کف قیمت

توجه به روند صعودی و نزولی و شناسایی بازار گاوی و خرسی

در مواردی که قیمت یک ارز دیجیتال (یا دارایی دیگر) در حال ریزش است، خرید در کف قیمت اگر غیر ممکن نباشد بسیار سخت است. به عنوان مثال، خرید در کف قیمت در یک سقوط اغلب کار بیهوده‌ای است. تماشای از دست دادن ارزش هر دارایی استرس‌آور است، اما در بحث خرید در کف قیمت در مورد رمز ارزهای برتر مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل، مثال‌های زیادی وجود دارد که خسارات وارده جبران شده‌اند. بنابراین، کار منطقی این است: بهتر است برای خرید در قیمت‌های پایین اشتباه کنیم تا اینکه در قیمت‌های بالا مرتکب اشتباه شویم. پس، خرید در کف قیمت، حتی در بدترین شرایط بازار، نسبت به خرید از روی FOMO در رالی‌های صعودی بهتر است.

کدام افت قیمت را کف قیمتی در نظر بگیریم؟

در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد افت قیمت‌‌های کوچک و بسیار زیادی هستیم و سپس هر چند هفته یا چند ماه افت‌های بسیار بزرگ داریم (که ممکن است اصلاح قیمت یا سقوط نامیده شوند). بسته به استراتژی سرمایه‌گذاری شما، هر دو افت کوچک یا بزرگ می‌توانند برای خرید منطقی باشند. اگر در محدوده نوسان معاملات می‌کنید (range trading)، افت قیمت‌های کوچک برای خرید مناسب هستند. اگر یک سرمایه‌گذار بلند مدت هستید، افت قیمت‌های بزرگتر می‌توانند سودآوری بیشتری داشته باشند.

مطمئناً تعیین زمان رسیدن به کف قیمت غیرممکن است و به همین دلیل است که خرید پله‌ای در زمان افت قیمت می‌تواند راهگشا باشد.

خرید در کف قیمت به صورت پله ای

پس از شناسایی روند، خرید پله ای بهترین استراتژی است

بیش از یک راه برای خرید در کف قیمت وجود دارد (برای ارزهای دیجیتال یا هر دارایی دیگر). با این حال، در تمام مدل‌های این استراتژی، هدف این است که زمانی که همه فروشنده هستند، شما بخرید.

این بدان معناست که شما باید از کمی منطق غیرعادی و برخلاف انتظار استفاده کرده و با برخی احساسات خود مبارزه کنید. یعنی:

  • ترسی را که هنگام اصلاح قیمت به سراغ همه آمده و منجر به فروش آنها می‌شود، کنار بگذارید.
  • انگیزه خرید در قیمت‌های بالا را، زمانی که همه در حال خرید هستند، کنار بگذارید.

موفقیت این استراتژی تضمینی نیست، اما یک استراتژی سرمایه‌گذاری هوشمندانه و ساده است که برای اجرای آن مهارت یا دانش فنی زیادی لازم نیست.

چه زمانی می‌توان در کف قیمت خرید کرد؟

به محض شناسایی یک موقعیت خرید احتمالی، صبور بوده و منتظر لحظه مناسب برای ورود به معامله باشید. با یک حرکت کوچک وحشت نکنید. اندیکاتورهایی را که در بالا معرفی کردیم تحت نظر داشته باشید. آنها به شما کمک می‌کنند زمان خرید در کف قیمت را تعیین کنید.

هر معامله‌ای متفاوت است. همه چیز می‌تواند در یک لحظه تغییر کند، به ویژه در بازارهای امروز. به همین دلیل است که باید پلن معاملاتی خود را تهیه کرده و الگوها را مطالعه کنید.

شما برای خرید ارزهای دیجیتال از چه استراتژی استفاده می‌کنید؟ شما می‌توانید در سایت کوین نیک نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. ضمن اینکه در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام کوین نیک نیز می‌توانید اخبار روز ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.

منبع: cryptocurrencyfacts