بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته روندهای مختلفی را به خود دیده است. در حالی که اغلب ارزهای مهم بازار تا حدودی روند نزولی و کاهش قیمت را در پیش گرفته‌اند، ارزهای کوچک‌تر به روند صعودی و بازار گاوی خود ادامه می‌دهند. در ادامه این مطلب به بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز دوم شهریور می‌پردازیم.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز دوم شهریور

هر دو ارز بیت کوین و اتریوم شب گذشته فشار زیادی را روی بازار ایجاد کردند که باعث افزایش قیمت‌ها در بیشتر آلت کوین‌ها شد. با این حال در حاضر بیت کوین بالاتر از سطح حمایت اساسی خود قرار دارد.

یک تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال اعتقاد دارد در صورتی که بیت کوین بتوانند وضعیت خود را در بالای این سطح حفظ کند، برای ادامه روند قابل توجه کل بازار کافی است.

او اشاره می‌کند، قیمت ۱۱٫۵۰۰ دلاری یک قیمت کلیدی در کوتاه مدت است. در صورت تثبیت وضعیت در بالاتر از این سطح، می‌توانیم شاهد صعود چشمگیر قیمت آلت کوین‌ها در روزهای آینده باشیم.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین حدودا در قیمت ۱۱٫۵۷۰ دلار معامله می‌شود. در واقع همان جایی است که گاوهای بازار در برابر شکستن این سطح حمایت ۱۱٫۵۰۰ دلاری دفاع می‌کنند. البته شب گذشته یک سقوط ناچیز به ۱۱٫۴۰۰ دلار مشاهده شد که به خوبی توسط گاوهای بازار دفاع شد.

شکسته نشدن این سطح حمایت نشان می‌دهد که منطقه ۱۱٫۰۰۰ دلار یک سطح حمایتی بسیار قوی برای بیت کوین است که احتمالا در آینده نزدیک شاهد شکسته شدن آن نخواهیم بود.

علاوه بر این بیت کوین در حال حاضر بالاتر از سطح حمیات ۱۱٫۵۰۰ دلاری خود معامله می‌شود که با توجه به توانایی خریداران برای اصلاح این سطح ممکن روند صعودی بیشتری را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

اگر بیت کوین بتواند به حفظ قیمت در بالای این سطح ادامه دهد با تثبیت موقعیت در کوتاه مدت با حمایت کافی برای شکستن مقاومت ۱۲٫۰۰۰ دلاری برخوردار می‌شود.

نمودار تحلیل بازار ارزهای دیجیتال دوم شهریور

نمودار تحلیل بازار ارزهای دیجیتال دوم شهریور

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا روند صعودی ریپل و جدا شدن از بیت کوین فرا رسیده است؟

تحلیل‌گر دیگری ضمن تحلیل وضعیت بیت کوین، توضیح می‌دهد که در صورت حفظ بیت کوین بالاتر از ۱۱٫۵۰۰ دلار این فرصت برای آلت‌کوین‌ها پیش خواهد آمد که به روند صعودی شدید خود ادامه دهند.

در نمودار ارائه شده توسط این تحلیلگر در صورت روند نزولی، بیت کوین ممکن است تا ۹٫۹۰۰ دلار هم سقوط کند.

در بازه زمانی روزانه ما به سطح بسیار مهمی رسیده‌ایم تا بتوانیم حرکت بیشتری به سمت بالا داشته باشیم. واگرایی خرسی تنها در صورتی تأیید می‌شود که این منطقه حمایت ۱۱٫۵۰۰ دلاری را از دست بدهیم. نگه داشتن در اینجا برابر است با روند صعودی آلت‌کوین‌ها. به طور کلی هنوز فصل آلت کوین‌ها ادامه دارد.

در هر صورت تغییرات قیمتی بیت کوین نقش مهمی در تعیین روند حرکتی آلت کوین‌ها در روزها و هفته‌های آینده ایفا می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید. با تحلیل‌ها و نظرات مختلف می‌توانید به رشد و توسعه حوزه ارز دیجیتال در کشور کمک کنید.

 

منبع: newsbtc